Rekrutacja do klas I w szkołach podstawowych
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Zgłoszenie do szkoły obwodowej oraz wniosek rekrutacyjny do szkoły spoza obwodu zamieszkania kandydata składa się w systemie elektronicznym na portalu http://rekrutacje.edu.wroclaw.pl lub w formie papierowej bezpośrednio w placówce pierwszego wyboru (druk zgłoszenia/wniosku można pobrać wyłącznie w placówce).
W celu uzyskania dostępu do ww. systemu elektronicznego i jego dalszej obsługi należy:
- Posiadać dane osobowe kandydata – dziecka biorącego udział w rekrutacji;
- W przypadku chęci złożenia wniosku w pełni elektronicznie należy założyć profil zaufany; informacje na temat profilu zaufanego dostępne są pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany;
Rodzic dziecka ubiegającego się o przyjęcie do klasy I w obwodowej szkole podstawowej wypełnia zgłoszenie w elektronicznym systemie rekrutacji lub pobiera i wypełnia zgłoszenie w formie papierowej w szkole obwodowej. W przypadku chęci ubiegania się o przyjęcie na wolne miejsca do szkoły spoza obwodu zamieszkania kandydata rodzic składa wniosek w elektronicznym systemie, w którym ma prawo wyboru trzech placówek, z których pierwsza będzie tzw. placówką I-go a ostatnią będzie zawsze szkoła obwodowa. Placówka I-go wyboru dokonuje weryfikacji wniosku w systemie, a w przypadku pobrania go z placówki i złożenia go w formie papierowej, placówka I wyboru wprowadzi wniosek do elektronicznego systemu rekrutacji.
Do wniosku rekrutacyjnego rodzic zobowiązany jest dołączyć wymagane załączniki będące potwierdzeniem spełnienia wybranych przez siebie kryteriów.
W celu weryfikacji wniosków w placówkach biorących udział w rekrutacji powołuje się komisję rekrutacyjną, która w razie wątpliwości może żądać od rodzica przedłożenia dodatkowych dokumentów poświadczających spełnienie określonego kryterium.
Kandydat do klasy I w Szkole Podstawowej ma zagwarantowane miejsce w swojej szkole obwodowej znajdującej się najbliżej jego miejsca zamieszkania.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoby fizyczne.
Godziny przyjmowania klientów:
W godzinach działania systemu elektronicznego na portalu http://rekrutacje.edu.wroclaw.pl.
Informacje można uzyskać:
- w placówkach oświatowych biorących udział w rekrutacji,
- w Informacji Urzędu: tel. +48 71 777 77 77.
Opłaty:
Złożenie wniosku nie wymaga opłaty
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Rozpatrzenie wniosku odbywa się zgodnie z terminem podanym w harmonogramie rekrutacji, który publikowany jest do 31 stycznia każdego roku na stronie http://rekrutacje.edu.wroclaw.pl oraz www.wroclaw.pl
Tryb odwoławczy:
W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. Wniosek o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia oraz odwołanie składa się wyłącznie do placówki I-go wyboru.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.