Wydział Księgowości
Sekretariat
50-107 Wrocław
Sukiennice 10
II piętro, pok. 206
tel.+48 71 777 82 60
faks +48 71 777 84 75
e-mail: wks@um.wroc.pl
Dyrektor Wydziału: Magdalena Bulik-Nowińska
Zastępca Dyrektora: Iwona Bobowska
Struktura:
Dział Księgowości Wydatków
Kierownik: Ewa Wronowska
I piętro, pok. 114
tel. +48 71 777 82 31
Dział ds. Rozliczeń Podatku VAT
Kierownik: Agnieszka Januszkiewicz
parter, pok. 3
tel. +48 71 777 82 98
Dział Umów i Rejestracji Zobowiązań
Kierownik: Katarzyna Krzywda-Juroszek
IV piętro, pok. 401A
tel. +48 71 777 84 68
Dział Księgowości Syntetycznej
Kierownik: Monika Myśliwiec
III piętro, pok. 312
tel. +48 71 777 81 51
tel. +48 71 777 83 41, 777 83 39, 777 77 08, 777 84 19, 777 82 66, 777 89 01, 777 81 50, 777 81 26, 777 83 79
Dział Księgowości Dochodów
Kierownik: Marta Cajler
III piętro, pok. 311
tel. +48 71 777 88 74
- Dochody z tytułów cywilnoprawnych:
media, czynsze, targowiska, reklama, handel, składowanie odpadów w kompostowni i inne:
tel. + 48 71 777 84 10, 777 82 37 - Dochody z tytułów publicznoprawnych:
opłaty za pobyt we WrOPON, grzywny nakładane w drodze mandatu karnego Straży Miejskiej oraz kar porządkowych, opłaty za wycinkę drzew, opłaty komunikacyjne i ewidencyjne, opłaty za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu i inne:
tel. + 48 71 777 70 67, 777 77 58, 777 81 01, 777 71 02, 777 81 90, 777 89 15, 777 83 69
Wydział Księgowości realizuje zadania z zakresu:
- prowadzenia rachunkowości Urzędu oraz organu podatkowego;
- prowadzenia rozliczeń oraz sporządzania kwartalnych sprawozdań dotyczących
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych; - prowadzenia rozliczeń w zakresie dotacji celowych udzielanych organizacjom pozarządowym oraz dotacji podmiotowych udzielnych jednostkom organizacyjnym samorządu terytorialnego;
- prowadzenia ewidencji w zakresie wadiów, kaucji zabezpieczających wykonanie umów oraz kaucji gwarancyjnych;
- prowadzenia pełnej księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- nadzoru nad dekretacją, ewidencją i obiegiem dokumentów finansowo – księgowych w Urzędzie;
- ewidencji w księgach rachunkowych majątku rzeczowego i finansowego oraz wyposażenia Urzędu, a także zarządzania jego inwentaryzacją;
- sporządzania rocznego sprawozdania finansowego Miasta (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu, informacja dodatkowa) oraz bilansu skonsolidowanego Miasta Wrocławia;
- sporządzania rozliczeń podatku VAT Urzędu;
- centralizacji rozliczeń podatku VAT Gminy Wrocław;
- sporządzania Jednolitych Plików Kontrolnych Urzędu;
- centralizacji Jednolitych Plików Kontrolnych Gminy Wrocław;
- prowadzenia Centralnego Rejestru Zobowiązań
- przygotowania projektów uchwał i zarządzeń w zakresie zadań realizowanych w Wydziale;
- sporządzania okresowych sprawozdań z zakresu zadań Wydziału;
- współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi Gminy Wrocław i komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz instytucjami zewnętrznymi, celem realizacji zadań Wydziału;
- sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu.
Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45