Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Wydział Spraw Obywatelskich

Sekretariat

50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
II piętro, pok. 244
tel. +48, 71 777 77 95, 777 77 37
faks +48 71 777 77 86
e-mail: wso@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Bożena Bronowicka

Zastępca Dyrektora Wydziału: Iwona Jasińska

Zastępca Dyrektora Wydziału: Iwona Gardy-Możny


Struktura:

Dział Ewidencji Ludności - Rejestr Wyborców

Kierownik: Anna Kołtowska-Maciaszczyk
ul. G. Zapolskiej 4, II piętro, pok. 224
tel. +48 71 777 76 63

Dział Ewidencji Ludności - Aktualizacja Dokumentów

Kierownik: Janina Nowak
ul. G. Zapolskiej 4, II piętro, pok. 228
tel. +48 71 777 78 06

Dział Ewidencji Ludności - Rejestracja Pobytu Stałego i Czasowego

Kierownik: Łukasz Niewierkiewicz
ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala 3
tel: +48 71 799 69 40, 777 79 91

Dział Ewidencji Ludności - Informacja Adresowa i Statystyka

Kierownik: Anna Kołtowska-Maciaszczyk
ul. G. Zapolskiej 4, II piętro, pok. 224
tel. +48 71 777 76 63

Dział Ewidencji Ludności - Postępowania Administracyjne

Kierownik: Urszula Mielczarek
ul. G. Zapolskiej 4, II piętro, pok. 253
tel.+48 71 777 79 34

Dział Dowodów Osobistych

Kierownik: Agnieszka Plucińska
ul. G. Zapolskiej 4, parter, pok. 29
tel. +48 71 777 82 07

Dział Rejestracji Pojazdów I

Kierownik Zespołu: Małgorzata Cieszko
ul.G. Zapolskiej 4, parter, pok. 19
tel.+48 71 777 81 43

Dział Rejestracji Pojazdów II

Kierownik Zespołu: Patrycja Nosowska
ul. W. Bogusławskiego 10, parter pok.16
tel.+48 71 777 73 02

Dział Rejestracji Pojazdów III

Kierownik Zespołu: Paweł Szarek
pl. Nowy Targ 1-8, parter pok.14
tel.+48 71 777 86 05

Dział Obsługi Rejestracji Pojazdów

Kierownik: Elżbieta Fedorowska
ul. G. Zapolskiej 4, II piętro, pok. 201
tel. +48 71 777 83 38

Dział Postępowań Administracyjnych w Sprawach Rejestracji Pojazdów

Kierownik: Agata Aleks
ul. G. Zapolskiej 4, II piętro, pok. 218
tel. +48 71 777 78 10
fax: +48 71 777 79 10

Dział Uprawnień Kierowców

Kierownik: Jacek Sielużycki
ul. G. Zapolskiej 4, parter,  pok. 1
tel. +48 71 777 83 79

Dział Rejestracji Działalności Gospodarczej

Kierownik: Bożena Wardęga
pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala S1, stanowisko nr 1
tel. +48 71 777 70 47

Dział Organizacyjny

Kierownik: Magdalena Kempa 
ul. G. Zapolskiej 4, II piętro, pok. 251
tel. +48 71 777 77 53,  777 79 76;

Zespół ds. Skarg i Wniosków

Kierownik: Iwona Jadach-Jomaa
ul. G. Zapolskiej 4, II piętro, pok. 247
tel. +48 71 777 72 24

Sekcja ds. Repatriacji

ul. G. Zapolskiej 4, II piętro, pok. 255
tel. +48 71 777 88 36, 777 71 81, 777 83 84.

Wydział Spraw Obywatelskich realizuje zadania z zakresu:

  1. ewidencji ludności oraz zadań wynikających z prowadzenia Rejestru Mieszkańców;
  2. wydawania dowodów osobistych przy współpracy z Centrum Personalizacji Dokumentów;
  3. udostępniania danych z Rejestru Mieszkańców, z Rejestru PESEL, z Rejestru Dowodów Osobistych oraz udostępnianie dokumentacji związanej z dowodem osobistym;
  4. wydawania decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania;
  5. przekazywania danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowania lub usuwania;
  6. aktualizacji danych gromadzonych w Centralnym Rejestrze Wyborców;
  7. wydawania decyzji w sprawach ujęcia lub odmowy ujęcia w stałym obwodzie głosowania, reklamacji na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców i nieprawidłowości sporządzenia spisu wyborców oraz wydawania pełnomocnictw do głosowania;  
  8. sporządzania i aktualizowania spisu wyborców dla przeprowadzania wyborów i referendów;
  9. ustawowej pomocy repatriantom w Mieście;
  10. przyjmowania, przekształcania w formę dokumentu elektronicznego i przesyłania do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) wniosków  o wpis w CEIDG;
  11. rejestracji i wyrejestrowania pojazdów oraz prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w tym zakresie;
  12. prowadzenia ewidencji zarejestrowanych pojazdów, aktualizacji i wprowadzania zmian dotyczących właściciela, parametrów technicznych oraz cech identyfikacji;
  13. prowadzenie i przechowywanie akt podmiotu uprawnionego, w których zamieszcza się dokumenty związane z prowadzonym postępowaniem w prawie profesjonalnej rejestracji pojazdów; 
  14. przyjmowania i weryfikowania dokumentów kandydatów na kierowców oraz udostępnianie uprawnionym podmiotom profilu tych kandydatów;
  15. wydawania dokumentów potwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz prowadzenia postępowań związanych z korzystaniem z tych uprawnień;
  16. udostępniania danych z prowadzonej ewidencji pojazdów i kierowców;
  17. udostępniania dokumentów pojazdu na podstawie art. 42 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej;
  18. prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców oraz rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów;
  19. prowadzenia ewidencji instruktorów i wykładowców oraz dokonywania wpisów i skreśleń w ewidencjach;
  20. wydawania i cofania uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych;
  21. prowadzenia ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie;
  22. sprawowania nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców, szkoleniem osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania tramwajem oraz stacjami kontroli pojazdów, z wyłączeniem kontroli ośrodków szkolenia kierowców i stacji kontroli pojazdów oraz kontroli szkoleń osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania tramwajem;
  23. wyznaczanie w ramach województwa dla każdego organu rejestrującego pojemności rejestracyjnej tablic rejestracyjnych: tymczasowych oraz samochodowych jednorzędowych zmniejszonych i tymczasowych;
  24. prowadzenie ewidencji tablic rejestracyjnych indywidualnych wydawanych na terenie województwa.
  25. wydawanie decyzji o nadanie cechy identyfikacyjnej pojazdu oraz decyzji wyrażającej zgodę na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej;
  26. przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
  27. prowadzenia i koordynacji całości spraw skarg i wniosków wnoszonych do Prezydenta lub innych pracowników Urzędu – Centralny Rejestr Skarg i Wniosków;
  28. nieodpłatnego poświadczania, na wniosek osób zainteresowanych lub organu rentowego, własnoręczności lub autentyczności podpisów na oświadczeniach (deklaracjach) i formularzach rentowych wymaganych do uzyskania lub pobierania rent z instytucji zagranicznych;
  29. nieodpłatnego poświadczania własnoręczności podpisu emerytów lub rencistów oraz upoważnionych osób sprawujących faktyczną opiekę nad emerytem lub rencistą w sytuacji potwierdzenia przez wymienione osoby istnienia dalszego prawa pobierania przysługujących im świadczeń;
  30. obsługa Punktu Potwierdzającego Profile Zaufane Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) w tym załatwianie spraw z zakresu potwierdzania, przedłużania ważności i unieważniania profili zaufanych ePUAP;
  31. realizacja Porozumienia nr 31 z dnia 16 czerwca 2023 r. zawartego pomiędzy Prezydentem Wrocławia a Wojewodą Dolnośląskim w sprawie utworzenia i funkcjonowania Terenowego Punktu Paszportowego;
  32. prowadzenia egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym w zakresie zadań realizowanych przez Wydział.

Procedury realizowane przez Wydział Spraw Obywatelskich dostępne są w zakładce Poradnik Klienta

Rejestry prowadzone w Wydziale Spraw Obywatelskich (https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa#wso)

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Powiadom znajomego