Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Zameldowanie obywateli polskich


Jak się zameldować ?

  • Zameldowanie następuje na wniosek - zgłoszenie.
  • Zgłoszenie musisz złożyć w Urzędzie Miejskim Wrocławia.
  • Zgłoszenie musi być podpisane przez właściciela lub najemcę jeśli lokal jest wynajmowany. 
  • Zgłoszenie możesz złożyć osobiście lub może to za Ciebie zrobić twój pełnomocnik.
  • Twój pełnomocnik musi mieć podpisany przez Ciebie druk pełnomocnictwa.
  • Zaświadczenie o zameldowaniu otrzymasz od razu.

Kto składa wniosek/zgłoszenie

Zgłoszenie może złożyć tylko osoba pełnoletnia.

Jeśli jesteś niepełnoletni, nie posiadasz zdolności do czynności prawnych lub jest ona ograniczona wniosek w Twoim imieniu może złożyć rodzic, opiekun lub kurator.

Nowonarodzone dziecko wystarczy zgłosić we właściwym urzędzie stanu cywilnego. Takie zgłoszenie zastępuje zameldowanie.

Kiedy musisz się zameldować

Musisz się zameldować w ciągu 30 dni od przybycia do nowego miejsca zamieszkania.

Zamelduj się na pobyt stały jeśli mieszkasz pod konkretnym adresem i zamierzasz tam mieszkać na stałe.

Zamelduj się na pobyt czasowy jeśli  chwilowo  mieszkasz gdzie indziej ale chcesz tam mieszkać dłużej niż 3 miesiące.

W jaki sposób złożyć wniosek/zgłoszenie

Zgłoszenie:

  • Możesz złożyć osobiście.
  • Może za Ciebie złożyć pełnomocnik
  • Możesz złożyć w formie dokumentu elektronicznego - na platformie ePUAP (https://epuap.gov.pl) na formularzu, który pozwala wprowadzić dane do rejestru PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru.
    Do formularza musisz dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie jego braku -  skan tego dokumentu.
    Jeśli nie masz tytułu prawnego do lokalu
    do formularza musisz dołączyć dokument elektroniczny, który zwiera oświadczenie właściciela lokalu, a w razie jego braku – skan tego dokumentu.
    Jeśli jesteś obywatelem polskim i jesteś właścicielem lokalu oraz w księdze wieczystej są Twoje dane, możesz się zameldować  automatycznie bez udziału urzędnika. Jest to usługa elektroniczna udostępniona (na platformie ePUAP https://epuap.gov.pl) przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.

Co musisz przygotować

  • Zgłoszenie pobytu stałego  (plik .pdf, 733 kB) – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4)  i wypełnij
    lub
  • Zgłoszenie pobytu czasowego (plik .pdf, 733 kB) – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4)  i wypełnij.
    Takie druki możesz dostać też w urzędzie. Jeśli masz problem z pisaniem, możesz poprosić o pomoc w przygotowaniu druku z systemu. Urzędnik wydrukuje Twoje zgłoszenie.
  • Pełnomocnictwo – jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika (plik .pdf, 23 kB) – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4) wypełnij i podpisz.
    Wzór pełnomocnictwa
  • Oświadczenie (plik .pdf, 733 kB )jeśli dokonujesz zameldowania w formie dokumentu elektronicznego ,  – pobierz, wydrukuj i wypełnij.
  • Dowód osobisty lub paszport.
  • Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.

Co musisz zrobić

  • Pobierz i wypełnij zgłoszenie. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
  • Jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika – pobierz, wypełnij i podpisz druk pełnomocnictwa.
  • Złóż dokumenty w urzędzie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz wniosek.
  • Odbierz zaświadczenie o zameldowaniu.

Gdzie składasz wniosek

W Urzędzie Miejskim Wrocławia, w:

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    okienka 8-15
    tel. +48 71 777 91 47
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM II
    pl.  Nowy Targ 1-8
    sala obsługi S 2
    tel. +48 71 777 91 46
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    okienka 3 - 5
    tel. +48 71 777 93 48, 777 84 72, 777 84 76
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM VI
    ul. Legnicka 58, CH Magnolia Park
    I piętro
    tel. +48 71 777 77 77
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  9:00 do 18:00
    w soboty w godzinach od 9:00 do 16:00

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna.

Ile będziesz czekać

Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały wydawane jest od razu.

Pytania i wątpliwości

Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące zameldowania skontaktuj się  z nami telefonicznie (telefony podaliśmy przy Centrach Obsługi)  lub mailowo: wso@um.wroc.pl.

Możesz też dzwonić na ogólny numer informacyjny naszego Urzędu + 48 71 777 77 77.

Załączniki

Powiadom znajomego