Wydział Księgowości
Sekretariat
50-107 Wrocław
Sukiennice 10
II piętro, pok. 206
tel.+48 71 777 82 60
faks +48 71 777 84 75
e-mail: wks@um.wroc.pl
Dyrektor Wydziału: Magdalena Bulik-Nowińska
Zastępca Dyrektora: Iwona Bobowska
Struktura:
Dział Księgowości Urzędu
Kierownik: Ewa Wronowska
I piętro, pok. 114
tel. +48 71 777 82 31
Dział ds. Rozliczeń Podatku VAT
Kierownik: Agnieszka Januszkiewicz
parter, pok. 3
tel. +48 71 777 82 98
Dział Księgowości Środków Trwałych
Kierownik: Marzena Krężlak
II piętro, pok. 209
tel. +48 71 777 83 42
Dział Umów i Rejestracji Zobowiązań
Kierownik: Tomasz Straszkiewicz
III piętro, pok. 306
tel. +48 71 777 84 68
Dział Księgowości Dochodów
Kierownik: Monika Myśliwiec
al. M. Kromera 44
IV piętro, pok. 428
tel. +48 71 777 81 51
- Dochody z tytułów cywilnoprawnych:
- media, czynsze, targowiska, reklama, handel, składowanie odpadów w kompostowni i inne
tel. + 48 71 777 88 74 - sprzedaż mienia komunalnego
tel. + 48 71 777 82 37, 71 777 81 01
- media, czynsze, targowiska, reklama, handel, składowanie odpadów w kompostowni i inne
- Dochody z tytułów publicznoprawnych:
- opłaty za pobyt we WrOPON, grzywny nakładane w drodze mandatu karnego Straży Miejskiej oraz kar porządkowych, opłaty za wycinkę drzew, opłaty komunikacyjne i ewidencyjne, opłaty za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu i inne
tel. + 48 71 777 70 67, 777 83 69, 777 71 02, 777 81 61, 777 89 15
- opłaty za pobyt we WrOPON, grzywny nakładane w drodze mandatu karnego Straży Miejskiej oraz kar porządkowych, opłaty za wycinkę drzew, opłaty komunikacyjne i ewidencyjne, opłaty za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu i inne
- Zespół Księgi Głównej
tel. +48 71 777 84 19, 777 82 66, 777 89 01, 777 81 50, 777 81 26
Wydział Księgowości realizuje zadania z zakresu:
- prowadzenia rachunkowości Urzędu oraz organu podatkowego;
- prowadzenia rozliczeń oraz sporządzania kwartalnych sprawozdań dotyczących
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych; - prowadzenia rozliczeń w zakresie dotacji celowych udzielanych organizacjom pozarządowym oraz dotacji podmiotowych udzielnych jednostkom organizacyjnym samorządu terytorialnego;
- prowadzenia ewidencji w zakresie wadiów, kaucji zabezpieczających wykonanie umów oraz kaucji gwarancyjnych;
- prowadzenia pełnej księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- nadzoru nad dekretacją, ewidencją i obiegiem dokumentów finansowo – księgowych w Urzędzie;
- ewidencji w księgach rachunkowych majątku rzeczowego i finansowego oraz wyposażenia Urzędu, a także zarządzania jego inwentaryzacją;
- sporządzania rocznego sprawozdania finansowego Miasta (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu, informacja dodatkowa) oraz bilansu skonsolidowanego Miasta Wrocławia;
- sporządzania rozliczeń podatku VAT Urzędu;
- centralizacji rozliczeń podatku VAT Gminy Wrocław;
- sporządzania Jednolitych Plików Kontrolnych Urzędu;
- centralizacji Jednolitych Plików Kontrolnych Gminy Wrocław;
- prowadzenia Centralnego Rejestru Zobowiązań
- przygotowania projektów uchwał i zarządzeń w zakresie zadań realizowanych w Wydziale;
- sporządzania okresowych sprawozdań z zakresu zadań Wydziału;
- współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi Gminy Wrocław i komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz instytucjami zewnętrznymi, celem realizacji zadań Wydziału;
- sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu.
Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45