Zintegrowany System Zarządzania

Prezydent Miasta Wrocławia w 2003 roku podjął decyzję o wdrożeniu w Urzędzie Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą PN - EN ISO 9001:2001. Uznano, że System Zarządzania Jakością przyczyni się do poprawy funkcjonowania Urzędu oraz zadowolenia klientów.
W 2007 roku Prezydent Wrocławia ustanowił w Urzędzie Zintegrowany System Zarządzania. Obejmował on wówczas trzy międzynarodowe normy z zakresu Zarządzania Jakością, Zarządzania Środowiskowego oraz Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy.
Sformułowano Politykę Zintegrowanego Systemu Zarządzania w Urzędzie Miejskim Wrocławia. Ponadto Zintegrowany System Zarządzania oparto na podejściu procesowym. Takie podejście pozwala ciągle doskonalić działalność Urzędu, zapobiegać powstaniu nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu oraz weryfikować, czy założone cele są osiągane.
Podstawową korzyścią z wdrożenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania jest orientacja na klienta i doskonalenie jakości świadczonych dla niego usług. Urząd Miejski Wrocławia dopełnia starań by zapewnić profesjonalną obsługę klientów w przyjaznej im instytucji, w terminie, zgodnie z trybem określonym w przepisach prawa. Promuje wśród pracowników postawy życzliwego nastawienia na klienta.
Funkcjonowanie Zintegrowanego Systemu Zarządzania przedstawia Księga Zintegrowanego Systemu Zarządzania (podstawowy dokument opisujący ZSZ) oraz procedury opisujące procesy i czynności w Urzędzie. Natomiast deklaracja względem konkretnych Systemów zawarta jest w Polityce Zintegrowanego Systemu Zarządzania.