W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl



Uwaga! - zmiana godzin i zakresu obsługi Klientów UMW.
Przed wizytą w Urzędzie prosimy zapoznać się z informacją  zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.



Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl



Uwaga! - zmiana godzin i zakresu obsługi Klientów UMW.
Przed wizytą w Urzędzie prosimy zapoznać się z informacją  zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.



Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Wydział Zarządzania Należnościami

XML

Treść

Sekretariat

50-151 Wrocław
ul. Kotlarska 41
I piętro, pok. 101
tel. +48 71 777 72 50
faks +48 71 777 70 98
e-mail: wzn@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Marcin Kieżyński

Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Szyda


Struktura

Dział Monitorowania Należności

Kierownik Działu: Małgorzata Filippoto-Morawska
IV piętro , pok. 412
tel. +48 71 777 83 37

Dział Windykacji Należności Cywilnoprawnych

Kierownik Działu: Edyta Drzazga
IV piętro, pok. 410
tel. +48 71 777 75 86

Dział Egzekucji Należności Pieniężnych

Kierownik Działu: Jolanta Strzelecka
III piętro, pok. 307
tel. +48 71 777 94 13
  • Pracownicy stacjonarni
    III piętro, pok. 301, 304, 305, 306, 309, 313, 314,
    tel. +48 777 94 10, 777 94 12, 777 94 15, 777 94 16, 777 94 17, 777 94 18, 777 94 41, 777 94 42
  • Egzekutorzy
    III piętro, pok. 308, 317
    tel. +48 71 777 94 08, 777 94 14
  • Poborcy
    III piętro, pok. 310, 317
    tel. +48 71 777 81 76, 777 94 19

Dział Ulg

Kierownik Działu: Ewelina Walenzik
I piętro, pok. 105
tel. +48 71 777 88 43

Dział Wspierania Wrocławskiej Przedsiębiorczości

Kierownik Działu:  Małgorzata Krzeszowska
I piętro, pok. 113
tel. +48 71 777 75 13

Zespół Spadków i Przejmowania Mienia

Koordynator Zespołu: Krzysztof Kaucz
I piętro, pok. 111
tel. +48 71 777 73 04


Wydział Zarządzania Należnościami realizuje zadania z zakresu:

  1. prowadzenia postępowań upominawczych oraz działań z zakresu windykacji w celu odzyskiwania należności pieniężnych Gminy i Skarbu Państwa;
  2. prowadzenia czynności monitorujących skuteczność podjętych działań windykacyjnych;
  3. inicjowania i monitorowania postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komorników sądowych w zakresie egzekucji należności cywilnoprawnych;
  4. prowadzenia administracyjnego postępowania egzekucyjnego i stosowania środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, służących doprowadzeniu do wykonania - uregulowania należności pieniężnych, dla których ustalenia lub określenia i pobrania jest właściwy organ Gminy Wrocław;
  5. zabezpieczania należności pieniężnych Miasta w ramach zadań realizowanych przez Wydział;
  6. rozpatrywania wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, podatków i opłat stanowiących w całości dochód Miasta, a pobieranych przez Urzędy Skarbowe oraz w zakresie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym przypadających Gminie Wrocław, zgodnie z zakresem działalności Departamentu Finansów Publicznych;
  7. wspierania prac komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom;
  8. udzielania i monitorowania pomocy publicznej udzielanej na podstawie uchwał przygotowanych przez Wydział;
  9. sporządzania i przekazywania do odpowiednich organów sprawozdań zbiorczych w zakresie udzielonej pomocy publicznej i udzielania informacji w tym zakresie;
  10. nadzoru nad postępowaniami, w których Gmina Wrocław bądź Skarb Państwa występuje jako uczestnik postępowania o stwierdzenie nabycia spadku, o zabezpieczenie spadku, o spis inwentarza, o ustanowienie kuratora spadku i postępowań powiązanych.
  11. planowania etapów wdrażania Strategii „Przedsiębiorczy Wrocław 2030” - definiowanie obszarów współpracy, określenie zasobów niezbędnych do jego realizacji, opracowanie harmonogramu realizacji;
  12. organizacja zadań wynikających ze Strategii „Przedsiębiorczy Wrocław 2030” we współpracy pomiędzy: Wydziałami Urzędu Miejskiego Wrocławia, spółkami i jednostkami miejskimi, oraz instytucjami otoczenia biznesu takimi jak: izby gospodarcze, stowarzyszenia przedsiębiorców, parków technologicznych, inkubatorów przedsiębiorczości, funduszów gospodarczych, start-upów i reprezentantów instytucji biznesu wraz z Uczelniami Wyższymi;
  13. koordynowania działań mających na celu rozwój Projektu Wrocławskiej Karty Miejskiej Wrocławskiej Karty Turystycznej o nowe funkcjonalności, ich przygotowywanie i wdrażanie.

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Gminę Wrocław

Procedury realizowane przez Wydział Zarządzania Należnościami dostępne są w zakładce Poradnik Klienta


Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane