Wydział Partycypacji Społecznej
Wersja strony w formacie XMLSekretariat
50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
I piętro, pok. 120
tel. +48 71 777 86 68
e-mail: wss@um.wroc.pl
Dyrektor Wydziału: Beata Bernacka
Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Kieler
Zastępca Dyrektora Wydziału: Sebastian Wolszczak
Struktura:
Dział ds. Partycypacji
Kierownik działu: Krzysztof Ziental
I piętro, pok. 123
tel. +48 71 777 88 57
- Rafał Florczak
I piętro. pok 135
tel. +48 71 777 74 05 - Leszek Heimann
I piętro. pok 135
tel. +48 71 777 79 47 - Ewa Wojtysiak
I piętro, pok. 135
tel. +48 71 777 70 59
Sekcja ds. Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, Funduszu Osiedlowego i Osiedli
- Przemysław Leszyński
I piętro, pok. 315
tel. +48 71 777 81 11 - Paweł Krawczyk
I piętro, pok. 315
tel. +48 71 777 72 92 - Patrycja Przybylska
I piętro, pok. 315
tel. +48 71 777 77 17 - Jarosław Ciunik
I piętro, pok. 314
tel. +48 71 777 78 48 - Janusz Herba
I piętro, pok. 314
tel. +48 71 777 93 40 - Anna Skwarzyńska-Sołowiej
I piętro, pok. 314
tel. +48 71 777 74 94
Sekcja ds. Rewitalizacji:
- Karolina Ciechanowicz
V piętro, pok. 316
tel. +48 71 777 84 81 - Paulina Olejniczak - Brząkała
V piętro, pok. 317
tel. +48 71 777 87 79 - Michał Maliczkiewicz
V piętro, pok. 318
tel. +48 71 777 84 81 - Iwona Krzysztoń
V piętro, pok. 317
tel. +48 71 777 82 69 - Piotr Seredyński
V piętro, pok. 318
tel. +48 71 777 84 81 - Agnieszka Lipińska
V piętro, pok. 316
tel. +48 71 777 71 13
Dział ds. Współpracy z organizacjami pozarządowymi
Kierownik działu: Marta Krukar
I piętro, pok. 123
tel. +48 71 777 80 75
- Katarzyna Kuźmińska
I piętro, 120
tel. +48 71 777 93 70 - Ewa Stasikowska
I piętro, pok. 154
tel. +48 71 777 86 15 - Aneta Markowska
I piętro, pok. 125
tel. +48 71 777 76 53 - Lucjan Witkowski
I piętro, pok. 124
tel.+48 71 777 75 61 - Monika Nowicka-Górniak
I piętro, pok. 125
tel. +48 71 777 81 30 - Joanna Hołodnik
I piętro, pok. 154
tel. +48 71 777 70 83 - Anna Morawska
I piętro, pok. 125
tel. +48 71 777 81 02 - Marzena Mączka
I piętro, pok. 130
tel. +48 71 777 87 21 - Agnieszka Pastusińska
I piętro, pok. 130
tel. +48 71 777 72 40
Zespół ds. Nadzoru nad Stowarzyszeniami i Fundacjami oraz Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
- Kamil Matuszewski
(Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego)
I piętro, pok. 124
tel. +48 71 777 70 64 - Andrzej Kubica
I piętro, pok. 124
tel. +48 71 777 88 49 - Agnieszka Duda
I piętro, pok. 126
tel. +48 71 777 78 14 - Izabella Jabłońska
I piętro, pok. 126
tel. +48 71 777 86 57 - Andrzej Skobejko
(najem lokali użytkowych przez org. pozarządowe)
I piętro, pok. 126
tel. +48 71 777 93 80
Sekcja ds. Budżetu:
- Ilona Groblica-Kmiecik
I piętro, pok. 120
ul. G. Zapolskiej 4
tel. +48 71 777 86 68 - Renata Smoleń
I piętro, pok. 131
tel. +48 71 777 81 20
Samodzielne stanowiska ds. administracyjno – organizacyjnych:
- Agnieszka Talarek
I piętro, pok. 120
ul. G. Zapolskiej 4
tel. +48 71 777 73 34
Wydział Partycypacji Społecznej realizuje zadania z zakresu:
- zadań dotyczących partycypacji społecznej mieszkańców Wrocławia;
- organizacji, wspierania i określania zasad konsultacji społecznych dla komórek organizacyjnych Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych;
- zarządzania i organizacji procesu budżetu obywatelskiego oraz funduszu osiedlowego;
- zarządzania portfelem projektów wybranych do realizacji w procesie budżetu obywatelskiego i realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu i miejskie jednostki organizacyjne;
- koordynacji współpracy komórek organizacyjnych Urzędu oraz miejskich jednostek organizacyjnych z organizacjami pozarządowymi, w tym w szczególności bieżącą kontrolę wykonywania zawartych umów z organizacjami pozarządowymi wraz z zatwierdzaniem sprawozdań z ich realizacji;
- koordynacji całości spraw związanych z petycjami wnoszonymi do organów Miasta, w tym udzielania wnioskodawcom informacji o sposobie rozpatrzenia petycji w sytuacji, gdy dotyczy ona kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne komórki organizacyjne Urzędu;
- koordynacji całości spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i edukacją prawną;
- koordynacji całości spraw związanych z zabytkową kolekcją pojazdów, będącą własnością Gminy Wrocław, a także spraw związanych z historycznymi pojazdami komunikacji miejskieji historycznej infrastruktury towarzyszącej;
- współpracy z podmiotem prowadzącym Wrocławski Ośrodek Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
- prowadzenia i aktualizacji elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie Wrocławia, w tym realizujących zadania publiczne z budżetu Miasta;
- nadzoru nad stowarzyszeniami wynikającego z realizacji ustawy – Prawo o stowarzyszeniach;
- nadzoru nad fundacjami wynikającego z ustawy o fundacjach;
- nadzoru wobec fundacji i stowarzyszeń wynikających z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, ewidencji uczniowskich klubów sportowych i pozostałych klubów nie prowadzących działalności gospodarczej;
- inicjowania i współorganizowania szkoleń dotyczących między innymi budowania społeczeństwa obywatelskiego oraz podnoszenia jakości pracy organizacji pozarządowych w sferze zadań publicznych, pozyskiwania środków pozabudżetowych;
- rozpatrywanie wniosków w sprawie o udzielenie ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych w zakresie opłat za pobytoraz kosztów upomnienia we Wrocławskim Ośrodku Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
- opiniowania wniosków organizacji pozarządowych o najem gminnych lokali użytkowych w trybie bezprzetargowym z przeznaczeniem na działalność pożytku publicznego oraz działalności organizacji pozarządowych współpracujących z Gminą Wrocław w ramach realizacji zadań publicznych zleconych przez Gminę Wrocław;
- obsługi administracyjnej Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego;
- koordynacji spraw związanych z wdrażaniem Lokalnego Programu Ekonomii Społecznej w Gminie Wrocław oraz monitorowania stosowania klauzul społecznych w zamówieniach publicznych przez komórki organizacyjne Urzędu oraz miejskie jednostki organizacyjne;
- koordynacji powstawania i prowadzenia Centów Aktywności Lokalnej;
- przygotowania, organizacji i prowadzenia procesu rewitalizacji;
- inicjowania i koordynacji działań w dziedzinie rewitalizacji podejmowanych przez komórki organizacyjne Urzędu, spółki miejskie i miejskie jednostki organizacyjne;
- przygotowania, organizacji i prowadzenia spraw związanych z pracami nad reformą Rad Osiedli i podziału Miasta na jednostki pomocnicze oraz nad określeniem zasad zdecentralizowanego decydowania o realizacji inwestycji o istotnym znaczeniu dla jednostek pomocniczych Miasta;
- zarządzania projektami inwestycyjnymi i nieinwestycyjnymi w zakresie zadań Wydziału;
- koordynacji realizowanych społecznych projektów nieinfrastrukturalnych w Wydziale, komórkach organizacyjnych Urzędu oraz w miejskich jednostkach podległych Departamentowi;
- dysponowania środkami dla Wrocławskich Inwestycji Sp. z o.o. i Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskie Sp. z o.o. w zakresie zadań Wydziału.
Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45