W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Informacja publiczna

Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia jest udostępniana na wniosek, zgodnie z ustawą z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Udostępnianie informacji na wniosek następuje "bez zbędnej zwłoki", nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w powyższym terminie, urząd powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie, w jakim udostępni informację (nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku).

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie wskazanej we wniosku, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje urząd, uniemożliwiają udostępnienie informacji we wskazanej formie lub wskazanym sposobie. W takiej sytuacji urząd powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i określa, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. Jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia, wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych przez urząd, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.


Rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, wpływających do Urzędu Miejskiego Wrocławia, dostępny jest na stronie: https://bip.um.wroc.pl/artykul/1224/75054/rejestr-wnioskow-o-udostepnienie-informacji-publicznej.

Rejestr zawiera wnioski, dla których założono sprawę zgodnie z Instrukcją kancelaryjną i będzie aktualizowany w cyklu miesięcznym, do 5 dnia roboczego każdego miesiąca.


Szczegółowe informacje w przedmiocie:

Przed złożeniem wniosku o udostępnienie informacji publicznych, należy sprawdzić czy interesujące dane nie są już udostępnione na stronach Biuletynu Informacji Publicznej.

Sprawdzenia można dokonać poprzez użycie "wyszukiwarki" - szukaj w serwisie (prawy górny róg).

Powyższe działanie może umożliwić szybsze pozyskanie żądanych informacji.

Nie podlegają realizacji:

  • wnioski anonimowe. Każdorazowo wnioskodawca wzywany jest do podania swoich danych, co powoduje wydłużenie czasu na uzyskanie odpowiedzi.
    (wyjaśnienie: Brak informacji co do autora wniosku uniemożliwia organowi zweryfikowanie, czy pochodzi on od osoby fizycznej/prawnej, od przedstawiciela bliżej nie określonego podmiotu publicznego, czy też wiadomość elektroniczna została wygenerowana automatycznie przez system teleinformatyczny, tzw. spam).
  • wnioski przesłane w postaci ankiet internetowych. Każdorazowo wnioskodawca wzywany jest do przesłania pytań w wersji "do odczytu" lub wersji "do edycji".
    (wyjaśnienie: Zgodnie z obowiązującą Polityką Bezpieczeństwa Informacji tut. Urzędu, zabronione jest wchodzenie na nieautoryzowane linki internetowe, gdyż może to skutkować ściągnięciem niebezpiecznego oprogramowania lub doprowadzić do naruszenia integralności systemów informatycznych).

Złożenie wniosku:

Sugerowany wzór wniosku w załączniku na dole strony.

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej składa się do Urzędu Miejskiego Wrocławia poprzez:

  • przesłanie pocztą na adres: Urząd Miejski Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław;
  • złożenie osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego Wrocławia: pl. Nowy Targ 1-8 pok. nr 5 lub w filii Kancelarii: ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7.
  • przesłanie faxem na numer +48 71 777 86 55;
  • przesłanie pocztą elektroniczną na adres e-mail: kum@um.wroc.pl;
  • złożenie w formie dokumentu elektronicznego poprzez platformę e-PUAP;
  • przesłanie pocztę elektroniczną do Urzędu Miejskiego Wrocławia  wykorzystując poniższy formularz:

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej – formularz on-line:

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Proszę podać jeśli odpowiedź ma być dostarczona pocztą elektroniczną

Proszę podać jeśli odpowiedź ma być dostarczona drogą pocztową

* Pole wymagane

Tryb odwoławczy

Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następują w drodze decyzji Prezydenta Miasta, na którą przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu. 

W przypadku bezczynności urzędu, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu.

ZARZĄDZENIE NR K/5/24 PREZYDENTA WROCŁAWIA z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie trybu udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Miejskim Wrocławia

Załączniki

Powiadom znajomego