[start] [koniec]

Sekretariat
50-151 Wrocław
ul. Kotlarska 41
I piętro, pok. 101-103
tel. +48 71 777 72 50
faks +48 71 777 70 98
e-mail: wzn@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Marcin Kieżyński
Zastępca Dyrektora Wydziału: Tomasz Straszkiewicz


Struktura

  • Dział Monitorowania Należności
    Kierownik Działu: Ewelina Walenzik
    IV piętro , pok. 405
    tel. +48 71 777 83 37

  • Dział Windykacji Należności Cywilnoprawnych
    • Sekcja Pomocy Publicznej
      Kierownik Działu: Edyta Drzazga
      IV piętro, pok. 410
      tel. +48 71 777 75 86

  • Dział Egzekucji Należności Pieniężnych
    Kierownik Działu: Jolanta Strzelecka
    III piętro, pok. 307
    tel. +48 71 777 94 13
    • Pracownicy stacjonarni
      ul. Kotlarska 41,
      III piętro, pok. 301, 306, 308, 309, 314, 317
      tel. +48 71 777 94 12, 71 777 94 15, 71 777 94 16
      tel. +48 71 777 94 17, 71 777 94 18, 71 777 94 42

    • Egzekutorzy
      ul. Kotlarska 41,
      III piętro, pok. 303, 304, 305
      tel. +48 71 777 94 08, 71 777 94 14

    • Poborcy
      ul. Kotlarska 41,
      III piętro, pok. 301, 302, 306, 308, 310
      tel. +48 71 777 94 12, 71 777 94 15, 71 777 94 17
      tel. +48 71 777 94 19, 71 777 94 41

  • Dział Ulg
    Kierownik Działu: Teresa Szmytka
    I piętro , pok. 105
    tel. +48 71 777 81 89
    faks +48 71 777 77 44

  • Zespół Wrocławskiej Karty Miejskiej
    I piętro , pok. 113
    tel. + 48 71 777 73 17, 71 777 84 91


Wydział Zarządzania Należnościami realizuje zadania z zakresu:

  1. prowadzenia postępowań upominawczych oraz działań z zakresu windykacji polubownej w celu odzyskiwania należności pieniężnych Gminy i Skarbu Państwa
  2. prowadzenia monitoringu spływu należności
  3. inicjowania i monitorowania postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komorników sądowych w zakresie egzekucji należności cywilnoprawnych
  4. prowadzenia administracyjnego postępowania egzekucyjnego i stosowania środków przymusu służących doprowadzeniu do wykonania – uregulowania należności pieniężnych, dla których ustalenia lub określenia i pobrania jest właściwy organ Gminy Wrocław
  5. zabezpieczania należności pieniężnych Miasta w ramach zadań realizowanych przez Wydział
  6. rozpatrywania wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, podatków i opłat stanowiących w całości dochód Miasta, a pobieranych przez Urzędy Skarbowe oraz w zakresie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny i niepodatkowych należności budżetowych o charakter ze publicznoprawnym przypadających Gminie Wrocław, zgodnie z zakresem działalności Departamentu Finansów Publicznych
  7. wspierania prac komórek organizacyjnych Urzędu w za kresie udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom
  8. udzielania i monitorowania pomocy publicznej udzielanej na podstawie uchwał przygotowanych przez Wydział
  9. sporządzania i przekazywania do odpowiednich organów sprawozdań zbiorczych w zakresie udzielonej pomocy publicznej i udzielani a informacji w tym zakresie
  10. koordynowania działań mających na celu rozwój Projektu Wrocławskiej Karty Miejskiej o nowe funkcjonalności, ich przygotowywanie i wdrażanie

Procedury realizowane przez Wydział Zarządzania Należnościami dostępne są w zakładce Poradnik Klienta


Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45