Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Wydział Inżynierii Miejskiej

Sekretariat

50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
IV piętro, pok. 405
tel. +48 71 777 71 12
faks  +48 71 777 75 79
e-mail: wim@um.wroc.pl
e-mail: dit@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Elwira Nowak

Zastępca Dyrektora Wydziału ds. Zarządzania Ruchem: Andrzej Brzoza

Zastępca Dyrektora Wydziału ds. Inwestycji: Joanna Niemiec

Zastępca Dyrektora Wydziału ds. Utrzymania: Adrian Śliczniak


Struktura

Dział Zarządzania Ruchem

Kierownik: Agnieszka Bartoszewska
IV piętro,  pok. 425
tel.+48 71 777 83 48

  • Sekcja ds. Organizacji Ruchu Docelowego
  • Sekcja ds. Organizacji Ruchu Zastępczego
  • Sekcja ds. Opiniowania Obsługi Komunikacyjnej

Dział Projektów Mobilności Aktywnej

Kierownik: Piotr Knapiński
IV piętro, pok. 416
tel.+48 71 777 77 34

Dział Planowania i Koordynowania Inwestycji

Kierownik: Barbara Wojsiat
IV piętro, pok. 422
tel. +48 71 777 88 60

Dział ds. Transportu Kolejowego i Elektromobilności

Kierownik: Anna Badeńska
III piętro, pok. 310
tel.+48 71 777 88 37

Dział Utrzymania Miasta

Kierownik: Patrycja Mokrzycka
IV piętro pok. 410
tel. +48 71 777 88 56

Zespół ds. Administracyjno-Prawnych

IV piętro, pok. 427
tel. +48 71 777 80 71  

Dział Ekonomiczny

Kierownik: Daniel Wyszyński
IV piętro, pok. 414 
tel. +48 71 777 73 39

Dział Organizacyjny i Zamówień

Kierownik: Danuta Jagiełło
IV piętro, pok. 412
tel. +48 71 777 78 47

Wydział Inżynierii Miejskiej realizuje zadania z zakresu:

  1. przygotowywania projektu wydatków inwestycyjnych do budżetu Miasta na dany rok oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej;
  2. monitorowania inwestycji realizowanych przez miejskie jednostki organizacyjne;
  3. zarządzania ruchem drogowym;
  4. koordynacji i monitoringu eksploatacji infrastruktury drogowej;
  5. koordynacji i monitorowania zadań w zakresie infrastruktury transportu publicznego;
  6. prowadzenia miejskich projektów związanych z transportem publicznym i zrównoważoną mobilnością;
  7. prowadzenia działań na rzecz poprawy warunków mobilności niechronionych uczestników ruchu drogowego (pieszych, osób o ograniczonej sprawności, rowerzystów), a w szczególności poprawy istniejącej infrastruktury drogowej i kreowania nowych rozwiązań komunikacyjnych;
  8. koordynowania planów rozwoju i modernizacji infrastruktury wodno-kanalizacyjnej z planami inwestycyjnymi Miasta;
  9. współpracy z Wydziałem Planowania Przestrzennego oraz Wydziałem Klimatu i Energii w zakresie koordynacji planów/projektów infrastruktury technicznej (spójność z rozwojem Miasta);
  10. obsługi i planowania zadań publicznych – inwestycyjnych w ramach inicjatywy lokalnej;
  11. udzielania ulg w spłacie niepodatkowych należności pieniężnych o charakterze publicznoprawnym;
  12. współpracy z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta w zakresie egzekucji administracyjnej obowiązku o charakterze niepieniężnym;
  13. prowadzenia działań informacyjnych dotyczących zadań realizowanych przez Wydział oraz współpracy w zakresie działań informacyjnych prowadzonych przez Departament;
  14. koordynacji działań Miasta w zakresie rozbudowy infrastruktury kolejowej;
  15. współpracy z właściwymi zarządcami linii kolejowych, Samorządami Województwa oraz samorządami lokalnymi na rzecz rozwoju infrastruktury kolejowej we Wrocławskim Obszarze Metropolitalnym;
  16. koordynacji działań w zakresie wspierania rozwoju elektromobilności;
  17. opiniowania wniosków o lokalizacje stacji ładowania pojazdów zeroemisyjnych na terenach gminnych;
  18. analizowania i rekomendowania kierunków zmian przepisów prawa, prawa miejscowego oraz dokumentów strategicznych dotyczących elektromobilności i transportu zeroemisyjnego;
  19. prac związanych z zadaniami Departamentu i podległych mu komórek organizacyjnych w obszarze finansowym w szczególności:
    1. przygotowywania i zarządzania wybranymi projektami realizowanymi przez Departament, w tym również w ramach formuły partnerstwa publiczno-prywatnego,
    2. prowadzenia budżetu i obsługi finansowo–rozliczeniowej wydatków;
  20. obsługi finansowej zadań przekazanych do realizacji Wrocławskim Inwestycjom sp. z o. o. oraz Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu sp. z o. o., zgodnie z zasadami określonymi odrębnymi zarządzeniami Prezydenta;
  21. prowadzenia spraw dotyczących środków trwałych;
  22. koordynacji zadań realizowanych przez miejskie jednostki organizacyjne nadzorowane przez Departament oraz Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o. i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o., w szczególności w zakresie sprawdzania pod względem formalnym planów rzeczowo-finansowych dochodów i wydatków bieżących, ich zmian oraz sprawozdań z wykonania budżetu;
  23. prac związanych z zadaniami Departamentu i podległych mu komórek organizacyjnych w obszarze organizacyjno-prawnym i administracyjnym w szczególności:
    1. przygotowywania odpowiedzi dla organów kontrolnych przy współpracy z komórkami organizacyjnymi Departamentu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi nadzorowanymi przez Departament merytorycznie odpowiedzialnymi za obszar objęty kontrolą, a także monitorowania zaleceń pokontrolnych,
    2. przygotowywania wniosków o udzielenie pełnomocnictw i upoważnień, propozycji zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i Departamentu, oraz współpracy przy przygotowywaniu projektów aktów prawnych, opracowywania sprawozdań, statystyk i informacji dot. działalności Departamentu,
    3. udziału w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Regulamin zamówień publicznych Urzędu Miejskiego Wrocławia,
    4. współpracy w przygotowywaniu odpowiedzi związanych z udostępnianiem informacji publicznej i informacji sektora publicznego, w tym jako otwartych danych, w celu ponownego wykorzystania oraz ewidencjonowanie wniosków w tym zakresie;
  24. obsługi sekretarsko-kancelaryjnej Departamentu i komórek organizacyjnych podległych Departamentowi;
  25. koordynacji zadań realizowanych przez miejskie jednostki organizacyjne nadzorowane przez Departament oraz Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o. i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o., w szczególności w zakresie weryfikacji i uzgadniania dokumentów organizacyjno-prawnych, w tym regulaminów i statutów, projektów pełnomocnictw i upoważnień.

Procedury realizowane przez Wydział Inżynierii Miejskiej dostępne są w zakładce Poradnik Klienta (https://bip.um.wroc.pl/cases/search?keyword=&case=&category_id=-1&unit_id=23)

Rejestry prowadzone w Wydziale Inżynierii Miejskiej (https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa#wim)

Komisje Bezpieczeństa Ruchu Drogowego (https://bip.um.wroc.pl/artykuly/822/komisje-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego)

Godziny pracy:

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Powiadom znajomego