Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Prowadzenie postępowań przez Mediatora oraz Komisję ds. Przeciwdziałania Zjawiskom Niepożądanym w Miejscu Pracy powołaną Zarządzeniem nr K/12/23 Prezydenta Wrocławia z dnia 16 czerwca 2023r.w sprawie przeciwdziałania w UMW zjawiskom niepożądanym w miejscu pracy, w tym: praktyk mobbingowych,dyskryminacji,molestowaniu,w tym seksualnemu,eliminowaniu źródeł powyższych zjawisk w procesie pracy oraz wspieraniu działań sprzyjających budowaniu pozytywnych relacji między pracownikami.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 26 czerwca 1974 Kodeks pracy ustawa z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym
Zakres przetwarzanych danych:Osoby objęte postępowaniem komisji: nazwisko, imię, PESEL, adres korespondencyjny, telefon, stanowisko, uzasadnienie skargi, wysokość wynagrodzenia, stan zdrowia, stosunek pracy, rasa, religia, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacja seksualna, inne dane pozyskiwane w trakcie prac komisji. Członek komisji: nazwisko, imię, funkcja, telefon służbowy, e-mail służbowy. Ekspert: Imię, nazwisko, funkcja, telefon, e-mail Mediator: imię, nazwisko, funkcja, telefon służbowy, e-mail służbowy
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- poglądy polityczne
- przekonania religijne lub światopoglądowe
- przynależność do związków zawodowych
- dane dotyczące zdrowia
- seksualność lub orientacja seksualna tej osoby
Okresy przetwarzania danych:- Dane związane z pracą komisji - Wieczyście – w Archiwum państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WOK - Wydział Organizacyjny i Kadr -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rejestracja aktu prawnego i umieszczenie go w zbiorze - cel przetwarzania danych w treści aktów prawnych zależy od regulowanego przedmiotu, w szczególności: przyznanie stypendiów i nagród, rozpatrzenie wniosków i uwag do projektu studium oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, obrót nieruchomościami i lokalami, odszkodowania, bonifikaty i inne.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu archiwów zakładowych
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, imię matki i ojca, nazwisko rodowe, nazwisko rodowe matki, adres zamieszkania, adres zameldowania, adres do korespondencji, adres e-mailOkresy przetwarzania danych:- wszystkie dane w zasobie informacyjnym - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:BPR - Biuro Prezydenta -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1. Realizacja obowiązku meldunkowego określonego w ustawie z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( t.j. Dz.U. 2021 r.,poz.510 z późn.zm.). 2. Aktualizacja danych na podstawie wytworzonej dokumentacji. 3. Udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń. 4. Poświadczanie własnoręczności podpisu na formularzach rentowych lub emerytalnych wymagane przez zakłady emerytalne za granicą. 5. Prowadzenie postępowań w sprawach meldunkowych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( t.j. Dz.U. 2021 r.,poz.510 z późn.zm.).
Zakres przetwarzanych danych:- nazwisko i imię (imiona); - nazwisko rodowe; - imiona i nazwiska rodowe rodziców; - numery PESEL rodziców, jeżeli zostały im nadane; - data urodzenia; - miejsce urodzenia; - kraj urodzenia; - stan cywilny; - oznaczenie aktu urodzenia i urzędu stanu cywilnego, w którym został on sporządzony; - płeć; - nr PESEL; - obywatelstwo albo status bezpaństwowca, - imię i nazwisko rodowe oraz numer PESEL małżonka, jeżeli został mu nadany; - data zawarcia związku małżeńskiego, oznaczenie aktu małżeństwa i urzędu stanu cywilnego, w którym został on sporządzony, data rozwiązania związku małżeńskiego, sygnatura akt i oznaczenie sądu, który rozwiązał małżeństwo, sygnatura akt i oznaczenie sądu, który ustalił nieistnienie małżeństwa, sygnatura akt i oznaczenie sądu, który unieważnił małżeństwo, data zgonu małżonka albo data znalezienia jego zwłok, oznaczenie jego aktu zgonu i urzędu stanu cywilnego, w którym ten akt został sporządzony; - adres i data zameldowania na pobyt stały; - kraj miejsca zamieszkania; - kraj poprzedniego miejsca zamieszkania; - data wymeldowania z miejsca pobytu stałego; - adres i data zameldowania na pobyt czasowy oraz data upływu deklarowanego terminu pobytu; - data wymeldowania z miejsca pobytu czasowego; - data wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6miesięcy i wskazanie kraju wyjazdu; - przewidywany okres pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy; - data powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy; - seria, nr i data ważności ostatniego wydanego dowodu osobistego obywatela polskiego oraz oznaczenie organu wydającego dokument; - seria, nr i data ważności ostatniego wydanego paszportu obywatela polskiego; - seria, nr i data ważności ważnego dokumentu podróży cudzoziemca lub innego ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo; - status cudzoziemca oznaczony jako: UE, CUE, NUE, UKR -data zgonu albo znalezienia zwłok, USCOkresy przetwarzania danych:- dokumentacja dotycząca spraw meldunkowych - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dokumentacja dotycząca aktualizacji danych w ewidencji ludności, dokumentacja dotycząca udostępniania danych oraz wydawanych zaświadczeń - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dokumentacja z zakresu ewidencji ludności po 50 latach oceniana pod kątem możliwości brakowania - 50 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane w systemie informatycznym na podstawie art. 12 ustawy o ewidencji ludności - bezterminowo
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw Obywatelskich -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1. Wydawanie decyzji zezwalających na uprawę maku i konopi włóknistych 2. Księgowanie i rozliczenie zapłaconej opłaty skarbowejPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego
- uchwała Sejmiku Województwa Dolnośląskiego w sprawie określenia ogólnej powierzchni przeznaczonej pod uprawę maku i konopi włóknistych w województwie dolnośląskim oraz rejonizacja tych upraw w danym roku. W roku poprzedzającym t.j. do 31 grudnia Producent rolny zamierzający prowadzić uprawę musi poinformować o tym fakcie odpowiedni urząd Gminy. Następnie dane te są przekazywane do Wojewody.
Zakres przetwarzanych danych:Dane wnioskodawcy: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, dane ewidencyjne nieruchomości, numer telefonu, adres e-mail, oświadczenie wnioskodawcy o niekaralności, potwierdzenie uiszczenia opłaty za zezwolenie (numer konta bankowego w przypadku wygenerowanego potwierdzenia płatności elektronicznej) Dane pełnomocnika: imię i nazwisko, adres do korespondencji Pesel, NIP lub Regon w przypadku, gdy Wnioskodawca przedkłada zobowiązanie o przetwarzaniu konopi włóknistych we własnym zakresie, zgodnie z art. 47 ust 3a i 3b ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii Dane Producenta rolnego znajdujące się w umowie kontraktacji lub jej załącznikach, którą należy przedłożyć przy składaniu wniosku: Imię i nazwisko, adres, Pesel, numer dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość (jeśli Producent rolny jest osobą fizyczną), numer rachunku bankowegoOkresy przetwarzania danych:- Dane zwykłe osób fizycznych (producentów rolnych); JRWA: kat. BE5 - 5 lat
- Pozostałe dane - Wieczyście- w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WSR - Wydział Środowiska -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wykonywanie czynności procesowych i prowadzenie spraw sądowych, w których Gmina Wrocław jest powodem, pozwanym, wnioskodawcą, uczestnikiem postępowania, skarżącym albo skarżonym, przez jej pełnomocników procesowych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn, zm).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:BOP - Biuro Obsługi Prawnej -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)