W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Urząd Miejski .

Data publikacji strony internetowej: 2014-08-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-09-30.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-03-30.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Wstęp

Treści niedostępne cyfrowo:

  1. Nie wszystkie elementy nietekstowe (grafiki, zdjęcia prezentujące istotne informacje) mają dodany tekst alternatywny lub opisy treści.
  2. Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Tym samym nie możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych. Alternatywą dla części niedostępnych plików w formacie .pdf są pliki w formacie .doc.
    Od lutego 2020 r. staramy się publikować dwie wersje dokumentów, w tym wersję zgodną z wymaganiami dostępności.
  3. Nie wszystkie teksty zamieszczone w serwisie są napisane w sposób dostępny dla osób, które na co dzień nie posługują się językiem urzędowym. Pracujemy nad tym, żeby w nowo publikowanych tekstach wyjaśniać trudne słowa, rozwijać skróty oraz nie stosować niezrozumiałego słownictwa.
  4. Część z opublikowanych tekstów nie ma odpowiedniej struktury nagłówkowej.
  5. Nie wszystkie tabele posiadają nagłówki i podpisy.
  6. Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują, a niektóre odnośniki w ramach jednego serwisu internetowego nie otwierają się w tym samym oknie.
  7. Elementem strony jest widget Wirtualny Doradca. Na dzień dzisiejszy nie jest on dostępny cyfrowo, głównie ze względu na problemy z nawigacją za pomocą klawiatury. Pracujemy nad tym, żeby naprawić błędy i ułatwić korzystanie ze strony

Treści niedostępne cyfrowo ze względu na wyłączenia:

  1. Filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Od 24 września 2020 r. nagrania z obrad Rady Miejskiej są już publikowane w wersji z napisami dla niesłyszących.
  2. Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu.
  3. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  4. Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miejski Wrocławia i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych. Dotyczy to również oświadczeń majątkowych, które są pisane ręcznie, następnie zeskanowane, a do których modyfikacji podmiot nie jest uprawniony.
  5. Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  6. Transmisje nadawane na żywo nie mają dodanych napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji. Trwają pracę nad poprawą istniejących niezgodności oraz tworzeniem nowych podstron i dokumentów zgodnie z wymogami.

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia zawiera:

  • mapę serwisu, ułatwiającą dostęp do informacji znajdujących się na kolejnych podstronach,
  • instrukcję obsługi,
  • kontrast elementów na stronie jest realizowany przez osobną wersję kontrastową całego portalu, dostępną w nagłówku strony pod nazwą "Wersja dla słabowidzących".

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklaracja została poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 
2022-03-30

Podstawą do aktualizacji był audyt strony wykonany w dniu 14.11.2021 przez Fundację Eudajmonia z siedzibą w Polkowicach. 

W dniu 14.03.2022 przeprowadzono aktualizację części dotyczącej dostępności architektonicznej urzędu. 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Urząd Miejski .

Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Agnieszka Lewandowska. Kontakt: agnieszka.lewandowska@um.wroc.pl, tel. +48 71 777 76 77. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Urząd Miejski odpowiada Agnieszka Lewandowska, agnieszka.lewandowska@um.wroc.pl, tel.+48 71 777 76 77.

Informacje na temat procedury

Procedura wnioskowo-skargowa

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących bip.um.wroc.pl odpowiada:
Wydział Organizacyjny i Kadr Urzędu Miejskiego Wrocławia:
e-mail: wok@um.wroc.pl,tel. +48 71 777 87 88

Koordynator ds. dostępności: Agnieszka Lewandowska
e-mail: agnieszka.lewandowska@um.wroc.pl
tel. +48 71 777 76 77  

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub elementu aplikacji mobilnej.

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Prezydenta Wrocławia:
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
e-mail: kum@um.wroc.pl
tel. +48 71 777 77 77

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)

Dostępność architektoniczna

Siedziby Urzędu Miejskiego Wrocławia:

W każdym budynku Urzędu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:

Szczegółowe informacje i wniosek znajdują się na stronie: https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8853/usluga-tlumaczenia-jezyka-migowego-podczas-wizyty-w-umw

Do każdego z budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

  • ul. Wojciecha Bogusławskiego 8,10 

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, 
do budynku prowadzi wejście główne od ul. Bogusławskiego 8 i klatka boczna,
klatka boczna nie jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi główne są przeszklone, rozsuwane automatycznie zarówno w wejściu głównym od ul. Bogusławskiego 8 jak i w wejściu od ul. Bogusławskiego 10 do sali S5,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

    • wejście główne od ul. Bogusławskiego 10,
    • wejście od ul. Bogusławskiego 6,
    • wejście do Biura Obsługi Klienta, sala S4,
    • toaleta dla osób z niepełnosprawnościami na parterze i na pierwszym piętrze,
    • Biuro Wrocław bez Barier pokój 125,

portiernia jest po prawej stronie od wejścia głównego,
winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami, 

  • ul. Bernardyńska 5

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
biura zlokalizowane są na parterze w budynku mieszkalnym,
drzwi wejściowe są drewniane, prowadzą do przedsionka, nie otwierają się automatycznie, 
w pobliżu wejścia jest sekretariat,
brak windy,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, 

  • ul. Hubska 8-16

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzą wejścia od ul. Hubskiej i od strony parkingu,
drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie, 
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane: 

    • wejście główne,
    • Centrum Obsługi Mieszkańca, 

recepcja jest przy wejściu głównym od ul. Hubskiej,
w holu głównym jest tablica informacyjna,
winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze i na pierwszym piętrze,

  • ul. Kuźnicza 43-45

przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym, 
do budynku prowadzi wejście główne, drzwi nie otwierają się automatycznie,
brak windy, 
brak recepcji/punktu informacyjnego, 
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul Kuźnicza 56

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne, drzwi są drewniane, brak możliwości wejścia do budynku dla osób niemogących poruszać się po schodach, schody nie mają obustronnych poręczy,
biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
brak windy, brak recepcji, 
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Kotlarska 41

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

    • wejście główne,
    • Centrum Obsługi Podatnika,

do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne, od ul. Kuźniczej, 
drzwi są przeszklone, nie otwierają się automatycznie, 
recepcja jest na wprost od wejścia głównego,
w budynku jest winda dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Przejście Żelaźnicze 1

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne z wysokimi stopniami, drzwi są drewniane,
recepcja jest po lewej stronie od wejścia głównego,
w korytarzu jest tablica informacyjna,
brak windy,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • Rynek 13

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne od Rynku oraz wejście od dziedzińca,
wejście dla osób z niepełnosprawnościami jest od dziedzińca,
drzwi wejściowe od strony dziedzińca nie otwierają się automatycznie, 
brak recepcji/punktu informatycznego,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami, 
toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na pierwszym piętrze,

  • Rynek Ratusz 7-9

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne oraz klatka schodowa, budynek nie jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach,
brak windy, brak recepcji, brak tablic informacyjnych,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Sukiennice 10

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi wejściowe są szklane, wąskie, nie otwierają się automatycznie,
portiernia/punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia, 
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
tablice informacyjne są zainstalowane na każdym piętrze,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Sukiennice 8, 9

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, 
do budynku prowadzą dwa wejścia: główne i przez Sukiennice 8,
drzwi od strony Sukiennice 8 są ze szkła weneckiego, nie otwierają się automatycznie,
drzwi od strony Sukiennice 9 są drewniane, nieprzystosowane dla osób poruszających się na wózkach, 
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane: 

    • wejście do budynku,
    • Kancelaria Prezydenta,
    • Sala Sesyjna,

tablica informacyjna znajduje się w holu na parterze,
toalety na pierwszym i drugim piętrze są dostosowane dla osób 
z niepełnosprawnościami, 
w budynku znajduje się mobilna pętla indukcyjna,

  • ul. Świdnicka 53

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi jedno wejście od strony dziedzińca,
drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie, 
portiernia jest po lewej stronie od wejścia,
w holu znajduje się tablica informacyjna,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, jedynie  na V piętrze można przemieścić się do budynku przy ul. Bogusławskiego, gdzie znajduje się toaleta dostosowana,

  • ul. Gabrieli Zapolskiej 4

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzą wejścia od ul. Zapolskiej 2 i 4, od ul. Bogusławskiego 6, i ul. Piłsudskiego 45-47, drzwi od ul. Zapolskiej 2 są automatycznie otwierane,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

    • wejście główne,
    • wejście do sali S3,

portiernia jest na wprost od wejścia głównego, od ul. Zapolskiej 4,
na wprost wejścia jest punkt informacyjny,
w budynku są 3 windy dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, 
do których można się dostać przemieszczając się parterem między poszczególnymi częściami budynku,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami (na III piętrze w pionie toalet przy głównym wejściu ul. Zapolskiej 4 oraz na parterze przy punkcie Informacyjnym sali S3),

w sali S3, przy stanowisko nr 8 zamontowana jest pętla indukcyjna,

  • Al. Kromera 44

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

    • wejście główne,
    • toaleta na parterze,

do budynku prowadzą schody, z boku są podjazdy,
recepcja jest po prawej stronie od wejścia głównego,
na korytarzu jest tablica informacyjna,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • Pl. Nowy Targ 1-8

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne od ulicy Krowiej, 
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

    • wejście główne,
    • wejście boczne,
    • toaleta na parterze,

drzwi od wejścia głównego są duże i ciężkie, mają wysoko umiejscowioną klamkę,
do drzwi wejściowych prowadzą schody, które nie są oznakowane, mają noski i brakuje przy nich poręczy,
podjazd ma barierkę tylko po stronie ściany oraz zbyt niski krawężnik o obłych kształtach,
od strony wejścia bocznego jest winda dostosowana dla osób 
z niepełnosprawnościami, 
informacja ogólna znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego,
informacja Wydziału Spraw Obywatelskich znajduje się po lewej stronie od wejścia,
w holu głównym po obydwu stronach znajdują się tablice informacyjne,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
w budynku jest pętla indukcyjna,

  • ul. Pawła Włodkowica 20

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
wejście do budynku posiada znacznik Totupoint,
drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie, pomieszczenie ochrony / punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia 
urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w pomieszczeniu obsługi klientów, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami, 
toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
w pomieszczeniu obsługi klientów przy stanowisku nr 3 znajduje się pętla indukcyjna,

  • ul. Karkonoska 45

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie, 
kasa jest zlokalizowana w pobliżu wejścia,
urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością,  
toalety nie są dostosowane do osób z niepełnosprawnością,

  • ul. Komuny Paryskiej 49

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie, 
brak windy, 
sekretariat znajduje się daleko od wejścia a dojście do niego może być trudne do odnalezienia,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego