Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Zgłaszanie wierzytelności Gminy Wrocław i Skarbu Państwa w postępowaniu upadłościowym i naprawczym oraz przenoszenie odpowiedzialności na osoby trzecie.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 23 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 1520 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, numer NIP, numer PESEL.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:BOP - Biuro Obsługi Prawnej -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Udzielanie i naliczanie dotacji podmiotowych szkołom i placówkom oświatowym na każdego ucznia wraz z procesem kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji przez dotowane podmioty, rozliczanie dotacji celowej na dofinansowanie zajęć wspomagających dla uczniów oraz na zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz na przyznanie nauczycielom nagrody specjalnej.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 maja 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID
- 19,
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 8 lutego 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID
- 19
- art. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2023 oraz niektórych innych ustaw,
- ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela.
Zakres przetwarzanych danych:Uczniowie i wychowankowie : Nazwiska i imiona, data urodzenia, adres zamieszkania lub pobytu, numer identyfikacyjny PESEL, czy uczeń jest z zagranicy, kraj pochodzenia, dane zawarte na świadectwie ukończenia: liceum ogólnokształcącego dla dorosłych/szkoły branżowej II stopnia/szkoły policealnej, w tym wykształcenie Nauczyciele: imiona i nazwiska, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, liczba godzin przeprowadzonych zajęć wspomagających, kwota wypłaconej nagrody specjalnej Osoby prowadzące zajęcia specjalistyczne: imiona i nazwiska, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, liczba godzin przeprowadzonych dodatkowych zajęć specjalistycznych
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane uczniów lub wychowanków (w wersji papierowej i elektronicznej), na których udzielono dotacji szkołom i placówkom niepublicznym i publicznym prowadzonym przez osoby fizyczne i prawne - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Wszystkie dane nauczycieli i osób prowadzących zajęcia specjalistyczne zebrane w procesie - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1) procedura zobowiązania do leczenia odwykowego osób uzależnionych od alkoholu 2) procedura opiniowania zgodności lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych z uchwałami rady gminy, o których mowa w art. 12 ust. 1-3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) 1) art. 24, art. 25, art. 25a, art. 25b ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (objęcie leczeniem odwykowym) 2) art. 18 ust. 3a ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (opiniowanie punktów sprzedaży napojów alkoholowych)
Zakres przetwarzanych danych:1) objęcie leczeniem odwykowym: a) w przypadku osoby, której dotyczy procedura: imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, stan cywilny, data zawarcia lub ustania małżeństwa, wykształcenie, zawód, miejsce pracy lub nauki, stopień niezdolności do pracy, posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności, adres e-mail, numer telefonu; b) w przypadku członków rodzin: imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, stopień pokrewieństwa lub powinowactwa, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail. c) w przypadku Członków Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: imię i nazwisko, funkcja, nr telefonu, adres e-mail. 2) opiniowanie punktów sprzedaży napojów alkoholowych: a) imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, NIP, informacje dot. prowadzonej działalności gospodarczej
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane w zasobie - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę ze względu na charakter i treść danych (8135 - BE5)
- Wszystkie dane w zasobie - 3 lata od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, po tym okresie dokumenty ulegną brakowaniu (7340 – B3)
Komórka merytoryczna:WZD - Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Realizacja rządowego programu na rzecz rodzin wielodzietnych we Wrocławiu.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 z późn. zm.).
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu dla rodzin wielodzietnych (Dz.U z 2014r., poz. 755) uchwała nr 85 Rady Ministrów z dnia 27 maja 2014 r. w sprawie ustanowienia rzadowego programu dla rodzin wielodzietnych (Mon.Urz z 2014r. poz. 430)
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:adres zamieszkania, adres do korespondencji, adres e-mail, data urodzenia, numer PESEL, numer telefonu ,imiona, nr dokumentu potwierdzającego tożsamość członka rodziny w przypadku braku nr PESEL, stan cywilny, obywatelstwo, stopień pokrewieństwa z członkami rodziny, rodzaj szkoły, do której uczęszcza dziecko, dochody członków rodziny wielodzietnej, nr karty Dużej Rodziny.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Komórka merytoryczna:DSS - Departament Spraw Społecznych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Pomoc osobom nietrzeźwym przebywającym we Wrocławiu w placówce prowadzonej przez Wrocławski Ośrodek Pomocy Osobom Nietrzeźwym - WROPON oraz w celu prowadzenia postępowania o udzielenie ulgi z tytułu należności publiczno-prawnej.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2019 r. o finansach publicznych.
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko i imię,imiona rodziców,data urodzenia,miejsce urodzenia, adres, telefon kontaktowy, numer ewidencyjny PESEL, stan cywilny, płeć, wiek, nałogi, nazwa i serię oraz numer dokumentu tożsamości, data i godzina przyjęcia, zwolnienia lub przekazania, pozostałe informacje zawarte w karcie ewidencyjnej, pozostałe informacje zawarte w karcie depozytowej, pozostałe informacje zawarte w karcie dotyczącej stanu zdrowia, sytuacja społeczna, materialna i rodzinna, wynik badania stanu trzeźwości,obraz z monitoringu, pozostałe informacje zawarte w oświadczeniu o stanie majątkowym składanym w związku ze złożonym wnioskiem o udzielenie ulgi, pozostałe informacje zawarte w karcie informacyjnej o podmiocie - wnioskodawcy
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSS - Wydział Partycypacji Społecznej -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wypełnienie obowiązków gminy wobec OSPPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, numer i seria dowodu osobistego, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer rachunku bankowego, numer telefonu, kategoria i numer prawa jazdyOkresy przetwarzania danych:- wszystkie przetwarzane dane osobowe - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Ustalenie osób wchodzących w prawa zmarłych użytkowników wieczystych, dzierżawców, właścicieli nieruchomości i dłużników Gminy Wrocław i Skarbu Państwa.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121),
- ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1785),
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r., poz. 459),
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres e-mail, data urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, adres, adres elektroniczny, dane geodezyjne, nieruchomości, numer PKD, dane pozyskiwane z księgi wieczystej, identyfikatory osób w zasobie informacyjnym, dane dotyczące zobowiązania (np. kwota zobowiązania, termin płatności, rodzaj zobowiązania), numer i seria paszportuOkresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WZN - Wydział Zarządzania Należnościami -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Ustalenie, czy UMW jest dłużnikiem zajętej wierzytelności i korespondencja w tym zakresie.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego,
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko,imiona rodziców, adres, PESEL, NIP, Regon, data urodzenia, nr dowodu osobistego, dane dotyczące wyroków wykonawczych, identyfikator postępowania egzekucyjnego/czynności (sygnatura spraw komorniczych, numery spraw egzekucyjnych, numery poszczególnych czynności)Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane zawarte w zasobie zgodnie z kategorią archiwalną B-5 - Zgodnie z kategorią archiwalną dane są przechowywane przez 5 lat po czym są brakowane
Komórka merytoryczna:WKS - Wydział Księgowości -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Prawidłowe wykonywanie zadań ustawowych w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko i imiona, imię ojca, imię matki,adres zameldowania,adres do korespondencji, adres e-mail, data urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, miejsce urodzenia, adres zamieszkania lub pobytu, numer NIP, nr rachunków bankowych stron i uczestników postępowań, miejsce pracy seria i numer dowodu osobistego i innych dokumentów stwierdzających tożsamość stron i uczestników postępowań, numery rejestracyjne i inne dane identyfikacyjne pojazdów stron i uczestników postępowań, adresy nieruchomości stron i uczestników postępowań, numery ksiąg wieczystych nieruchomości stron i uczestników postępowań, numery świadczeń emerytalno-rentowych, stron i uczestników postępowań,stan cywilny, dane dotyczące osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, stan majątkowy i kondycja finansowa zobowiązanego, wysokość i źródła dochodów, adres elektroniczny, numery telefaxu, adres do doręczeń;, dane dot. prowadzonej działalności (w tym Regon, miejsca prowadzenia działalności),dane dot. pełnomocników (w tym imiona, nazwiska, adresy), dane dot. kuratorów (w tym imiona, nazwiska, adresy);
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WZN - Wydział Zarządzania Należnościami -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wprowadzanie danych o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliw do elektronicznej bazy danych pn. Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) z deklaracji składanych w postaci pisemnej przez właścicieli lub zarządców budynków lub lokali z terenu WrocławiaPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) art. 27g ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 438.) o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Zakres przetwarzanych danych:dane identyfikacyjne: imię, nazwisko, adres miejsca zamieszkania lub siedziby, dane i informacje o budynkach i lokalach, w obrębie których są zainstalowane oraz eksploatowane źródła ciepła lub źródła spalania paliw, o których mowa w art. 27a ust. 2 Ustawy. Dane kontaktowe, które obejmują w szczególności: adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji, adres do eDoręczeńOkresy przetwarzania danych:- wszystkie dane zawarte w CEEB zgodnie z art. 27a ust.2 ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o CEEB, - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WKE - Wydział Klimatu i Energii -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)