Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek rekrutacyjny składa się w systemie elektronicznym na portalu http://rekrutacje.edu.wroclaw.pl lub w formie papierowej bezpośrednio w placówce pierwszego wyboru.
W celu uzyskania dostępu do ww. systemu elektronicznego i jego dalszej obsługi należy:
- Posiadać dane osobowe kandydata – dziecka biorącego udział w rekrutacji;
- W przypadku chęci złożenia wniosku w pełni elektronicznie należy założyć profil zaufany; informacje na temat profilu zaufanego dostępne są pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany;
Rodzic dziecka ubiegającego się o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej, które dysponują wolnymi miejscami ma prawo wyboru trzech placówek, z których pierwsza będzie tzw. Placówką pierwszego wyboru. Placówka I-go wyboru dokonuje weryfikacji wniosku, a w przypadku złożenia go w formie papierowej wprowadzi wniosek do elektronicznego systemu rekrutacji.
Do wniosku rekrutacyjnego rodzic zobowiązany jest dołączyć wymagane załączniki będące potwierdzeniem spełnienia wybranych przez siebie kryteriów.
W celu weryfikacji wniosków w placówkach biorących udział w rekrutacji powołuje się komisję rekrutacyjną, która w razie wątpliwości może żądać od rodzica przedłożenia dodatkowych dokumentów poświadczających spełnienie określonego kryterium.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoby fizyczne.
Godziny przyjmowania klientów:
W godzinach działania systemu elektronicznego na portalu http://rekrutacje.edu.wroclaw.pl.
Informacje można uzyskać:
- w Informacji Urzędu: tel. +48 71 777 77 77,
- w placówkach oświatowych biorących udział w rekrutacji.
Opłaty:
Złożenie wniosku nie wymaga opłaty
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Rozpatrzenie wniosku odbywa się zgodnie z terminem podanym w harmonogramie rekrutacji, który publikowany jest do 31 stycznia każdego roku na stronie http://rekrutacje.edu.wroclaw.pl oraz http://wroclaw.pl
Tryb odwoławczy:
W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic kandydata może wnieść do dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. Wniosek o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia oraz odwołanie składa się wyłącznie do placówki I-go wyboru.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.