Złożenie skargi lub wniosku
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | skargi i wnioski |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Skargi (wnioski) mogą być wnoszone:
- w formie pisemnej, w tym z wykorzystaniem faksu na adres: Kancelaria Ogólna Urzędu Miejskiego Wrocławia
pl. Nowy Targ 1-8, 50 –141 Wrocław
faks +48 71 777 86 55 - w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu i potwierdzone przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu Formularze zamieszczone są na platformie e-PUAP z wykorzystaniem przez wnoszącego podpisu potwierdzonego profilem zaufanym e-PUAP
- pocztą elektroniczną
- na adres obsługiwany przez Wydział Spraw Obywatelskich: wso@um.wroc.pl
lub - na adres obsługiwany przez Kancelarię Ogólną Urzędu: kum@um.wroc.pl
- na adres obsługiwany przez Wydział Spraw Obywatelskich: wso@um.wroc.pl
- ustnie do protokołu w:
Zespole ds. Skarg i Wniosków Wydziału Spraw Obywatelskich
ul. G. Zapolskiej 4,
pok. 247 i 234, II piętro
W przypadku zgłoszenia skargi (wniosku) ustnie do protokołu, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Ze skargą/wnioskiem może wystąpić każdy w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Godziny przyjmowania klientów:
- Zespół ds. Skarg i Wniosków,
Wydział Spraw Obywatelskich ul. G. Zapolskiej 4,
II piętro, pok. 247 i 234
tel. +48 71 777 72 24, 777 71 63, 777 71 64
poniedziałek - piątek 7:45—15:45 - Wiceprezydenci, Sekretarz Miasta Wrocławia, Skarbnik Miasta Wrocławia, Dyrektorzy komórek organizacyjnych Urzędu lub wyznaczone przez nich osoby
środa 14:30 - 16.30 - Prezydent Wrocławia lub wyznaczony przez niego Zastępca
środa 15:30 - 17:00
pl. Nowy Targ 1- 8, sala nr 204, II piętro - po uprzednim: przedłożeniu przez klienta pism oraz ewentualnych dokumentów wskazujących na ostateczne rozstrzygnięcie sprawy przez merytorycznie właściwych Członków Kierownictwa Urzędu zgłoszeniu skargi lub wniosku na piśmie lub ustnie do protokołu w Zespole ds. Skarg i Wniosków
Uwagi:
Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
Skargi i wnioski zarówno te nadsyłane na piśmie (pocztą) jak i drogą elektroniczną, w tym e-mailem powinny zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego skargę lub wniosek oraz określenie jego adresu tj. nazwy miejscowości, ulicy (jeżeli występuje podział na ulice), numeru domu i lokalu oraz kodu pocztowego. Adresem może być adres zamieszkania wnoszącego, adres do doręczeń lub siedziba wnoszącego skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski wnoszone do Urzędu (w tym e-mailem) niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu pocztowego wnoszącego (tzw. anonimy) pozostawia się bez rozpoznania.
Opłaty:
Skargi i wnioski nie podlegają opłacie.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. Skargi i wnioski posłów na Sejm, senatorów i radnych, którzy wnieśli skargę ( wniosek ) we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby rozpatruje się w terminie 14 dni od dnia wniesienia albo przekazania.
Tryb odwoławczy:
Skargi i wnioski są rozpatrywane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII Skargi i wnioski;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r., w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Wymagane wnioski i dokumenty:
Skarga lub wniosek, zawierające imię i nazwisko (nazwę) oraz adres osoby wnoszącej skargę lub wniosek, wskazujący: miejscowość z oznaczeniem kodu pocztowego, nazwę ulicy i nr domu, mieszkania.