Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Dane teleadresowe w celach kontaktowych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Zarządzenie nr 6037/21 Prezydenta Wrocławia z dnia 6 września 2021 roku w sprawie powołania Rady ds. Sportu.
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, funkcja, stanowisko.Okresy przetwarzania danych:- Dane przetwarzane w zasobie. - Dane są przetwarzane do czasu odwołania badź zmiany członka zasiadającego w Radzie ds. Sportu
Komórka merytoryczna:BSR - Biuro Sportu i Rekreacji -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Koordynacja oceny kontroli zarządczej w Gminie Wrocław (również weryfikacja)Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Art. 69 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zmianami), zgodnie z którym: "Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej należy do obowiązków: (...) 2) wójta, burmistrza, prezydenta miasta, przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego;".
Zakres przetwarzanych danych:podstawowe dane identyfikujące niezbędne do realizacji procesu uwierzytelniania użytkowników aplikacji oraz dane kontaktowe (e-maile przełożonych lub wskazanych pracowników)Okresy przetwarzania danych:- Dane identyfikujące użytkowników systemu - Nie dłużej niż czas wynikający z mającej zastosowanie kategorii archiwalnej JRWA, czyli w tym przypadku maksymalnie 10 lat od zakończenia celu przetwarzania
Komórka merytoryczna:WKN - Wydział Kontroli -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Prowadzenie ewidencji księgowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 27 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613)
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2016 r., poz. 380)
- ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, imię ojca, adres, PESEL, nr telefonu, NIP, nr dowodu osobistego, nr rachunku bankowego, identyfikatory dotyczące kontrahentów oraz osób regulujących zobowiązania, dane dot. należności i odsetek, dane pozyskane z księgi wieczystej, sygn. akt, nr umowy, nr decyzji, dane przetwarzane w związku ze stosunkiem pracy (np. dane dotyczące udzielania i spłacania pożyczek z ZFŚS i z PKZP, wypłaty wynagrodzenia, wypłaty zasiłków, tytuły potrąceń z wynagrodzeń)
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- przynależność do związków zawodowych
- dane dotyczące zdrowia
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- Wszelkie dane zawarte w zasobie zgodnie z kategorią archiwalną B-5 - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Wszelkie dane zawarte w zasobie zgodnie z kategorią archiwalną B-10 - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Wszelkie dane zawarte w zasobie zgodnie z kategorią archiwalną B-50 - 50 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WKS - Wydział Księgowości -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:-zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom gminy i osobom przebywającym czasowo na terenie gminy, -zapewnienie bezpieczeństwa, ochrony mienia na terenie nieruchomości zatrządzanych przez WBZPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- ustawa z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- ustawa z 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
- ustawa z 26 czerwca 1974 Kodeks pracy
- ustawa z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia
Zakres przetwarzanych danych:imię, drugie imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres zameldowania, adres zamieszkania, adres do korespondencji, miejsce pracy, adres e-mail, nr rejestracyjny pojazdu, wizerunek, data urodzenia, miejsce urodzenia, nr PESEL, nr telefonu, seria i nr dowodu osobistego, zawód, wykształcenie
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- poglądy polityczne
- przekonania religijne lub światopoglądowe
- dane dotyczące zdrowia
- seksualność lub orientacja seksualna tej osoby
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- dane biometryczne (wizerunek) - pozyskane w trakcie zapisu Monitoringu prewencyjnego Wrocławia oraz nieruchomości zarządzanych przez WBZ, dane kontaktowe i identyfikacyjne wprowadzane do Kalendarza wydarzeń Wrocławia - do 3 miesięcy
- dane kontaktowe, identyfikacyjne - pozyskiwane w trakcie zgłoszeń telefonicznych i interwencji oraz ewidencji wydarzeń organizowanych na terenie Wrocławia - do 18 miesięcy
- Dane kontaktowe - plany zarządzania kryzysowego (kategoria archiwalna A) - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane związane z ewidencją wejść i wyjść na teren obiektu - do 1 roku
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Przeprowadzenie naboru wniosków o najem lokali mieszkalnych w inwestycji „Nowa Kolejowa” zrealizowanej przez MDR Inwestycje 8 Sp. z o.o., utworzenie listy najemców i przekazanie jej Inwestorowi.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) 1. ustawy z dnia 26 października 1995 r. o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa; 2. ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania; 3. uchwały nr LXXVIII/2029/24 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 15 lutego 2024 r. w sprawie zasad przeprowadzenia naboru wniosków o zawarcie umowy najmu, w tym określenia kryteriów pierwszeństwa, zasad przeprowadzania oceny punktowej oraz maksymalnej wysokości obowiązkowej kaucji dla lokali mieszkalnych wybudowanych we Wrocławiu w inwestycji „Nowa Kolejowa” zrealizowanej przez MDR Inwestycje 8 Sp. z o.o. 4. uchwały nr LXXV/1926/23 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 23 listopada 2023 r. w sprawie zasad i kryteriów wynajmowania lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych jednorodzinnych przez osobę fizyczną z zasobu Społecznej Agencji Najmu we Wrocławiu (SAN)
Zakres przetwarzanych danych:Osoby ubiegające się o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego lub budynku mieszkalnego jednorodzinnego z zasobu SAN: imię, nazwisko, PESEL lub data urodzenia, rodzaj, seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość (dla osób bez PESEL), adres zamieszkania, stan cywilny, stan rodzinny, dane kontaktowe )adres korespondencyjny, nr telefonu, e-mail), dane dotyczące dochodów w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku, informacja o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu/budynku na terytorium RP, informacja o wysokości pobranej składki na ubezpieczenie zdrowotne, dane potwierdzające, że Gmina Wrocław jest miejscem zamieszkania i centrum życiowym wnioskodawcy, informacja o posiadaniu wkładu oszczędnościowego na cele mieszkaniowe, liczba dzieci w gospodarstwie domowym, dane dot. stanu zdrowia (orzeczenie o niepełnosprawności i inne równoważne), dane dotyczące miejsca rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych, dane dotyczące prowadzonej przez wnioskodawcę działalności gospodarczej albo rodzinnej formy pieczy zastępczej, dane dotyczące pokrzywdzenia przemocą domową, dane o wieku wnioskodawcy. Osoby reprezentujące SAN lub wskazane przez nią jako kontaktowe: imię, nazwisko, służbowy adres e-mail, służbowy numer telefonu, stanowisko
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
- wyroki skazujące
- wyroki skazujące
Okresy przetwarzania danych:- Wymagane warunki – zakończenie sprawy i upływ czasu Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące osób ubiegających się o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego w inwestycji „Nowa Kolejowa” - Zgodnie z kategorią archiwalną B5 (JRWA 7145), a po upływie 10 lat od dnia zamknięcia sprawy poddanie jej ekspertyzie archiwalnej archiwum państwowego
- Wymagane warunki – upływ czasu Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące osób reprezentujących Inwestora lub wskazanych przez niego jako kontaktowe - 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu realizacji umowy o współpracy z Inwestorem, następnie przekazanie do Archiwum Państwowego we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane wieczyście
- Wymagane warunki - upływ czasu Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące osób reprezentujących SAN lub wskazanych przez nią jako kontaktowe - 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu realizacji umowy o powierzenie realizacji zadania publicznego z podmiotem prowadzącym SAN, następnie przekazanie do Archiwum Państwowego we Wrocławiu,
Komórka merytoryczna:WLM - Wydział Lokali Mieszkalnych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)