Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Prowadzenie ewidencji wykładowców na terenie miasta Wrocławia, ze względu na miejsce ich zamieszkania.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, adres do korespondencji, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, seria i numer dowodu osobistego, miejsce pracy, wykształcenie, imiona, data zgłoszenia zatrudnienia, warsztaty, kategorie nabytych uprawnień, zaświadczenia.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw ObywatelskichCel:Prowadzenie rejestru działalności regulowanej przedsiebiorców prowadzacych ośrodki szkolenie kierowców i stacje kontroli pojazdów na terenie miasta Wrocławia oraz kursantów, któryz rozpoczynają szkolenie w tych ośrodkach szkolenia kierowców.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r, poz. 1137 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, miejsce pracy, wykształcenie, imiona, zakres ukończonego kursu, imię i nazwisko instruktora lub wykładowcy, który prowadził zajęcia, jego numer ewidencyjny oraz numer ewidencyjny jednostki szkolącej, dane identyfikacyjne i dotyczące działalności osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie ośrodka szkolenia kierowców i stacji kontroli pojazdów.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw ObywatelskichCel:Prowadzenie ewidencji instruktorów na terenie miasta Wrocławia, ze względu na miejsce ich zamieszkania.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:legitymacje, data zgłoszenia zatrudnienia, warsztaty, kategoria nabytych uprawnień, nazwisko, adres do korespondencji, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, seria i numer dowodu osobistego, miejsce pracy, wykształcenie, imiona.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw Obywatelskich -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom na terenie miasta Wrocławia.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 128).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, miejsce pracy, imiona, wykształcenie, Informacje dot. uprawnienia, informacje dot. kwalifikacji diagnosty,Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw Obywatelskich -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rozliczenia kosztów wychowania przedszkolnego między gminami, których mieszkańcami są dzieci w placówkach oświatowych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko i imię, data urodzenia, adres zamieszkania.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane dzieci w placówkach przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Wrocław - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rozpatrywanie wniosków w przedmiocie udzielonej ulgi w zakresie zobowiązań podatkowych, opłaty skarbowej, niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym oraz należności o charakterze cywilnoprawnym, przypadających Gminie Wrocław.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imię ojca, imię matki, adres do korespondencji, adres e-mail, miejsce urodzenia, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, zawód, miejsce pracy, nr rachunku bankowego, wykształcenie, imiona, wysokość dochodów,dane zawarte w podatkowym zeznaniu rocznym,nr rachunków bankowych,sytuacja ekonomiczna osób - gospodarstwa domowego,stopień pokrewieństwa,posiadane zobowiązania (kredyty, pożyczki, inne),posiadany majątek (oszczędności, akcje, nieruchomości, pojazdy, inne),działalność gospodarcza (REGON, PKD, inne),numer księgi wieczystej,dane ewidencyjne nieruchomości,numer rejestracyjny pojazdu,zaświadczenia i decyzje: PUP, MOPS, ZUS, US, inne informacje potwierdzające ważny interes Wnioskodawców.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- dane dotyczące zdrowia
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane dotyczące egzekucji administracyjnej prowadzonej przez podmiot, dochodów z majątku gminy - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane dotyczące podatków od podatków od nieruchomości, rolny, leśny, od środków transportowych, od osób fizycznych, od spadków i darowizn, inne opłaty - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- gdy udzielona ulga stanowi pomoc publiczną (dot. zobowiązań podatkowych, opłaty skarbowej, należności o charakterze cywilnoprawnym, niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym i kosztów egzekucyjnych) - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WZN - Wydział Zarządzania Należnościami -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Przyjmowanie, rejestracja, analiza i likwidacja oświadczeń majątkowych składanych przez osoby obowiązane zgodnie z przepisami prawaPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. , poz. 446)
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 814)
- ustawa z dnia 20 grudnia 1996 rok o gospodarce komunalnej (Dz.U z 2017 r. poz. 827)
- ustawa z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. z 2015 r. poz. 2099)
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, numer NIP, miejsce pracy, stanowisko lub funkcja, dane zawarte w oświadczeniu majątkowym oraz w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) za rok poprzedniOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 6 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WOK - Wydział Organizacyjny i Kadr -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Sporządzanie: MPZP i ich zmian; planu ogólnego i SUIKZP i ich zmian; wypisów i wyrysów z SUIKZP; Ustalanie numeracji porządkowej budynków; Zawarcie umów o dzieło; Realizacja zadań dot. zagospodarowania przestrzennego na obszarach nie objętych mpzp; prowadzenie "newslettera planistycznego", rozpatrywanie wniosków o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowych i towarzyszących, Przeprowadzanie badania ankietowego dotyczącego preferencji wyboru nazwy nowej ulicy we WrocławiuPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne; ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
- ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw;
- ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących;
- ustawa z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej;
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 3 ust. 1 i art. 36 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Wydział Planowania Przestrzennego sporządza plan ogólny gminy, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego oraz wykonuje analizy, których podstawą zgodnie z art. 21 ust.1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne są dane z ewidencji gruntów i budynków. WPL wydaje decyzje administracyjne dotyczące warunków zabudowy na terenach nieobjętych miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Zakres przetwarzanych danych:Imię, nazwisko, adres, nr telefonu, nr księgi wieczystej, oznaczenie nieruchomości, dane dot. ekspertów zawierających umowę: imię, nazwisko, adres zamieszkania, NIP, PESEL, data i miejsce urodzenia, nr rachunku bankowego. Imię i nazwisko wnioskodawcy (inwestora), adres zamieszkania, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; PESEL Imię i nazwisko pełnomocnika, adres do korespondencji, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; Imię i nazwisko strony postępowania (imiona i nazwiska rodziców), adres zamieszkania, stan cywilny, PESEL nr telefonu (ankieta dot. nazewnictwa ulic).Okresy przetwarzania danych:- Dane dotyczące opracowania i zmian mpzp, studium, planu ogólnego, ustalania adresów porządkowych, procedowania wniosków dotyczących ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowych oraz towarzyszących we Wrocławiu - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane dotyczące umowy o dzieło - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Dane dotyczące wypisów i wyrysów, wniosków o zmianę mpzp, studium, planu ogólnego, prowadzenia "newslettera planistycznego" - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Pliki video z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online) - Po zakończeniu dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online)
- Pliki audio z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online) - Po sporządzeniu protokołu z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online)
- Dane dot. ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego, zniesienia współwłasności nieruchomości, sprawozdawczości statystycznej - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane dot. stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wydawania wyrysów, wypisów, zaświadczeń itp. w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- nr telefonu - Przechowywanie danych do momentu weryfikacji poprawności oddanego głosu w ankiecie, nie dłużej niż do opracowania raportu z wyników ankiety. Po opracowaniu raportu z wyników dane zostaną usunięte.
Komórka merytoryczna:WPL - Wydział Planowania Przestrzennego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Realizacja procedur sprzedaży nieruchomości komunalnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym oraz oddawania nieruchomości w użytkowanie wieczyste. Cele dodatkowe: 1) przesyłanie informacji mailowej dotyczącej nieruchomości gminnych przeznaczonych do przetargu 2) cykliczne przesyłanie newslettera w wersji elektronicznej do osób zainteresowanychPodstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP Numery kont bankowych.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
- Dane przetwarzane w zakresie zakupu nieruchomości - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane przetwarzanie w zakresie obsługi odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WNS - Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości -
Cel:Zawarcie umowy sprzedaży lokalu w formie aktu notarialnego.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r., poz. 344 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, numer konta bankowego.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WSL - Wydział Sprzedaży Lokali -
Cel:Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnejPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
Zakres przetwarzanych danych:dane wynikające z załącznika nr 1, 2 oraz 3 do ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnejOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 3 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:WSS - Wydział Partycypacji Społecznej -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rozpatrywanie wniosków o udostępnianiu dróg wewnętrznychPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Dz. U. z 2020 r. , poz. 730 ze zm., Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych Dz. U. z 2020 r., poz. 470 ze zm.
Zakres przetwarzanych danych:Imię i nazwisko, adres kontaktowy , numer telefonu, adres e-mail, numer telefonu komórkowegoOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)