[start] [koniec]

Sekretariat
50-151 Wrocław
ul. Kotlarska 41
pok. 101-102, I piętro
tel. +48 71 777 72 50
faks +48 71 777 70 98
e-mail: wzn@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Marcin Kieżyński


Struktura

  • Dział Monitorowania Należności
    Kierownik Działu: Ewelina Walenzik
    ul. Kotlarska 41
    pok. 111, I piętro 
    tel. +48 71 777 83 37
  • Dział Egzekucji Należności Pieniężnych
    Kierownik Działu: Jolanta Strzelecka
    ul. Kotlarska 41 
    pok. 307, III piętro
    tel. +48 71 777 94 13
    • Pracownicy stacjonarni
      ul. Kotlarska 41,
      III piętro, 
      pok. 301, 304, 306, 308, 309, 310, 314, 317
      tel. +48 71 777 94 12, 71 777 94 14, 71 777 94 15, 71 777 94 16, 
      tel. +48 71 777 94 17,  71 777 94 18, 71 777 94 19, 71 777 94 42
    • Poborcy
      ul. Kotlarska 41,
      III piętro,
      pok. 301, 302, 303, 305, 306, 308, 310
      tel. +48 71 777 94 08, 71 777 94 14, 71 777 94 15,
      tel. +48 71 777 94 17, 71 777 94 19, 71 777 94 41
  • Dział Ulg
    Kierownik Działu: Teresa Szmytka
    ul. Kotlarska 41
    pok. 105, I piętro 
    tel. +48 71 777 81 89
    faks +48 71 777 77 44
  • Zespół Pomocy Publicznej
    Koordynator Projektu: Tomasz Straszkiewicz
    ul. Kotlarska 41
    pok. 404, IV piętro
    tel. +48 71 777 89 17
  • Zespół Wrocławskiej Karty Miejskiej
    ul. Kotlarska 41
    pok. 405, IV piętro 

Wydział Zarządzania Należnościami realizuje zadania z zakresu:

  1. prowadzenia postępowań upominawczych oraz działań z zakresu windykacji polubownej w celu odzyskiwania należności pieniężnych Gminy i Skarbu Państwa;
  2. prowadzenia monitoringu spływu należności;
  3. inicjowania i monitorowania postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komorników sądowych w zakresie egzekucji należności cywilnoprawnych;
  4. prowadzenia administracyjnego postępowania egzekucyjnego i stosowania środków przymusu służących doprowadzeniu do wykonania – uregulowania należności pieniężnych, dla których ustalenia lub określenia i pobrania jest właściwy organ Gminy Wrocław;
  5. zabezpieczania należności pieniężnych Miasta w ramach zadań realizowanych przez Wydział;
  6. rozpatrywania wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, podatków i opłat stanowiących w całości dochód Miasta, a pobieranych przez Urzędy Skarbowe oraz w zakresie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny i niepodatkowych należności budżetowych o charakter ze publicznoprawnym przypadających Gminie Wrocław, zgodnie z zakresem działalności Departamentu Finansów Publicznych;
  7. wspierania prac komórek organizacyjnych Urzędu w za kresie udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom;
  8. udzielania i monitorowania pomocy publicznej udzielanej na podstawie uchwał przygotowanych przez Wydział;
  9. sporządzania i przekazywania do odpowiednich organów sprawozdań zbiorczych w zakresie udzielonej pomocy publicznej i udzielani a informacji w tym zakresie;
  10. koordynowania działań mających na celu rozwój Projektu Wrocławskiej Karty Miejskiej o nowe funkcjonalności, ich przygotowywanie i wdrażanie.


Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45