Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Wprowadzanie informacji o realizowanych we Wrocławiu inwestycjach do systemu monitorowania SMP.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
Zakres przetwarzanych danych:identyfikator użytkownika w systemie, nazwisko, imię, e-mail służbowy, nazwa jednostki gminnej, nazwa wykonawcy zadania zgodnie z podpisaną umową, ewentualnie inne dane wykonawcy zawarte w umowie /o realizację projektu/,Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane systemowe - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)-zakończeniu monitoringu projektu
Komórka merytoryczna:WIM - Wydział Inżynierii MiejskiejCel:Obsługa systemów informatycznych składających się na System Informacji PrzestrzennejPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e) konieczność prawidłowego funkcjonowania Systemu Informacji Przestrzennej (ewidencja użytkowników, przydzielanie uprawnień), który gromadzi oraz przetwarza dane przestrzenne związane z realizacją zadań ustawowych poszczególnych jednostek organizacyjnych gminy
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, identyfikator w systemie, nr faksu, stanowisko, lokalizacja, jednostka organizacyjna, dział.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WPL - Wydział Planowania PrzestrzennegoCel:Obsługa systemów informatycznych wspierających procesy Wydziału Księgowości: EOF, KSAT 2000i, Besti@, Konsolidacja RB, Centralny VAT Vulcan, JPK_V7M, SAP, KURIER, iPKO, MDOK, EZDPodstawa prawna:- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:Identyfikator w systemie, nazwisko, imię, telefon, faks, e-mail, stanowisko, lokalizacje, jednostka organizacyjna, komórka organizacyjnaOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane zawarte w zasobie zgodnie z kategorią archiwalną B-10 - Zgodnie z kategorią archiwalną dane są przechowywane: 10 lat po czym są brakowane
Komórka merytoryczna:WKS - Wydział Księgowości -
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
-
Cel:Tworzenie centralnej ewidencji VAT Gminy Wrocław zgodnie z przepisami prawa.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z 5 września 2016r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego;
- ustawa z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług.
- rozporządzenie Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług
Zakres przetwarzanych danych:Imię, nazwisko, NIP, adresOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane zawarte w zasobie zgodnie z kategorią archiwalną B-10. - Zgodnie z kategorią archiwalną dane są przechowywane: 10 lat po czym są brakowane.
Komórka merytoryczna:WKS - Wydział Księgowości -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:-zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom gminy i osobom przebywającym czasowo na terenie gminy, -zapewnienie bezpieczeństwa, ochrony mienia na terenie nieruchomości zatrządzanych przez WBZPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- ustawa z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- ustawa z 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
- ustawa z 26 czerwca 1974 Kodeks pracy
- ustawa z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia
Zakres przetwarzanych danych:imię, drugie imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres zameldowania, adres zamieszkania, adres do korespondencji, miejsce pracy, adres e-mail, nr rejestracyjny pojazdu, wizerunek, data urodzenia, miejsce urodzenia, nr PESEL, nr telefonu, seria i nr dowodu osobistego, zawód, wykształcenie
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- poglądy polityczne
- przekonania religijne lub światopoglądowe
- dane dotyczące zdrowia
- seksualność lub orientacja seksualna tej osoby
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- dane biometryczne (wizerunek) - pozyskane w trakcie zapisu Monitoringu prewencyjnego Wrocławia oraz nieruchomości zarządzanych przez WBZ, dane kontaktowe i identyfikacyjne wprowadzane do Kalendarza wydarzeń Wrocławia - do 3 miesięcy
- dane kontaktowe, identyfikacyjne - pozyskiwane w trakcie zgłoszeń telefonicznych i interwencji oraz ewidencji wydarzeń organizowanych na terenie Wrocławia - do 18 miesięcy
- Dane kontaktowe - plany zarządzania kryzysowego (kategoria archiwalna A) - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane związane z ewidencją wejść i wyjść na teren obiektu - do 1 roku
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Prowadzenie rejestru chorób i podejrzeń zawodowych zgodnie z wymogami ustawy.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 24 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy,
- ustawa z dnia 30 października 2022 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych,
- rozporządzenie Rady Ministrów z 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych,
- rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 24 czerwca 2021r. w sprawie dokumentowania chorób zawodowych i skutków tych chorób.
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko, adres zamieszkania, data urodzenia i miejsce urodzenia, numer PESEL, nazwa pracodawcy - Regon, pełna nazwa choroby zawodowej (stan zdrowia), i inne dane dotyczące sprawy.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Rejestr chorób i podejrzeń zawodowych dla niektórych rodzaju chorób zgodnie z Rozp. Rady Ministrów z dn. 30 czerwca chorób zawodowych - B-10
- W zależności od rodzaju choroby zawodowej - 1, 2, 3, 5, 10 lat
Komórka merytoryczna:ZBH - Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny PracyCel:Prowadzenie rejestru zgodnie z wymogami prawa - kodeks pracy, Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, ustawa o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa kodeks pracy,
- rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, Ustawa o ubezpieczeniu Społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, imię ojca, adres zamieszkania, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, numer NIP, opis okoliczności wypadku, dokumentacja fotograficzna.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- rejestr i protokół powypadkowy - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:ZBH - Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Ewidencja składów organów spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Wrocław.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515)
- ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 2011 r. Nr 45, poz. 236 z późn. zm)
- ustawa z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących podmiotami prawnymi (Dz. U. z 2013 r. poz 254)
Zakres przetwarzanych danych:imiona, przebieg pracy zawodowej, wysokość wynagrodzenia, adres zamieszkania, nazwisko, data urodzenia, adres e-mail, numer telefonu, zawód, miejsce pracy, wykształcenie.Okresy przetwarzania danych:- Pozostałe dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:BNW - Biuro Nadzoru Właścicielskiego