Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego
Sekretariat:
ul. Rynek 13
50-101 Wrocław
tel. +48 664 151 658
e-mail: bit@um.wroc.pl
Dyrektor Biura: Magdalena Koprowska
Struktura:
Zespół ds. współpracy międzygminnej
piętro III, IV
tel. +48 664 151 658
Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego realizuje zadania w zakresie:
- przygotowywania, aktualizacji, realizacji założeń Strategii ZIT WrOF, Strategii Rozwoju Ponadlokalnego, Planu Zrównoważonej Mobilności oraz innych dokumentów związanych ze współpracą międzygminną;
- analizy innych dokumentów programowych, krajowych i regionalnych, diagnozy potencjalnych nieprawidłowości, błędów systemowych a następnie opracowania środków naprawczych oraz ich implementacji do dokumentów programowych ZIT WrOF;
- podejmowania działań na rzecz inicjowania i kontynuacji wspólnych inicjatyw realizowanych przez podmioty z terenu Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (WrOF) oraz Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (MOF), w szczególności przez lokalne jednostki samorządu terytorialnego;
- koordynacji i realizacji wspólnych zadań dla gmin tworzących Wrocławski Obszar Funkcjonalny (WrOF) oraz pozostałych gmin mieszczących się w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym (MOF);
- koordynacji realizacji opracowań/analiz służących identyfikacji wspólnych problemów oraz wypracowania rozwiązań dla Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (WrOF)/Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (MOF);
- rozwijania współpracy międzygminnej w obszarach tematycznych wynikających z dokumentów strategicznych;
- bieżącej obsługi administracyjnej i proceduralnej organów ZIT WrOF oraz Porozumienia ds. Planu Zrównoważonej Mobilności;
- udziału w procesie pozyskiwania środków zewnętrznych i realizacji przedsięwzięć zaplanowanych z ich wykorzystaniem, a także prowadzenia sprawozdawczości w tym zakresie;
- przygotowywania i składania wniosków o dotację, realizacji projektów zgodnie z umową dotacji, rzeczowego i finansowego rozliczania dotacji ze źródeł zewnętrznych;
- przeprowadzania analizy wyników kontroli i audytów prowadzonych w ramach ZIT WrOF oraz podejmowania czynności mających na celu uwzględnienie zaleceń pokontrolnych;
- przygotowywania projektu budżetu ZIT WrOF, jego aktualizacji, nadzoru nad jego wykonaniem, przygotowania zestawień i analiz dotyczących budżetu ZIT WrOF na potrzeby innych komórek UMW oraz podmiotów zewnętrznych;
- prowadzenia zadań budżetowych związanych z funkcjonowaniem ZIT WrOF (wydatki bieżące i inwestycyjne) – przygotowywania projektów oraz planów dochodów i wydatków, sprawozdań z wykonania budżetu oraz monitorowania wykonania wskaźników budżetu, opracowywania planów finansowo-rzeczowych oraz harmonogramów na potrzeby Biura w zakresie dochodów i wydatków
- koordynacji prac Komitetu Sterującego, Rady ZIT WrOF, Rady Porozumienia oraz Zespołu Operacyjnego w ramach Porozumienia ds. Planu Zrównoważonej Mobilności oraz współpracy z gminami ZIT WrOF;
- rozpowszechniania oraz konsultowania dokumentów programowych (krajowych i regionalnych) wśród gmin ZIT WrOF;
- prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w ramach współpracy międzygminnej oraz zgodnie z kompetencjami ZIT WrOF;
- prowadzenia sprawozdawczości i monitoringu z zakresu działalności ZIT WrOF;
Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45