Wydział Zarządzania Należnościami
Sekretariat
50-151 Wrocław
ul. Kotlarska 41
I piętro, pok. 101
tel. +48 71 777 72 50
faks +48 71 777 70 98
e-mail: wzn@um.wroc.pl
Dyrektor Wydziału: Marcin Kieżyński
Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Szyda
Struktura
Dział Monitorowania Należności
Kierownik Działu: Małgorzata Filippoto-Morawska
IV piętro , pok. 412
tel. +48 71 777 83 37
Dział Windykacji Należności Cywilnoprawnych
Kierownik Działu: Edyta Drzazga
IV piętro, pok. 410
tel. +48 71 777 75 86
Dział Egzekucji Należności Pieniężnych
Kierownik Działu: Jolanta Strzelecka
III piętro, pok. 307
tel. +48 71 777 94 13
- Pracownicy stacjonarni
III piętro, pok. 301, 304, 305, 306, 309, 310,314,
tel. +48 777 81 76, 777 94 15, 777 94 16, 777 94 17, 777 94 18, 777 94 41, 777 94 42 - Egzekutorzy
III piętro, pok. 308, 310, 314, 317
tel. +48 71 777 81 76, 777 94 14, 777 94 08, 777 94 18, 777 94 19 - Poborcy
III piętro, pok. 308
tel. +48 71 777 94 14
Dział Ulg
Kierownik Działu: Ewelina Walenzik
I piętro, pok. 105
tel. +48 71 777 88 43
Dział Wspierania Wrocławskiej Przedsiębiorczości
Kierownik Działu: Małgorzata Krzeszowska
I piętro, pok. 113
tel. +48 71 777 75 13
Dział Spadków i Windykacji
Kierownik Działu: Krzysztof Kaucz
51-163 Wrocław, al. Kromera 44
II piętro, pok. 222
tel. +48 71 777 73 04
Wydział Zarządzania Należnościami realizuje zadania z zakresu:
- prowadzenia postępowań upominawczych oraz działań z zakresu windykacji w celu odzyskiwania należności pieniężnych Gminy i Skarbu Państwa;
- prowadzenia czynności monitorujących stan zaległości i podejmowania działań windykacyjnych;
- inicjowania i monitorowania postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komorników sądowych w zakresie egzekucji należności cywilnoprawnych;
- prowadzenia administracyjnego postępowania egzekucyjnego i stosowania środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, służących doprowadzeniu do wykonania - uregulowania należności pieniężnych, dla których ustalenia lub określenia i pobrania jest właściwy organ Gminy Wrocław;
- zabezpieczania należności pieniężnych Miasta w ramach zadań realizowanych przez Wydział;
- rozpatrywania wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, podatków i opłat stanowiących w całości dochód Miasta, a pobieranych przez Urzędy Skarbowe oraz w zakresie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym przypadających Gminie Wrocław, zgodnie z zakresem działalności Departamentu Finansów Publicznych;
- wspierania prac komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom;
- udzielania i monitorowania pomocy publicznej udzielanej na podstawie uchwał przygotowanych przez Wydział;
- sporządzania i przekazywania do odpowiednich organów sprawozdań zbiorczych w zakresie udzielonej pomocy publicznej i udzielania informacji w tym zakresie;
- nadzoru nad postępowaniami, w których Gmina Wrocław bądź Skarb Państwa występuje jako uczestnik postępowania o stwierdzenie nabycia spadku, o zabezpieczenie spadku, o spis inwentarza, o ustanowienie kuratora spadku i postępowań powiązanych;
- prowadzenia i nadzorowania działań związanych z działalnością Centrum Wspierania Wrocławskiej Przedsiębiorczości w ramach Strategii Przedsiębiorczości 2030;
- prowadzenia działań mających na celu rozwój Projektu Nasz Wrocław o nowe funkcjonalności;
- prowadzenia ewidencji opłat oraz ewidencji księgowej opłat w zakresie należności cywilnoprawnych powstałych w związku z realizacją zadań dotyczących gospodarowania nieruchomościami Gminy Wrocław i Skarbu Państwa – ustawowo przekazanych Prezydentowi..
Wydział realizuje Projekt Respektrum (https://respektrumautyzmu.pl/)
Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45