Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Rozpatrzenie wniosku o przyznanie wyróżnienia/nagrody albo stypendium i faktyczne nagrodzenie za wyniki sportowe.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2018 r., poz. 1263),
- ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 200).
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, data urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, nr rachunku bankowego, US właściwy wg zamieszkania, odział NFZ, informacja, czy osoba jest studentem czy uczniem, informacja, czy osoba posiada inny własny tytuł do ubezpieczenia zdrowotnego, informacje dotyczące osiągnięć za które wyróżnienie/nagroda/stypendium jest przyznane oraz przynależności do stowarzyszeń działających w sferze kultury fizycznej lub klubów sportowych, których siedzibą jest Gmina Wrocław, dane wnioskodawcy, dane rodziców/opiekunów prawnych: imię, nazwisko, adres, telefon, adres e-mail, nr rachunku bankowego, US właściwy wg zamieszkania, wizerunek.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:BSR - Biuro Sportu i Rekreacji -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wyróżnienie kobiet zaangażowanych w działalność na rzecz społeczności Wrocławia. Udział w konkursie, dokonanie zgłoszenia do tytułu Wrocławianka Roku, udział w uroczystej gali, przyznanie tytułu i wręczenie statuetki.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym zarządzeniem Nr 1157/19 Prezydenta Wrocławia z dnia 17 czerwca 2019 r. zmieniono zarządzenie Nr 1070/19 Prezydenta Wrocławia w sprawie powołania Wrocławskiej Rady Kobiet Wrocławska Rada Kobiet uchwałą nr 1/2022 z dnia 2 września 2022 r. ustanowiła Regulamin konkursu „Wrocławianka Roku”
Zakres przetwarzanych danych:Imię i nazwisko kandydatki, numer telefonu, adres email, imię i nazwisko oraz dane kontaktowe osoby dokonującej zgłoszenia, w przypadku gdy zgłoszenia dokonuje sama kandydatka – minimum dwie referencje udzielone kandydatce, miejsce pracy kandydatki, osiągnięcia w działalności społecznej, wskazanie do jakiej kategorii spośród wymienionych w § 8 Regulaminu zostaje zgłoszona kandydatka, uzasadnienie nominacji i udziału kandydatki w konkursie.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WZD - Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rozpatrzenie złożonego wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w celu ustalenia limitu oraz dokonania zwrotu, a także w celach sprawozdawczych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, nr rachunku bankowego, imiona, rodzaj i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, kwota zwrotu podatku akcyzowego.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane przetwarzane w komórce merytorycznej do czasu wydania decyzji ustalającej limit i kwotę zwrotu - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WPO - Wydział Podatków i Opłat -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1) Udzielanie pomocy finansowej - wspieranie uzdolnionych dzieci i młodzieży 2) Stypendia motywacyjne dla uczniów pochodzenia romskiego za wyniki w naucePodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (cel 1 i 2)
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (cel 1 i 2)
- ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (cel 1 i 2)
- uchwała nr 190/2020 Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2020 r.
- Program integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021
- 2030 (cel 2)
Zakres przetwarzanych danych:(cel 1) Nazwiska i imiona kandydatów do stypendium, imiona i nazwiska rodziców/opiekunów prawnych, data urodzenia i adres zamieszkania (do korespondencji) kandydata, numer ewidencyjny PESEL kandydata, nr telefonu, osiągnięcia w nauce, nazwa szkoły, klasa, okres pobierania stypendium, wysokość stypendium, nr rachunku bankowego, adres e-mail (cel 2) Nazwiska i imiona uczniów, którym przyznano stypendium, wiek ucznia, płeć osoby, której przyznano stypendium, imiona i nazwiska rodziców/opiekunów prawnych, okres pobierania stypendium, wysokość stypendium, numer rachunku bankowego rodzica/opiekuna prawnego/pełnoletniego ucznia, nazwa szkoły.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane zebrane w tym procesie - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WPS - Wydział Szkół Ponadpodstawowych i SpecjalnychCel:1. Kierowanie nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych 2. Zapewnienie dziecku odpowiedniej formy kształcenia - kształcenie specjalne w szkole/placówce socjalnej, w młodzieżowy ośrodku socjoterapii oraz udzielanie zgody na korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poradniach psychologiczno-pedagogicznych 3. Organizowanie bezpłatnego transportu oraz zwrot kosztów przewozu (pełny cel w załączniku).Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kierowania, przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno
- pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko dziecka/ucznia, data urodzenia dziecka/ucznia, miejsce urodzenia dziecka/ucznia, adres zamieszkania lub pobytu dziecka ucznia, numer ewidencyjny PESEL dziecka/ucznia, numer telefonu rodziców/opiekunów prawnych, informacje czy dziecko zostało skierowano do kształcenia specjalnego i okres na jaki skierowano dziecko do kształcenia specjalnego, adres i nazwa szkoły/placówki oświatowej, imiona i nazwiska rodziców/opiekunów prawnych, miejsce pracy (adres) rodziców/opiekunów prawnych, data i miejsce urodzenia członków rodziny, adres zameldowania i zamieszkania rodziców/opiekunów prawnych, numer ewidencyjny PESEL rodziców/opiekunów prawnych, nr konta bankowego rodziców/opiekunów prawnych, rodzaj niepełnosprawności dziecka, rodzaj zaburzeń rozwoju dziecka, opinie o dziecku/uczniu, Informacje dotyczące nieletniego i jego środowiska, informacje o frekwencji dziecka/ucznia w placówce oświatowej, informacje o przebiegu nauczania, dane dot. pojazdu rodzica/opiekuna prawnego, którym dziecko jest dowożone do szkoły/placówki.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
- pochodzenie rasowe lub etniczne
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- dane osobowe będą przetwarzane po zakończeniu sprawy w przypadku skierowania do młodzieżowego ośrodka we Wrocławiu - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- dane osobowe będą przetwarzane po zakończeniu sprawy w przypadku skierowania do młodzieżowego ośrodka-poza Wrocław - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- dane dotyczące objęcia bezpłatnym transportem dzieci i uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WPS - Wydział Szkół Ponadpodstawowych i Specjalnych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Obsługa procesu stosowania dopłat do czynszu najmu ze środków Funduszu Dopłat, w zakresie wykraczającym poza wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie dopłat. Dochodzenie nienależnie pobranych kwot dopłat.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Dane co do zasady przetwarzane są na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania.
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e) Ponadto dane pracowników Urzędu Miejskiego Wrocławia, jednostek organizacyjnych Gminy Wrocław, dane pracowników/współpracowników/reprezentantów Banku Gospodarstwa Krajowego oraz pracowników/osób reprezentujących Inwestorów będą przetwarzane w interesie publicznym. będą przetwarzane w interesie publicznym.
Zakres przetwarzanych danych:Osoby otrzymujące dopłaty do czynszu najmu: Imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, obywatelstwo, adres zamieszkania i poprzedniego zamieszkania, dane dotyczące gospodarstwa domowego (liczba osób, stan rodzinny, liczba dzieci poniżej 18 roku życia), stan cywilny, wysokość dochodu gospodarstwa domowego, informacja o przyznanych i wypłaconych dopłatach, seria i numer dokumentu tożsamości (dot. osób o obywatelstwie innym niż polskie). Obecni i byli najemcy lokali objętych umowami w sprawie stosowania dopłat: imię i nazwisko, PESEL, seria i numer dokumentu tożsamości (dot. osób o obywatelstwie innym niż polskie), liczba osób w gospodarstwie domowym, adres lokalu w związku z którym wypłacono dopłaty, informacje o przyznanych i wypłaconych dopłatachOkresy przetwarzania danych:- Wymagane warunki - upływ czasu. Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące osób otrzymujących dopłaty do czynszu najmu oraz obecnych i byłych najemców, którzy otrzymali dopłaty do czynszu najmu. - Po upływie 10 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy
- Wymagane warunki - upływ czasu. Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące pracowników Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz pracowników jednostek organizacyjnych Gminy Wrocław. - 25 lat po zakończeniu realizacji Porozumienia nr 1/2023/WLM z dn. 19.10.2023 r. zawartego pomiędzy Gminą a MOPS, następnie przekazanie do AP we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane wieczyście
- Wymagane warunki - upływ czasu. Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące pracowników/współpracowników/reprezentantów Banku Gospodarstwa Krajowego - 25 lat po zakończeniu realizacji umowy ws. stosowania dopłat oraz umowy o świadczenie usług za pośrednictwem systemu MnS, a następnie przekazanie do AP we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane wieczyście
- Wymagane warunki - upływ czasu. Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące pracowników/osób reprezentujących Inwestorów - 25 lat po zakończeniu realizacji umowy o współpracy zawartej z danym Inwestorem, a następnie przekazanie do AP we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane wieczyście
Komórka merytoryczna:WLM - Wydział Lokali Mieszkalnych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rejestracja uprawnień do wycinki drzew i krzewów.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- realizacja uprawnień organu w zakresie wydawania decyzji o usunięciu drzew i krzewów na podstawie art. 83 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2004 Nr 92, poz. 880 z późn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:imiona,nazwisko, adres zamieszkania, adres nieruchomości.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WSR - Wydział ŚrodowiskaCel:Realizacja programu udostępniania osobom fizycznym zamieszkałym na terenie miasta Wrocławia, kompostowników do kompostowania odpadów zielonych oraz odpadów kuchennych ulegających biodegradacji na warunkach określonych w umowach uzyczenia kompostowników zawartych na okres 36 miesięcy oraz prowadzenia sprawozdawczości dotyczącej ilości odpadów poddawanych kompostowaniu.Podstawa prawna:- zgoda podmiotu danych
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, których przetwarzanie wynika z przepisu prawa lub zawartej umowy - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:WSR - Wydział ŚrodowiskaCel:Wydanie decyzji zezwalającej lub umorzenie postępowaniana na wyłączenie gruntu z produkcji użytków rolnychPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 909 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu, imiona, adres, dane dotyczące podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, dane adresowe pełnomocnika, dane ewidencyjne gruntów/działek.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSR - Wydział Środowiska -
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
-
Cel:Realizacja zadań z zakresu administracji rządowej – zleconych staroście z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej, wynikających z przepisów Prawa budowlanego.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane,
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali,
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- Ustawa z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej,
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
Zakres przetwarzanych danych:Imię i nazwisko nadawcy, adres zamieszkania, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; nr pesel, adres ePUAP, elektroniczny adres do doręczeń Imię i nazwisko wnioskodawcy (inwestora), adres zamieszkania, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; nr pesel, adres ePUAP, elektroniczny adres do doręczeń Imię i nazwisko pełnomocnika, adres do korespondencji, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; adres ePUAP, elektroniczny adres do doręczeń Imię i nazwisko projektanta, data urodzenia, tytuł naukowy, nr uprawnień, specjalność, nr w izbie zawodowej, adres zamieszkania, telefon, mail; Dane identyfikacyjne inwestycji(adres geodezyjny lub pocztowy); Imię i nazwisko strony postępowania (imiona i nazwiska rodziców),adres zamieszkania, adres nieruchomości, stan cywilny, nr peselOkresy przetwarzania danych:- Dane dot. ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego, zniesienia współwłasności nieruchomości, sprawozdawczości statystycznej - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane dot. pozwolenia na budowę, przebudowę i rozbudowę obiektów budowlanych oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Dane dot. utrzymania i eksploatacja obiektów i urządzeń komunalnych, (w tym utrzymanie, eksploatacja terenów zieleni miejskiej, komunikacyjnej, infrastruktury sportowej i rekreacyjnej, lokali, budynków) - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Dane dot. rozbiórki obiektów budowlanych - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Dane dot. stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wydawania wyrysów, wypisów, zaświadczeń itp. w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, zgłaszanie zamiaru przystąpienia do wykonywania robót budowlanych, rozbiórki, zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, ewidencji udostępniania dokumentacji w archiwum zakładowym - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WAZ - Wydział Architektury i Zabytków -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Realizacja Programu Ministra Rodzina i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e) 1) ART. 7 UST. 5 USTAWY Z DNIA 23 PAŹDZIERNIKA 2018 r. O FUNDUSZU SOLIDARNOŚCIOWYM 2) UMOWA NR 19/OW/2024 W SPRAWIE REALIZACJI ZADANIA W RAMACH RESORTOWEGO PROGRAMU MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ „OPIEKA WYTCHNIENIOWA” DLA JST – EDYCJA 2024 ZAWARTA W DNIU 07.03.2024 R. POMIĘDZY WOJEWODĄ DOLNOŚLĄSKIM A GMINĄ WROCŁAW.
Zakres przetwarzanych danych:1) DANE OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ TAKIE JAK: IMIĘ I NAZWISKO, PESEL, DATA URODZENIA, ADRES ZAMIESZKANIA, NUMER TELEFONU, INFORMACJE NA TEMAT OGRANICZEŃ W ZAKRESIE KOMUNIKOWANIA SIĘ LUB PORUSZANIA, DANE WYNIKAJĄCE Z ORZECZENIA O STOPNIU NIEPEŁNOSPRAWNOSCI LUB RÓWNOWAŻNYM (DATA I MIEJSCE URODZENIA, PESEL, RODZAJ I NUMER DOKUMENTU TOŻSAMOŚCI, ADRES ZAMIESZKANIA, STOPIEŃ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI, SYMBOL PRZYCZYNY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI), INFORMACJE NA TEMAT KORZYSTANIA Z OŚRODKA WSPARCIA, PLACÓWKI POBYTU CAŁODOBOWEGO, USŁUG OPIEKUŃCZYCH, OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ, ASYSTENTA OSOBISTEGO OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ, DANE WYNIKAJĄCE Z AKTU ŚLUBU, DANE WYNIKAJĄCE Z AKTU ZGONU 2) DANE OPIEKUNA FAKTYCZNEGO/PRAWNEGO TAKIE JAK: IMIĘ I NAZWISK, PESEL, DATA URODZENIA, ADRES ZAMIESZKANIA, NUMER TELEFONU, ADRES EMAIL 3) DANE OPIEKUNÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ TAKIE JAK: IMIĘ I NAZWISKO.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Dokumentacja projektowa (Kategoria A) - Przetwarzanie przez Urząd Miejski przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy, następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane
- Dokumentacja finansowo-księgowa - Po upływie 5 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu realizacji zadania objętego umową
- Umowa dotacji, dokumentacja rozliczeniowa, dane beneficjentów i realizatorów zadania - Po upływie 5 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy
Komórka merytoryczna:DSS - Departament Spraw Społecznych -
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
-
Cel:Sporządzanie: MPZP i ich zmian; planu ogólnego i SUIKZP i ich zmian; wypisów i wyrysów z SUIKZP; Ustalanie numeracji porządkowej budynków; Zawarcie umów o dzieło; Realizacja zadań dot. zagospodarowania przestrzennego na obszarach nie objętych mpzp; prowadzenie "newslettera planistycznego", rozpatrywanie wniosków o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowych i towarzyszących, Przeprowadzanie badania ankietowego dotyczącego preferencji wyboru nazwy nowej ulicy we WrocławiuPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne; ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
- ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw;
- ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących;
- ustawa z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej;
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 3 ust. 1 i art. 36 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Wydział Planowania Przestrzennego sporządza plan ogólny gminy, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego oraz wykonuje analizy, których podstawą zgodnie z art. 21 ust.1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne są dane z ewidencji gruntów i budynków. WPL wydaje decyzje administracyjne dotyczące warunków zabudowy na terenach nieobjętych miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Zakres przetwarzanych danych:Imię, nazwisko, adres, nr telefonu, nr księgi wieczystej, oznaczenie nieruchomości, dane dot. ekspertów zawierających umowę: imię, nazwisko, adres zamieszkania, NIP, PESEL, data i miejsce urodzenia, nr rachunku bankowego. Imię i nazwisko wnioskodawcy (inwestora), adres zamieszkania, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; PESEL Imię i nazwisko pełnomocnika, adres do korespondencji, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; Imię i nazwisko strony postępowania (imiona i nazwiska rodziców), adres zamieszkania, stan cywilny, PESEL nr telefonu (ankieta dot. nazewnictwa ulic).Okresy przetwarzania danych:- Dane dotyczące opracowania i zmian mpzp, studium, planu ogólnego, ustalania adresów porządkowych, procedowania wniosków dotyczących ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowych oraz towarzyszących we Wrocławiu - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane dotyczące umowy o dzieło - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Dane dotyczące wypisów i wyrysów, wniosków o zmianę mpzp, studium, planu ogólnego, prowadzenia "newslettera planistycznego" - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Pliki video z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online) - Po zakończeniu dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online)
- Pliki audio z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online) - Po sporządzeniu protokołu z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online)
- Dane dot. ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego, zniesienia współwłasności nieruchomości, sprawozdawczości statystycznej - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane dot. stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wydawania wyrysów, wypisów, zaświadczeń itp. w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- nr telefonu - Przechowywanie danych do momentu weryfikacji poprawności oddanego głosu w ankiecie, nie dłużej niż do opracowania raportu z wyników ankiety. Po opracowaniu raportu z wyników dane zostaną usunięte.
Komórka merytoryczna:WPL - Wydział Planowania Przestrzennego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rejestr pojazdów.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, w tym art. 73a
Zakres przetwarzanych danych:Imiona, nazwisko, adres e-mail, numer PESEL, adres zamieszkania, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, nazwa przedsiębiorcy, siedziba przedsiębiorcy, numer identyfikacyjny REGON, dane o pojeździe (np. rodzaj pojazdu, marka numer VIN, rok produkcji, masa, data nabycia i zbycia pojazdu, termin badania technicznego), dane dotyczące dokumentów rejestracyjnych (seria i numer dowodu rejestracyjnego), nazwa organu rejestrującego.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw Obywatelskich -
Cel:Prowadzenie ewidencji wykładowców na terenie miasta Wrocławia, ze względu na miejsce ich zamieszkania.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, adres do korespondencji, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, seria i numer dowodu osobistego, miejsce pracy, wykształcenie, imiona, data zgłoszenia zatrudnienia, warsztaty, kategorie nabytych uprawnień, zaświadczenia.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw ObywatelskichCel:Prowadzenie rejestru działalności regulowanej przedsiebiorców prowadzacych ośrodki szkolenie kierowców i stacje kontroli pojazdów na terenie miasta Wrocławia oraz kursantów, któryz rozpoczynają szkolenie w tych ośrodkach szkolenia kierowców.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r, poz. 1137 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, miejsce pracy, wykształcenie, imiona, zakres ukończonego kursu, imię i nazwisko instruktora lub wykładowcy, który prowadził zajęcia, jego numer ewidencyjny oraz numer ewidencyjny jednostki szkolącej, dane identyfikacyjne i dotyczące działalności osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie ośrodka szkolenia kierowców i stacji kontroli pojazdów.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw ObywatelskichCel:Prowadzenie ewidencji instruktorów na terenie miasta Wrocławia, ze względu na miejsce ich zamieszkania.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:legitymacje, data zgłoszenia zatrudnienia, warsztaty, kategoria nabytych uprawnień, nazwisko, adres do korespondencji, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, seria i numer dowodu osobistego, miejsce pracy, wykształcenie, imiona.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw Obywatelskich -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom na terenie miasta Wrocławia.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 128).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, miejsce pracy, imiona, wykształcenie, Informacje dot. uprawnienia, informacje dot. kwalifikacji diagnosty,Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw Obywatelskich -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rozliczenia kosztów wychowania przedszkolnego między gminami, których mieszkańcami są dzieci w placówkach oświatowych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko i imię, data urodzenia, adres zamieszkania.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane dzieci w placówkach przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Wrocław - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rozpatrywanie wniosków w przedmiocie udzielonej ulgi w zakresie zobowiązań podatkowych, opłaty skarbowej, niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym oraz należności o charakterze cywilnoprawnym, przypadających Gminie Wrocław.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imię ojca, imię matki, adres do korespondencji, adres e-mail, miejsce urodzenia, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, zawód, miejsce pracy, nr rachunku bankowego, wykształcenie, imiona, wysokość dochodów,dane zawarte w podatkowym zeznaniu rocznym,nr rachunków bankowych,sytuacja ekonomiczna osób - gospodarstwa domowego,stopień pokrewieństwa,posiadane zobowiązania (kredyty, pożyczki, inne),posiadany majątek (oszczędności, akcje, nieruchomości, pojazdy, inne),działalność gospodarcza (REGON, PKD, inne),numer księgi wieczystej,dane ewidencyjne nieruchomości,numer rejestracyjny pojazdu,zaświadczenia i decyzje: PUP, MOPS, ZUS, US, inne informacje potwierdzające ważny interes Wnioskodawców.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- dane dotyczące zdrowia
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane dotyczące egzekucji administracyjnej prowadzonej przez podmiot, dochodów z majątku gminy - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane dotyczące podatków od podatków od nieruchomości, rolny, leśny, od środków transportowych, od osób fizycznych, od spadków i darowizn, inne opłaty - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- gdy udzielona ulga stanowi pomoc publiczną (dot. zobowiązań podatkowych, opłaty skarbowej, należności o charakterze cywilnoprawnym, niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym i kosztów egzekucyjnych) - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WZN - Wydział Zarządzania Należnościami -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Przyjmowanie, rejestracja, analiza i likwidacja oświadczeń majątkowych składanych przez osoby obowiązane zgodnie z przepisami prawaPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. , poz. 446)
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 814)
- ustawa z dnia 20 grudnia 1996 rok o gospodarce komunalnej (Dz.U z 2017 r. poz. 827)
- ustawa z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. z 2015 r. poz. 2099)
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, numer NIP, miejsce pracy, stanowisko lub funkcja, dane zawarte w oświadczeniu majątkowym oraz w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) za rok poprzedniOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 6 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WOK - Wydział Organizacyjny i Kadr -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Sporządzanie: MPZP i ich zmian; planu ogólnego i SUIKZP i ich zmian; wypisów i wyrysów z SUIKZP; Ustalanie numeracji porządkowej budynków; Zawarcie umów o dzieło; Realizacja zadań dot. zagospodarowania przestrzennego na obszarach nie objętych mpzp; prowadzenie "newslettera planistycznego", rozpatrywanie wniosków o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowych i towarzyszących, Przeprowadzanie badania ankietowego dotyczącego preferencji wyboru nazwy nowej ulicy we WrocławiuPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne; ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
- ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw;
- ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących;
- ustawa z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej;
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 3 ust. 1 i art. 36 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Wydział Planowania Przestrzennego sporządza plan ogólny gminy, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego oraz wykonuje analizy, których podstawą zgodnie z art. 21 ust.1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne są dane z ewidencji gruntów i budynków. WPL wydaje decyzje administracyjne dotyczące warunków zabudowy na terenach nieobjętych miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Zakres przetwarzanych danych:Imię, nazwisko, adres, nr telefonu, nr księgi wieczystej, oznaczenie nieruchomości, dane dot. ekspertów zawierających umowę: imię, nazwisko, adres zamieszkania, NIP, PESEL, data i miejsce urodzenia, nr rachunku bankowego. Imię i nazwisko wnioskodawcy (inwestora), adres zamieszkania, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; PESEL Imię i nazwisko pełnomocnika, adres do korespondencji, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; Imię i nazwisko strony postępowania (imiona i nazwiska rodziców), adres zamieszkania, stan cywilny, PESEL nr telefonu (ankieta dot. nazewnictwa ulic).Okresy przetwarzania danych:- Dane dotyczące opracowania i zmian mpzp, studium, planu ogólnego, ustalania adresów porządkowych, procedowania wniosków dotyczących ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowych oraz towarzyszących we Wrocławiu - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane dotyczące umowy o dzieło - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Dane dotyczące wypisów i wyrysów, wniosków o zmianę mpzp, studium, planu ogólnego, prowadzenia "newslettera planistycznego" - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Pliki video z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online) - Po zakończeniu dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online)
- Pliki audio z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online) - Po sporządzeniu protokołu z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online)
- Dane dot. ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego, zniesienia współwłasności nieruchomości, sprawozdawczości statystycznej - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane dot. stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wydawania wyrysów, wypisów, zaświadczeń itp. w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- nr telefonu - Przechowywanie danych do momentu weryfikacji poprawności oddanego głosu w ankiecie, nie dłużej niż do opracowania raportu z wyników ankiety. Po opracowaniu raportu z wyników dane zostaną usunięte.
Komórka merytoryczna:WPL - Wydział Planowania Przestrzennego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Realizacja procedur sprzedaży nieruchomości komunalnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym oraz oddawania nieruchomości w użytkowanie wieczyste. Cele dodatkowe: 1) przesyłanie informacji mailowej dotyczącej nieruchomości gminnych przeznaczonych do przetargu 2) cykliczne przesyłanie newslettera w wersji elektronicznej do osób zainteresowanychPodstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP Numery kont bankowych.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
- Dane przetwarzane w zakresie zakupu nieruchomości - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane przetwarzanie w zakresie obsługi odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WNS - Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości -
Cel:Zawarcie umowy sprzedaży lokalu w formie aktu notarialnego.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r., poz. 344 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, numer konta bankowego.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WSL - Wydział Sprzedaży Lokali -
Cel:Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnejPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
Zakres przetwarzanych danych:dane wynikające z załącznika nr 1, 2 oraz 3 do ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnejOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 3 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:WSS - Wydział Partycypacji Społecznej -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rozpatrywanie wniosków o udostępnianiu dróg wewnętrznychPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Dz. U. z 2020 r. , poz. 730 ze zm., Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych Dz. U. z 2020 r., poz. 470 ze zm.
Zakres przetwarzanych danych:Imię i nazwisko, adres kontaktowy , numer telefonu, adres e-mail, numer telefonu komórkowegoOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Zgłaszanie wierzytelności Gminy Wrocław i Skarbu Państwa w postępowaniu upadłościowym i naprawczym oraz przenoszenie odpowiedzialności na osoby trzecie.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 23 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 1520 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, numer NIP, numer PESEL.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:BOP - Biuro Obsługi Prawnej -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Udzielanie i naliczanie dotacji podmiotowych szkołom i placówkom oświatowym na każdego ucznia wraz z procesem kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji przez dotowane podmioty, rozliczanie dotacji celowej na dofinansowanie zajęć wspomagających dla uczniów oraz na zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz na przyznanie nauczycielom nagrody specjalnej.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 maja 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID
- 19,
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 8 lutego 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID
- 19
- art. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2023 oraz niektórych innych ustaw,
- ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela.
Zakres przetwarzanych danych:Uczniowie i wychowankowie : Nazwiska i imiona, data urodzenia, adres zamieszkania lub pobytu, numer identyfikacyjny PESEL, czy uczeń jest z zagranicy, kraj pochodzenia, dane zawarte na świadectwie ukończenia: liceum ogólnokształcącego dla dorosłych/szkoły branżowej II stopnia/szkoły policealnej, w tym wykształcenie Nauczyciele: imiona i nazwiska, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, liczba godzin przeprowadzonych zajęć wspomagających, kwota wypłaconej nagrody specjalnej Osoby prowadzące zajęcia specjalistyczne: imiona i nazwiska, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, liczba godzin przeprowadzonych dodatkowych zajęć specjalistycznych
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane uczniów lub wychowanków (w wersji papierowej i elektronicznej), na których udzielono dotacji szkołom i placówkom niepublicznym i publicznym prowadzonym przez osoby fizyczne i prawne - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Wszystkie dane nauczycieli i osób prowadzących zajęcia specjalistyczne zebrane w procesie - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1) procedura zobowiązania do leczenia odwykowego osób uzależnionych od alkoholu 2) procedura opiniowania zgodności lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych z uchwałami rady gminy, o których mowa w art. 12 ust. 1-3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) 1) art. 24, art. 25, art. 25a, art. 25b ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (objęcie leczeniem odwykowym) 2) art. 18 ust. 3a ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (opiniowanie punktów sprzedaży napojów alkoholowych)
Zakres przetwarzanych danych:1) objęcie leczeniem odwykowym: a) w przypadku osoby, której dotyczy procedura: imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, stan cywilny, data zawarcia lub ustania małżeństwa, wykształcenie, zawód, miejsce pracy lub nauki, stopień niezdolności do pracy, posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności, adres e-mail, numer telefonu; b) w przypadku członków rodzin: imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, stopień pokrewieństwa lub powinowactwa, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail. c) w przypadku Członków Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: imię i nazwisko, funkcja, nr telefonu, adres e-mail. 2) opiniowanie punktów sprzedaży napojów alkoholowych: a) imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, NIP, informacje dot. prowadzonej działalności gospodarczej
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane w zasobie - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę ze względu na charakter i treść danych (8135 - BE5)
- Wszystkie dane w zasobie - 3 lata od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, po tym okresie dokumenty ulegną brakowaniu (7340 – B3)
Komórka merytoryczna:WZD - Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Realizacja rządowego programu na rzecz rodzin wielodzietnych we Wrocławiu.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 z późn. zm.).
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu dla rodzin wielodzietnych (Dz.U z 2014r., poz. 755) uchwała nr 85 Rady Ministrów z dnia 27 maja 2014 r. w sprawie ustanowienia rzadowego programu dla rodzin wielodzietnych (Mon.Urz z 2014r. poz. 430)
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:adres zamieszkania, adres do korespondencji, adres e-mail, data urodzenia, numer PESEL, numer telefonu ,imiona, nr dokumentu potwierdzającego tożsamość członka rodziny w przypadku braku nr PESEL, stan cywilny, obywatelstwo, stopień pokrewieństwa z członkami rodziny, rodzaj szkoły, do której uczęszcza dziecko, dochody członków rodziny wielodzietnej, nr karty Dużej Rodziny.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Komórka merytoryczna:DSS - Departament Spraw Społecznych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Pomoc osobom nietrzeźwym przebywającym we Wrocławiu w placówce prowadzonej przez Wrocławski Ośrodek Pomocy Osobom Nietrzeźwym - WROPON oraz w celu prowadzenia postępowania o udzielenie ulgi z tytułu należności publiczno-prawnej.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2019 r. o finansach publicznych.
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko i imię,imiona rodziców,data urodzenia,miejsce urodzenia, adres, telefon kontaktowy, numer ewidencyjny PESEL, stan cywilny, płeć, wiek, nałogi, nazwa i serię oraz numer dokumentu tożsamości, data i godzina przyjęcia, zwolnienia lub przekazania, pozostałe informacje zawarte w karcie ewidencyjnej, pozostałe informacje zawarte w karcie depozytowej, pozostałe informacje zawarte w karcie dotyczącej stanu zdrowia, sytuacja społeczna, materialna i rodzinna, wynik badania stanu trzeźwości,obraz z monitoringu, pozostałe informacje zawarte w oświadczeniu o stanie majątkowym składanym w związku ze złożonym wnioskiem o udzielenie ulgi, pozostałe informacje zawarte w karcie informacyjnej o podmiocie - wnioskodawcy
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WSS - Wydział Partycypacji Społecznej -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)