Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Realizacja sprawy konsumenckiej poprzez zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentówPodstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
Zakres przetwarzanych danych:Imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, e-mail, nr telefonu i inne informacje związane ze sprawą zawarte we wniosku oraz przedłożonej dokumentacji
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane w zasobie - min. 10 lat, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i podejmie decyzję o zmianie na kat. A - wówczas 25 lat od stycznia następnego roku, a potem AP (wieczyście)
Komórka merytoryczna:BRK - Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów -
Cel:Sporządzanie: MPZP i ich zmian; planu ogólnego i SUIKZP i ich zmian; wypisów i wyrysów z SUIKZP; Ustalanie numeracji porządkowej budynków; Zawarcie umów o dzieło; Realizacja zadań dot. zagospodarowania przestrzennego na obszarach nie objętych mpzp; prowadzenie "newslettera planistycznego", rozpatrywanie wniosków o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowych i towarzyszących, Przeprowadzanie badania ankietowego dotyczącego preferencji wyboru nazwy nowej ulicy we WrocławiuPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne; ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
- ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw;
- ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących;
- ustawa z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej;
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 3 ust. 1 i art. 36 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Wydział Planowania Przestrzennego sporządza plan ogólny gminy, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego oraz wykonuje analizy, których podstawą zgodnie z art. 21 ust.1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne są dane z ewidencji gruntów i budynków. WPL wydaje decyzje administracyjne dotyczące warunków zabudowy na terenach nieobjętych miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Zakres przetwarzanych danych:Imię, nazwisko, adres, nr telefonu, nr księgi wieczystej, oznaczenie nieruchomości, dane dot. ekspertów zawierających umowę: imię, nazwisko, adres zamieszkania, NIP, PESEL, data i miejsce urodzenia, nr rachunku bankowego. Imię i nazwisko wnioskodawcy (inwestora), adres zamieszkania, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; PESEL Imię i nazwisko pełnomocnika, adres do korespondencji, telefon, mail, rodzaj dokumentu - seria i nr; Imię i nazwisko strony postępowania (imiona i nazwiska rodziców), adres zamieszkania, stan cywilny, PESEL nr telefonu (ankieta dot. nazewnictwa ulic).Okresy przetwarzania danych:- Dane dotyczące opracowania i zmian mpzp, studium, planu ogólnego, ustalania adresów porządkowych, procedowania wniosków dotyczących ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowych oraz towarzyszących we Wrocławiu - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane dotyczące umowy o dzieło - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Dane dotyczące wypisów i wyrysów, wniosków o zmianę mpzp, studium, planu ogólnego, prowadzenia "newslettera planistycznego" - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Pliki video z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online) - Po zakończeniu dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online)
- Pliki audio z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online) - Po sporządzeniu protokołu z dyskusji publicznej, która odbywa się za pomocą środków porozumiewania się na odległość (online)
- Dane dot. ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego, zniesienia współwłasności nieruchomości, sprawozdawczości statystycznej - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane dot. stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wydawania wyrysów, wypisów, zaświadczeń itp. w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- nr telefonu - Przechowywanie danych do momentu weryfikacji poprawności oddanego głosu w ankiecie, nie dłużej niż do opracowania raportu z wyników ankiety. Po opracowaniu raportu z wyników dane zostaną usunięte.
Komórka merytoryczna:WPL - Wydział Planowania Przestrzennego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Prowadzenie postępowania o przyznanie stypendium w związku ze złożonym wnioskiem oraz przeprowadzenia ankiety badającej opinię artystów na temat polityki kulturalnej prowadzonej przez Miasto.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz na podstawie przepisów ustawy o samorządzie gminnym (lub samorządzie powiatowym)
Zakres przetwarzanych danych:Imię/imiona i nazwisko, PESEL, data urodzenia, adres zamieszkania/do korespondencji, nr tel., adres e-mail, nauczyciel przedmiotu głównego/instruktor, szkoła/uczelnia do której uczęszcza uczeń, dane podmiotu zgłaszającego, osiągnięcia kandydata, opinia podmiotu zgłaszającego, plan pracy w okresie realizacji stypendium oraz termin jego zakończenia, uzasadnienie celowości stypendium, inne informacje w sprawie konieczne do przyznania stypendium, dziedzina, w której składany jest wniosek, opis przedsięwzięcia, przebieg kariery artystycznej i zawodowej, życiorys artystyczny, portfolio, rodzaj oraz wysokość przyznanego stypendium nr rachunku bankowego, nr dowodu osobistego osób, którym przyznano stypendiaOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - Dane osobowe przetwarzane będą przez 5 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy, a w przypadku realizacji wypłaty przez minimum 10 lat, po zakończeniu roku, w którym wypłacono stypendium
- adres e-mail - Do czasu wycofania zgody
Komórka merytoryczna:WKL - Wydział KulturyCel:Wyłonienie, w drodze konkursu, rezydenta w pracowni grafiki Grafikwerkstatt Dresden.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko, CV, list motywacyjny, portfolio/informacja o dorobku artystycznym, informacja o dyspozycyjności w terminie trwania rezydencji; adres, nr rachunku bankowego, pesel – dotyczy osoby wybranej na rezydencjęOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WKL - Wydział KulturyCel:Wydanie zgody lub odmowy udostępnienia terenu na prezentacje artystycznePodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko/nazwa wnioskodawcy, adres do korespondencji, adres e-mail, nr telefonu, rodzaj, termin i miejsce prezentacji, imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnegoOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WKL - Wydział KulturyCel:Przyznawanie pracowni artystycznych twórcomPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego w związku z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko, adres zamieszkania/do korespondencji, telefon, e-mail, życiorys artystyczny, informacja o warunkach mieszkaniowych, adres przyznanej pracowni, inne dane dotyczące sprawyOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WKL - Wydział Kultury -
Cel:Zbieranie, składowanie, porządkowanie, ewidencjonowanie, udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej wytworzonej przez UMW a także jej niszczenie zgodnie z przepisem prawa.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1506).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres zamieszkania, miejsce urodzenia, data urodzenia, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, zawód, miejsce pracy, wykształcenie, przynależność partyjna, nałogi.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- poglądy polityczne
- przynależność do związków zawodowych
- dane dotyczące zdrowia
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- Dane zawarte w dokumentach dot. urządzeń do rejestracji i monitorowania obiegu pism i przesyłek, ewidencji udostępniania dokumentacji w archiwum zakładowym. - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Dane zawarte w dokumentach dot. sprawozdawczości z działalności komórek organizacyjnych, udostępniania informacji publicznej, kwerendy archiwalnej w dokumentacji w AZ, doradzania komórkom organizacyjnym w zakresie postępowania z dokumentacją oraz ustalanie terminów przejęcia dokumentacji. - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Dane zawarte w dokumentach dot. profilaktyki i konserwacji dokumentacji w AZ, ochrony mienia jednostki - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Dane zawarte w dokumentach dot. wyjaśnień, interpretacji, opinii, aktów prawnych dot. zagadnień z zakresu obsługi kancelaryjnej, archiwalnej, bibliotecznej, przekazywania dokumentacji spraw niezakończonych między komórkami i jednostkami organizacyjnymi dot. zmian organizacyjnych, ewidencji dokumentacji przechowywanej w AZ, przekazywania materiałów archiwalnych do AP, brakowania dokumentacji niearchiwalnej, skontrum dokumentacji w AZ - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane zawarte w dokumentach dot. zawartych umów w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych. - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WOU - Wydział Obsługi Urzędu -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wspieranie osób niepełnosprawnych – usługi informacyjne i doradcze dla osób z niepełnosprawnością oraz ich otoczenia, a także usługi eksperckie mające na celu optymalne zaopatrzenie osób z niepełnosprawnościami w szeroko pojęte technologie asystujące, w tym wypożyczanie sprzętu dla osób z niepełnosprawnością. Realizacja czynności związanych z zarządzaniem oraz rozliczeniem zadania zgodnie z zapisami umowy nr CID/000001/01/D.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- doradcze dla osób z niepełnosprawnością”.
Zakres przetwarzanych danych:Dane osobowe uczestników i ich otoczenia: imię i nazwisko uczestnika programu lub/i jego przedstawiciela ustawowego, imię i nazwisko członków rodziny lub opiekunów beneficjentów ostatecznych programu, płeć, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, data urodzenia, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, adres e-mail, wizerunek, rodzaj niepełnosprawności, inne informacje o stanie zdrowia, dane wynikające z pełnomocnictwa lub zaświadczenia potwierdzającego opiekę. Dane osobowe personelu projektu i wykonawców: imię i nazwisko, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, data urodzenia, adres zamieszkania, pobytu lub siedziby, numer telefonu, adres e-mail, wizerunek, nazwa banku i numer rachunku bankowego, kwota wynagrodzenia, stanowisko, forma zaangażowania wraz z wymiarem czasu pracy, inne dane wynikające z rejestru KRS lub dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej. Dane osobowe nauczycieli: imię nazwisko, stanowisko, adres szkoły, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, adres e-mail.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane w zasobie. - Według kategorii archiwalnej A - Dane osobowe będą przetwarzane przez Urząd Miejski Wrocławia przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy, następnie zostaną przekazane do Archiwum Pa
Komórka merytoryczna:WPS - Wydział Szkół Ponadpodstawowych i Specjalnych -
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)