Wydział Finansowy
Sekretariat
50-107 Wrocław
Sukiennice 10
II piętro, pok. 216
tel. +48 71 777 83 45
faks +48 71 777 80 29
e-mail: wfn@um.wroc.pl
Dyrektor Wydziału: Magdalena Komers
Zastępca Dyrektora Wydziału: Krzysztof Woda
Zastępca Dyrektora Wydziału: Katarzyna Urbańczyk-Maniowska
Struktura
Dział Planowania
IV piętro, pok. 404
tel. +48 71 777 89 76
Dział Budżetu
II piętro, pok. 213
tel. +48 71 777 93 68
Dział Centralnej Obsługi Finansowej
I piętro, pok. 108A
tel. +48 71 777 81 71
Dział Księgowości Budżetu
III piętro, pok. 315
tel. +48 71 777 83 68
Dział Sprawozdawczości Budżetowej
III piętro, pok. 308
tel. +48 71 777 83 71
Sekcja ds Inwentaryzacji Majątku
III pietro, pok. 307
tel. +48 777 73 71
Wydział Finansowy realizuje zadania z zakresu:
- opracowania założeń dotyczących budżetu Miasta i strategii finansowej Miasta;
- opracowywania budżetu i wieloletniej prognozy finansowej Miasta;
- współpracy z bankami oraz instytucjami finansowymi, firmami konsultingowymi i audytorami;
- pozyskiwania dla Miasta źródeł finansowania krajowych zagranicznych z wyłączeniem funduszy unijnych;
- przygotowania i prowadzenia postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych związanych z prowadzeniem bankowej obsługi budżetu Miasta, a także pozyskiwaniem zewnętrznych źródeł finansowania zadań ujętych w budżecie Miasta;
- analizy możliwości udzielenia przez Miasto poręczeń i gwarancji;
- opracowywania analiz, w tym symulacji wieloletniej prognozy finansowej Miasta, niezbędnych do zarządzania finansami Miasta, zadłużeniem oraz płynnością;
- identyfikowania i analizy mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń związanych z otoczeniem, w którym funkcjonuje Miasto, mających wpływ na realizowaną strategię finansową;
- monitorowania i analizy warunków społeczno-ekonomicznych, kondycji gospodarki krajowej i regionalnej oraz projekcja założeń makroekonomicznych w perspektywie krótkoterminowej, średnioterminowej i wieloletniej;
- sporządzania informacji związanych z budżetem Miasta i jego realizacją oraz z gospodarką finansową prowadzoną przez Miasto, wymaganych przez organy kontrolne oraz inne instytucje zewnętrzne;
- sporządzania prognoz ekonomiczno-finansowych oraz raportów dotyczących realizowania strategii finansowej Miasta dla instytucji finansowych oraz podmiotów współpracujących z Miastem;
- przygotowania projektów uchwał i zarządzeń zmieniających uchwałę budżetową i plan finansowy Miasta oraz wieloletnią prognozę finansową Miasta;
- przyjmowania, badania prawidłowości i analizowania pism, wniosków i innych materiałów dotyczących budżetu Miasta i jego zmian, w tym w układzie zadaniowym;
- opracowywania materiałów, analiz i zestawień porównawczych budżetu, jego zmian, bieżącej realizacji i wykonań za lata ubiegłe oraz opracowywania przewidywanego wykonania budżetu Miasta;
- opracowania i aktualizacji harmonogramu dochodów i wydatków budżetu;
- analizy kontrolingowej obejmującej koszty funkcjonowania komórek organizacyjnych Urzędu;
- pozyskiwania środków finansowych w formie finansowania pozabudżetowego;
- obsługi finansowej jednostek i zakładów budżetowych oraz przekazywania środków finansowych z budżetu Miasta na realizację umów dotacyjnych, obsługi zaciąganych kredytów, pożyczek oraz papierów wartościowych emitowanych przez Miasto;
- dokonywania płatności na rzecz kontrahentów Miasta;
- prowadzenia ewidencji poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto, stanowiących zabezpieczenie umów;
- prowadzenia ewidencji papierów wartościowych: akcji, weksli, gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych obcych;
- obsługi kasowej w zakresie rozliczeń z pracownikami z tytułu: delegacji zagranicznych i krajowych, zatwierdzonych zaliczek, wypłat wynagrodzeń pracowników, wypłat z funduszu socjalnego, z tytułu przyznanych stypendiów, faktur gotówkowych innych;
- prowadzenia rejestru zobowiązań wekslowych Miasta: własnych i obcych;
- prowadzenia całości prac związanych z procesem inwentaryzacji składników majątku będącego na stanie księgowym Urzędu, w tym koordynacja przeprowadzania spisu majątku, prowadzenia niezbędnej dokumentacji inwentaryzacyjnej oraz bieżąca współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu;
- prowadzenie rachunkowości budżetu Miasta;
- sporządzania sprawozdań budżetowych i w zakresie operacji finansowych Miasta;
- sporządzenie bilansu z wykonania budżetu Miasta;
- księgowania sprawozdań budżetowych, dochodowych i wydatkowych miejskich jednostek organizacyjnych;
- sporządzania rocznego sprawozdania i półrocznej informacji z wykonania budżetu Miasta;
- sporządzania sprawozdań z wykonania planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz samorządowych instytucji kultury;
- sporządzania informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej;
Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45
Realizacja płatności
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 14:00