W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Wydział Zarządzania Należnościami

Sekretariat

50-151 Wrocław
ul. Kotlarska 41
I piętro, pok. 101
tel. +48 71 777 72 50
faks +48 71 777 70 98
e-mail: wzn@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Marcin Kieżyński

Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Szyda


Struktura

Dział Monitorowania Należności

Kierownik Działu: Małgorzata Filippoto-Morawska
IV piętro , pok. 412
tel. +48 71 777 83 37

Dział Windykacji Należności Cywilnoprawnych

Kierownik Działu: Edyta Drzazga
IV piętro, pok. 410
tel. +48 71 777 75 86

Dział Egzekucji Należności Pieniężnych

Kierownik Działu: Jolanta Strzelecka
III piętro, pok. 307
tel. +48 71 777 94 13

  • Pracownicy stacjonarni
    III piętro, pok. 301, 304, 305, 306, 309, 310,314,
    tel. +48 777 81 76, 777 94 15, 777 94 16, 777 94 17, 777 94 18, 777 94 41, 777 94 42
  • Egzekutorzy
    III piętro, pok. 308, 310, 314, 317
    tel. +48 71 777 81 76, 777 94 14, 777 94 08, 777 94 18,  777 94 19
  • Poborcy
    III piętro, pok. 308
    tel. +48 71 777 94 14

Dział Ulg

Kierownik Działu: Ewelina Walenzik
I piętro, pok. 105
tel. +48 71 777 88 43

Dział Wspierania Wrocławskiej Przedsiębiorczości

Kierownik Działu:  Małgorzata Krzeszowska
I piętro, pok. 113
tel. +48 71 777 75 13

Dział Spadków i Windykacji

Kierownik Działu: Krzysztof Kaucz
51-163 Wrocław, al. Kromera 44
II piętro, pok. 222
tel. +48 71 777 73 04

Wydział Zarządzania Należnościami realizuje zadania z zakresu:

  1. prowadzenia postępowań upominawczych oraz działań z zakresu windykacji w celu odzyskiwania należności pieniężnych Gminy i Skarbu Państwa;
  2. prowadzenia czynności monitorujących stan zaległości i podejmowania działań windykacyjnych;
  3. inicjowania i monitorowania postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komorników sądowych w zakresie egzekucji należności cywilnoprawnych;
  4. prowadzenia administracyjnego postępowania egzekucyjnego i stosowania środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, służących doprowadzeniu do wykonania - uregulowania należności pieniężnych, dla których ustalenia lub określenia i pobrania jest właściwy organ Gminy Wrocław;
  5. zabezpieczania należności pieniężnych Miasta w ramach zadań realizowanych przez Wydział;
  6. rozpatrywania wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, podatków i opłat stanowiących w całości dochód Miasta, a pobieranych przez Urzędy Skarbowe oraz w zakresie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym przypadających Gminie Wrocław, zgodnie z zakresem działalności Departamentu Finansów Publicznych;
  7. wspierania prac komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom;
  8. udzielania i monitorowania pomocy publicznej udzielanej na podstawie uchwał przygotowanych przez Wydział;
  9. sporządzania i przekazywania do odpowiednich organów sprawozdań zbiorczych w zakresie udzielonej pomocy publicznej i udzielania informacji w tym zakresie;
  10. nadzoru nad postępowaniami, w których Gmina Wrocław bądź Skarb Państwa występuje jako uczestnik postępowania o stwierdzenie nabycia spadku, o zabezpieczenie spadku, o spis inwentarza, o ustanowienie kuratora spadku i postępowań powiązanych;
  11. prowadzenia i nadzorowania działań związanych z działalnością Centrum Wspierania Wrocławskiej Przedsiębiorczości w ramach Strategii Przedsiębiorczości 2030;
  12. prowadzenia działań mających na celu rozwój Projektu Nasz Wrocław o nowe funkcjonalności;
  13. prowadzenia ewidencji opłat oraz ewidencji księgowej opłat w zakresie należności cywilnoprawnych powstałych w związku z realizacją zadań dotyczących gospodarowania nieruchomościami Gminy Wrocław i Skarbu Państwa – ustawowo przekazanych Prezydentowi..

Wydział realizuje Projekt Respektrum (https://respektrumautyzmu.pl/)

Procedury realizowane przez Wydział Zarządzania Należnościami dostępne są w zakładce Poradnik Klienta

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego