Uwaga! Od 3 stycznia 2022 r. zmiana nazwy Wydziału.


Uwaga!

  • Tarcza 6.0 - terminy - opóźnienia w załatwianiu spraw - Obwieszczenie ZAWIADOMIENIE-I-9962-2021
  • obecnie brak możliwości odbiorów osobistych dokumentów;
  • udostępnianie akt tylko spraw w toku po uprzednim telefonicznym umówieniu się tel. +48 71 777 77 77.

Sekretariat:

50-141 Wrocław
pl. Nowy Targ 1-8
II piętro, pok. 234
tel. + 48 71 777 71 14
faks +48 71 777 71 18
e-mail: waz@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: 

Sekretariat Zastępcy Dyrektora ds. Architektoniczno-Budowlanych
II piętro, pok. 229
tel. + 48 71 777 73 03

Zastępca Dyrektora ds. Architektoniczno-Budowlanych: Aleksandra Nespiak

Sekretariat Zastępcy Dyrektora  ds.  Informacji i Rejestrów
II piętro, pok. 226
tel. + 48 71 777 73 72

Zastępca Dyrektora ds. Informacji i Rejestrów: Małgorzata Jordan

Sekretariat Zastępcy ds. Zabytków
50-156 Wrocław
ul. Bernardyńska 5 
parter, pok. 01
tel. +48 71 777 94 51
faks +48 71 777 86 55
e-mail: mkz@um.wroc.pl

Zastępca Dyrektora ds. Zabytków:


Telefoniczna Informacja Wydziału - tel.: + 48 71 777 77 77

Uwaga! System pocztowy nie generuje potwierdzenia otrzymania maila. Aby je otrzymać należy skorzystać z platformy ePUAP

[start] [koniec]

Zastępca Dyrektora ds. Architektoniczno-Budowlanych: Aleksandra Nespiak

Sekretariat Zastępcy ds. Zabytków
50-156 Wrocław
ul. Bernardyńska 5 
parter, pok. 01
tel. +48 71 777 94 51
faks +48 71 777 86 55
e-mail: mkz@um.wroc.pl 


Dyrektor Wydziału: 

Zastępca Dyrektora ds. Architektoniczno-Budowlanych: Aleksandra Nespiak

Zastępca Dyrektora ds. Informacji i Rejestrów: Małgorzata Jordan

Zastępca Dyrektora ds. Zabytków:


Kancelaria Wydziału

przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2 ,3 i 4

Telefoniczna Informacja Wydziału - wyłącznie o etapie załatwiania spraw aktualnie rozpatrywanych w Wydziale

tel.: + 48 71 777 77 77 - Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańca.

Informacja Wydziału (parter, sala 1c - stanowisko 5, 6 i 7) - udziela informacji w zakresie:

  1. Etapu załatwiania spraw aktualnie rozpatrywanych w Wydziale.
  2. Udostępniania informacji publicznej.
  3. Udostępnianie akt postępowań administracyjnych prowadzonych w Wydziale Architektury i Budownictwa.
  4. Udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie.

Struktura:

Zespół Analiz i Estetyki

Dział Informacji i Rejestrów

Sekretariat Zastępcy Dyrektora ds. Informacji i Rejestrów -  tel. +48 71 777 73 72

  • Zespół Sekretariatu Wydziału
  • Zespół Zaświadczeń
    Kierownik Zespołu: Ewa Stawiany
    tel. +48 71 777 72 65
  • Zespół Informacji
    Kierownik Zespołu: Ewa Bartoszewska Stróżyk
    tel. +48 71 777 74 60
  • Zespół Rejestrów i Dokumentacji
    Kierownik Zespołu: Beata Zwiech
    tel. +48 71 777 73 97

Dział Architektoniczno - Budowlany

Sekretariat Zastępcy Dyrektora ds. Architektoniczno-Budowlanych - tel. + 48 71 777 73 03

  • Zespół Architektoniczno-Budowlany -
    Stare Miasto i Śródmieście - B1
    Kierownik Zespołu: Małgorzata Chybalska
    tel. +48 71 777 73 69
  • Zespół Architektoniczno-Budowlany -
    Krzyki - B3
    Kierownik Zespołu: Agnieszka Czerwiec
    tel. +48 71 777 75 01
  • Zespół Architektoniczno-Budowlany -
    Fabryczna - B4
    Kierownik Zespołu: Elżbieta Łabuz
    tel. +48 71 777 72 20
  • Zespół Architektoniczno-Budowlany -
    Psie Pole - B5
    Kierownik Zespołu: Kamila Borkowska
    tel. +48 71 777 74 21
  • Zespół Architektoniczno-Budowlany
    Inwestycji Liniowych - IB
    Kierownik Zespołu: Elżbieta Moskała
    tel. +48 71 777 74 42

  • Zespół Zabytków Ruchomych i Nieruchomych
    ul. Bernardyńska 5, tel. +48 777 94 51
  • Zespół Zieleni Zabytkowej i Organizacji
    ul. Bernardyńska 5, tel. +48 777 94 51
  • Sekcja Organizacyjno-Finansowa
    ul. Bernardyńska 5, tel. +48 777 94 5

Wydział Architektury i Zabytków realizuje w szczególności:

  1. zadania własne powiatu z zakresu administracji rządowej dotyczące administracji architektoniczno-budowlanej, wynikające z przepisów Prawa budowlanego
    i innych ustaw oraz zlecone staroście, wynikające z innych przepisów;
  2. zadania z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami na terenie Wrocławia, w tym:
    1. zadania przekazane na mocy aktualnego porozumienia zawartego pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim a Prezydentem Wrocławia w sprawie powierzenia prowadzenia niektórych zadań z zakresu właściwości wojewódzkiego konserwatora zabytków;
    2. udzielanie dotacji na prowadzenie prac konserwatorskich, prac restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z zasadami przyjętymi przez Radę Miejską Wrocławia;
    3. prowadzenie i aktualizacja Gminnej ewidencji zabytków Wrocławia;
    4. zadania związane z ochroną dziedzictwa kulturowego, wynikające z obowiązków własnych Gminy;
    5. współpraca z innymi instytucjami i organami administracji publicznej, a także organizacjami pozarządowymi w zakresie ochrony dziedzictwa kulturowego;
    6. monitorowanie i koordynowanie działań podmiotów zarządzających miejscem wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO w kontekście właściwego funkcjonowania i ochrony tego miejsca, a także jego strefy buforowej;
    7. prowadzenie współpracy i dialogu pomiędzy Interesariuszami tego terenu a jednostkami zewnętrznymi, w tym Ośrodkiem ds. Światowego Dziedzictwa w Narodowym Instytucie Dziedzictwa oraz organami uczestniczącymi w działaniach na rzecz miejsc wpisanych na listę UNESCO.

Procedury realizowane przez Wydział Architektury i Zabytków dostępne są w zakładce Poradnik Klienta

Zawiadomienia i obwieszczenia Wydziału Architektury i Budownictwa

Wzory obowiązujących druków w formacie.rtf

Wzory obowiązujących druków w formacie .pdf

Wykaz decyzji WZiZT wydanych na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią, które wygasły z dniem 1.01.2018 r.

Wykazy wydanych decyzji przez Wydział Architektury i Budownictwa

Zgłoszenia budowy oraz instalowania instalacji gazowej i przebudowy budynków jednorodzinnych

Sprawozdanie z działalności Wydziału Architektury i Budownictwa

Katalog mebli miejskich

Konkurs "Piękny Wrocław"

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45.

Godziny pracy Informacji Wydziału

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15 - pok 10 i 11.
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00 - sala 1c - stanowisko 5, 6 i 7.

Godziny pracy Kancelarii Wydziału

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.

Godziny przyjęć dyrektora w sprawie skarg i wniosków

Środa w godzinach od 14:30 do 15:45.

Godziny przyjęć zastępców dyrektora w sprawie skarg i wniosków

Środa w godzinach od 11:00 do 15:00.

Godziny kontaktu telefonicznego z kierownikami zespołów w sprawie prowadzonych postępowań

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 12:00.

Godziny przyjęć kierowników zespołów

Po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.