Zameldowanie cudzoziemców
- Jak się zameldować ?
- Kto składa wniosek/zgłoszenie?
- Kiedy musisz się zameldować?
- W jaki sposób złożysz wniosek/zgłoszenie?
- Co musisz przygotować?
- Co musisz zrobić?
- Gdzie składasz wniosek?
- Ile zapłacisz?
- Ile będziesz czekać?
- Pytania i wątpliwości.
Jak się zameldować ?
- Zameldowanie następuje na wniosek - zgłoszenie.
- Zgłoszenie musisz złożyć w Urzędzie Miejskim Wrocławia.
- Zgłoszenie musi być podpisane – przez właściciela lub najemcę.
- Zgłoszenie możesz złożyć osobiście lub może to za Ciebie zrobić twój pełnomocnik.
- Twój pełnomocnik musi mieć podpisany przez Ciebie druk pełnomocnictwa.
- Pełnomocnictwo bez opłaty.
- Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały otrzymasz od razu.
- Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy otrzymasz po złożeniu wniosku razu.
Kto składa wniosek/zgłoszenie
Zgłoszenie może złożyć tylko osoba pełnoletnia.
Jeśli nie posiadasz zdolności do czynności prawnych lub jest ona ograniczona wniosek w Twoim imieniu może złożyć rodzic, opiekun lub kurator.
Kiedy musisz się zameldować
Musisz się zameldować w ciągu 4 dni od przybycia do nowego miejsca zamieszkania.
W jaki sposób złożyć wniosek/zgłoszenie
Zgłoszenie:
- możesz złożyć osobiście,
- może za Ciebie złożyć pełnomocnik.
Co musisz przygotować
Zameldowanie na pobyt stały:
- Zgłoszenie pobytu stałego (plik .pdf, 733 kB) – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4) i wypełnij.
Taki druk możesz dostać w urzędzie.
Jeśli masz problem z pisaniem, możesz poprosić o pomoc w wypełnieniu wniosku. - Pełnomocnictwo (plik .pdf, 23 kB) – jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4) i wypełnij.
Wzór pełnomocnictwa (plik .pdf, 575 kB) - Dowód osobisty lub paszport.
- Ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
- Zezwolenie na pobyt lub ważną wizę.
- Kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej, albo nadaniem statusu uchodźcy w RP, dokument „zgoda na pobyt tolerowany” albo zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w RP, udzieleniu w RP ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany;
- Jeśli jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej - ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo, a członek jego rodziny niebędący obywatelem państwa członkowskiego UE, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej – ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej albo ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej lub inny dokument potwierdzający, że jest on członkiem rodziny obywatela Unii Europejskiej;
- Jeśli jesteś obywatelem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej - ważne zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu albo ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu, a członek jego rodziny, przedstawia ważną kartę pobytową lub ważną kartę stałego pobytu.
Zameldowanie na pobyt czasowy
- Zgłoszenie pobytu czasowego (plik .pdf, 733 kB) – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4) i wypełnij.
Taki druk możesz dostać w urzędzie.
Jeśli masz problem z pisaniem, możesz poprosić o pomoc w wypełnieniu zgłoszenia. - Pełnomocnictwo (plik .pdf, 23 kB) – jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4) i wypełnij.
Wzór pełnomocnictwa. - Dowód osobisty lub paszport.
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. - Ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
- Zezwolenie na pobyt lub ważną wizę.
Co musisz zrobić
- Pobierz i wypełnij zgłoszenie. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
- Jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika – pobierz, wypełnij i podpisz druk pełnomocnictwa.
- Złóż dokumenty w urzędzie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz wniosek.
- Odbierz zaświadczenie o zameldowaniu.
Gdzie składasz wniosek
W Urzędzie Miejskim Wrocławia, w:
- COM I
ul. G. Zapolskiej 4
okienka 8-15
tel. +48 71 777 91 47
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:15 - COM II
pl. Nowy Targ 1-8
sala obsługi S 2
tel. +48 71 777 91 46
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:15 - COM IV
al. M. Kromera 44
okienka 3 - 5
tel. +48 71 777 93 48, 777 84 72, 777 84 76
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:15 - COM VI
ul. Legnicka 58, CH Magnolia Park
I piętro
tel. +48 71 777 77 77
od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 18:00
w soboty w godzinach od 9:00 do 16:00
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
Ile będziesz czekać
Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały wydawane jest od razu.
Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy otrzymasz po złożeniu wniosku.
Pytania i wątpliwości
Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące zameldowania skontaktuj się z nami telefonicznie (telefony podaliśmy przy Centrach Obsługi) lub mailowo: wso@um.wroc.pl.
Możesz też dzwonić na ogólny numer informacyjny naszego Urzędu + 48 71 777 77 77.