Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Zarejestrowanie nowego pojazdu (zakupionego w salonie)

Kto i kiedy musi zarejestrować pojazd

Każdy pojazd poruszający się po drogach musi być zarejestrowany.

Pojazd musi zarejestrować właściciel (właściciele).

Jeśli kupiłeś nowy pojazd, w salonie samochodowym, masz 30 dni na jego zarejestrowanie. Jeśli tego nie zrobisz możesz zapłacić karę. 

W jaki sposób złożysz wniosek

Wniosek 

  • możesz złożyć osobiście
  • może go za ciebie złożyć pełnomocnik

Jeśli przy składaniu wniosku podasz nr telefonu bądź adres e-mail dostaniesz specjalne powiadomienie, że dokument czeka na odbiór.

Co musisz przygotować?

  • Wniosek (plik .pdf, 174 kB) – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4) i wypełnij.
    Taki sam wniosek możesz dostać w urzędzie. Jeśli masz problem z pisaniem, możesz poprosić o pomoc w wypełnieniu wniosku.
  • Pełnomocnictwo jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika
  • Dowód osobisty lub paszport  – w przypadku osób fizycznych.
  • Dokumenty wydane w salonie samochodowym:
    • faktura zakupu (dowód własności pojazdu)
    • dokument homologacyjny (np. świadectwo zgodności)
    • oświadczenie zawierająca dane techniczne
    • dokument potwierdzający zapłatę akcyzy lub oświadczenie dealera, że salon posiada dokument potwierdzający zapłatę akcyzy (jeżeli pojazd podlega akcyzie)

Co musisz zrobić

  1. Pobierz i wypełnij wniosek. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
  2. Jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika – pobierz i wypełnij  druk pełnomocnictwa
  3. Zapłać za rejestrację pojazdu. Kwotę i informację gdzie i jak ją  wpłacić znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
  4. Złóż dokumenty w urzędzie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz wniosek. Otrzymasz potwierdzenie, że złożyłeś wniosek.
  5. Odbierz gotowy dokument. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie odbierzesz dokument.

Gdzie składasz wniosek

W Centrach Obsługi Mieszkańca:

  • COM I 
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S-1 stanowiska od 4 do 6
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM II 
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 11 do 17
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienka od 7 do 11
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 23 do 31
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  9:00 do 18:00
    w soboty w godzinach od 9:00 do 16:00

Obsługa podmiotów prawnych:

  • COM III
    ul. W. Bogusławskiego 10
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15

Ile zapłacisz

Opłata za rejestrację nowego pojazdu wynosi:

  • samochód - 160zł;
  • motocykl, przyczepa - 120zł;
  • motorower 110zł

i można ją zapłacić:

  • przy składaniu wniosku - za pomocą karty przy okienku lub w opłatomacie gotówką
  • wpłacić wcześniej przelewem lub w Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/artykul/151/2806/pob) na rachunek bankowy:
    • opłata komunikacyjna Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
    • opłata skarbowa Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Jak sprawdzisz, czy dokument jest gotowy

Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami otrzymasz tablice rejestracyjne i pozwolenie czasowe, na 30 dni.

Po upływie tych 30 (lub wcześniej, jeśli wytwórnia wyprodukuje dokument) odbierany jest dowód rejestracyjny .

Jeśli przy składaniu wniosku podałeś nr telefonu bądź adres e-mail dostaniesz specjalne powiadomienie, że dokument czeka na odbiór

Gdzie odbierzesz dokument

Dokument odbierzesz w tym samym Centrum Obsługi Mieszkańca, w którym złożyłeś wniosek o zarejestrowanie pojazdu.

Pytania i wątpliwości

Jeśli masz dodatkowe pytania skontaktuj się z nami

  • telefonicznie: + 48 71 777 77 77,  777 91 60
  • mailowo: kum@um.wroc.pl

Załączniki

Powiadom znajomego