Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianego pracownika.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe – art. 122;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu;
- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu UE do pomocy de mini mis;
- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu UE do pomocy de minimis w sektorze rolnym;
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de mini mis;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.
Zakres przetwarzanych danych:nazwiska i imiona pracodawcy/przedsiębiorcy, młodocianego pracownika, osoby szkolącej, instruktora, beneficjenta lub wspólnika spółki cywilnej, adres pracodawcy/przedsiębiorcy do korespondencji, imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego młodocianego pracownika, data urodzenia młodocianego pracownika, osoby szkolącej, instruktora, miejsce urodzenia młodocianego pracownika, osoby szkolącej, adres zamieszkania lub pobytu młodocianego pracownika, numer ewidencyjny PESEL młodocianego pracownika Numer Identyfikacji Podatkowej pracodawcy/przedsiębiorcy, wszystkich powiązanych z tym podmiotem przedsiębiorców, beneficjenta lub wspólnika spółki cywilnej, nazwa i adres zakładu pracy, zawód młodocianego pracownika, osoby szkolącej, instruktora wykształcenie młodocianego pracownika, osoby szkolącej, instruktora seria i numer dowodu osobistego pracodawcy/przedsiębiorcy, służbowy numer telefonu pracodawcy/przedsiębiorcy, Okres zatrudnienia i wynagrodzenie młodocianego pracownika, numer rachunku bankowego pracodawcy/przedsiębiorcy, kwota dofinansowania, miejsce nauki i adres instytucji, w której młodociany realizował obowiązkowe dokształcanie teoretyczne, czy pracodawca/przedsiębiorca zatrudniający młodocianego pracownika jest rzemieślnikiem zgodnie z ustawą o rzemiośle, otrzymana pomoc de minimis pracodawcy/przedsiębiorcy, koszty pracodawcy/przedsiębiorcy poniesione na kształcenie ucznia, nazwa podmiotu wnoszącego o udzielenie pomocy de minimis lub wspólnika spółki cywilnej, identyfikator gminy, w której podmiot ma miejsce zamieszkania albo siedzibę, forma prawna podmiotu, wielkość podmiotu, klasa działalności wg PKD, data utworzenia podmiotu, powiązania z innymi przedsiębiorcami, adres zamieszkania lub siedziby beneficjenta de minimis lub wspólnika spółki cywilnej, REGON.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane zebrane w procesie - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Udzielanie pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2020
- 2022.
Zakres przetwarzanych danych:nazwiska i imiona, nazwa i adres siedziby szkoły, klasa do której uczęszcza uczeń, numer rachunku bankowego.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- dane zebrane w procesie - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Dopełnienie obowiązków Gminy w zakresie wprowadzania danych do Systemu Informacji Oświatowej.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej.
Zakres przetwarzanych danych:nazwiska, imiona, data urodzenia, numer PESEL, miejsce pracy, seria oraz numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, płeć, kraj pochodzenia,status ucznia w zakresie obowiązku nauki,stopień awansu zawodowego w zakresie nauczyciela mianowanego,data uzyskania stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego, adres zamieszkania, adres zameldowania, telefon, e-mail.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane otrzymane w wersji papierowej zebrane w procesie, zgromadzone w bazie danych SIO dane organów prowadzących będących osobami fizycznymi, zgromadzone w bazie danych SIO dane dyrektorów szkół i placówek prowadzonych przez JST oraz inne niż JST - w zakresie imion i nazwisk - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- zgromadzone w bazie danych SIO dane dyrektorów szkół i placówek prowadzonych przez JST oraz inne niż JST - w pozostałym zakresie - 20 lat od dnia wprowadzenia do zbioru danych ostatniej informacji o placówce
- zgromadzone w bazie danych SIO dane nauczycieli, którzy uzyskali stopień awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego - 10 lat od dnia wprowadzenia do zbioru danych ostatniej informacji o nauczycielu
- zgromadzone w bazie danych SIO dane absolwentów szkoły podstawowej w zakresie spełniania obowiązku nauki - 5 lat od dnia wprowadzenia do zbioru danych ostatniej informacji o absolwencie
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1. Sprzedaż biletów i prowadzenie ewidencji wydanych Wrocławskich Kart Miejskich., 2. Działania promocyjne w zakresie transportu publicznegoPodstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej (6.1.d)
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem (6.1f)
Zakres przetwarzanych danych:nazwiska i imiona, rodzaj użytej karty (URBANCARD/Elektroniczna Legitymacja Studencka /URBANCARD EP /inna), PESEL lub data urodzenia, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, email, zdjęcie, numer Karty Urbancard, numer albumu, status karty – aktywna/zablokowana, rodzaj biletu, cena biletu, data ważności biletu, data i godzina transakcji, wartość doładowania Elektronicznej Portmonetki, rodzaj i liczba biletów opłaconych z Elektronicznej Portmonetki, rodzaj i liczba biletów opłaconych Zbliżeniową Kartą Płatniczą, określenie kanału sprzedaży, numer punktu sprzedaży, dane identyfikacyjne kontrolera, numer pojazdu, nr linii, data kontroli, wynik kontroli, informacja, czy wystawiona została opłata dodatkowa (TAK/NIE), nazwa firmy, NIP, REGON, adres prowadzonej działalności gospodarczej, numer wniosku, Id wniosku, Obcokrajowiec (TAK/NIE), data zastrzeżenia Karty Urbancard, Usunięcie Karty Urbancard, numer reklamacji , Id- unikatowy numer użytkownika sklepu WWW, informacja czy użytkownik potwierdził rejestrację (TAK/NIE), data i godzina utworzenia konta w Portalu Pasażera, informacja czy konto w Portalu Pasażera zostało usunięte (TAK/NIE), numer faktury, typ karty (imienna, okaziciel), nr kontraktu (rodzaj biletu), data transakcji w historii karty, typ transakcji w historii karty (doładowanie EP, skasowanie EP, zakup biletu okresowego, skasowanie ZKP), wartość brutto, netto, VAT w historii karty, sposób płatności (gotówka, ZKP, EP, BLIK) w historii karty.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres czasu wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
- dane do przetwarzania których ma zastosowanie art. 112. ustawy o podatku od towarów i usług oraz art. 70 ustawy Ordynacja podatkowa - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- wizerunek pracowników UMW - do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres czasu wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych-prowadzenia kampanii promocyjnej) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:WTR - Wydział Transportu -
Cel:Wprowadzanie informacji o realizowanych we Wrocławiu inwestycjach do systemu monitorowania SMP.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
Zakres przetwarzanych danych:identyfikator użytkownika w systemie, nazwisko, imię, e-mail służbowy, nazwa jednostki gminnej, nazwa wykonawcy zadania zgodnie z podpisaną umową, ewentualnie inne dane wykonawcy zawarte w umowie /o realizację projektu/,Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane systemowe - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)-zakończeniu monitoringu projektu
Komórka merytoryczna:WIM - Wydział Inżynierii MiejskiejCel:Obsługa systemów informatycznych składających się na System Informacji PrzestrzennejPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e) konieczność prawidłowego funkcjonowania Systemu Informacji Przestrzennej (ewidencja użytkowników, przydzielanie uprawnień), który gromadzi oraz przetwarza dane przestrzenne związane z realizacją zadań ustawowych poszczególnych jednostek organizacyjnych gminy
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, identyfikator w systemie, nr faksu, stanowisko, lokalizacja, jednostka organizacyjna, dział.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WPL - Wydział Planowania PrzestrzennegoCel:Obsługa systemów informatycznych wspierających procesy Wydziału Księgowości: EOF, KSAT 2000i, Besti@, Konsolidacja RB, Centralny VAT Vulcan, JPK_V7M, SAP, KURIER, iPKO, MDOK, EZDPodstawa prawna:- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:Identyfikator w systemie, nazwisko, imię, telefon, faks, e-mail, stanowisko, lokalizacje, jednostka organizacyjna, komórka organizacyjnaOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane zawarte w zasobie zgodnie z kategorią archiwalną B-10 - Zgodnie z kategorią archiwalną dane są przechowywane: 10 lat po czym są brakowane
Komórka merytoryczna:WKS - Wydział Księgowości -
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)