W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Doręczanie decyzji podatkowych

UWAGA: ta informacja ma status ARCHIWALNA

Wydział Podatków i Opłat UMW informuje, że od 3 lutego 2023 r. do 1 marca 2023 r. pracownicy UMW będą doręczać mieszkańcom Wrocławia decyzje w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości oraz w sprawie wymiaru podatku rolnego i leśnego.

Decyzje podatkowe będą doręczane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru pod wskazane przez podatników adresy korespondencyjne.

Decyzje niedoręczone przez pracowników Urzędu Miejskiego do dnia 1 marca 2023 r. będą wysłane listami poleconymi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A., na adresy korespondencyjne wskazane przez podatników.

Przypominamy, że decyzje w sprawie podatku od nieruchomości mogą Państwo otrzymywać co roku drogą elektroniczną poprzez ePUAP po złożeniu wniosku w tym zakresie.

Sposoby złożenia wniosku o doręczanie korespondencji poprzez ePUAP:

  1. elektronicznie poprzez ePUAP (po zalogowaniu na konto należy wyszukać „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” i spośród adresatów wybrać Urząd Miejski Wrocławia);
  2. wniosek w wersji papierowej wraz z adresem skrytki na ePUAP można przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski Wrocławia, Centrum Obsługi Podatnika, ul. Kotlarska 41, 50-151 Wrocław;
  3. wniosek w wersji papierowej wraz z adresem skrytki na ePUAP można złożyć osobiście w Centrum Obsługi Podatnika (ul. Kotlarska 41, Wrocław) lub w Centrum Obsługi Mieszkańca (ul. Zapolskiej 2-4, Wrocław) lub w dowolnym Punkcie Kancelaryjnym.

Informacja nt. rachunku bankowego:

W każdej decyzji, ustalającej wymiar podatku od nieruchomości lub wymiar podatku rolnego i leśnego, podany jest indywidualny numer rachunku bankowego założonego dla nieruchomości, której dotyczy dana decyzja (ciąg 6 lub 7 ostatnich cyfr numeru konta odpowiada numerowi ewidencyjnemu nieruchomości).

Na stronie Urzędu Miejskiego Wrocławia podany jest numer konta ogólnego prowadzonego dla podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego – wpłaty na to konto nie są jednak księgowane automatycznie, zatem prosimy o dokonywanie wpłat na indywidualne rachunki bankowe wskazane w decyzjach ustalających wymiar podatku.

Zobowiązanie z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego  można wpłacić:

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że PKO Bank Polski S.A. nie prowadzi Punktów Obsługi Bankowej na terenie Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Jeżeli decyzja ustalająca wymiar podatku od nieruchomości, podatku rolnego lub podatku leśnego nie została doręczona co najmniej na 14 dni  przed terminem płatności podatku, tj. do 1 marca 2023 r., termin płatności dla wpłaty jednorazowej lub dla I raty 2023 r. wynosi 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Więcej informacji: Centrum Informacji Urzędu Miejskiego Wrocławia: 71 777 77 77 oraz na stronie dotyczącej Wydziału Podatków i Opłat: https://bip.um.wroc.pl/artykul/221/3205/wydzial-podatkow-i-oplat

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego