Sekretariat

50-151 Wrocław [start] [koniec]
ul. Kotlarska 41
I piętro, pok. 101
tel. +48 71 777 72 50
faks +48 71 777 70 98
e-mail: wzn@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Marcin Kieżyński

Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Szyda


Struktura

Dział Egzekucji Należności Pieniężnych

Kierownik Działu: Jolanta Strzelecka
ul. Bogusławskiego 8,10
IV piętro, pok. 417
tel. +48 71 777 94 13

  • Pracownicy stacjonarni
    IV piętro, pok. 418 - 422, 
    tel. +48  71 777 94 08, 71 777 94 10, 71 777 94 14, 71 777 94 15, 71 777 94 16, 71 777 94 17, 71 777 94 18, 71 777 94 41, 71 777 94 42
  • Egzekutorzy
    IV piętro, pok. 418-420,
    tel. +48 71 777 94 08, 71 777 94 14, 71 777 94 18, 71 777 94 19
  • Poborcy
    IV piętro, pok. 421, 
    tel. +48 71 777 81 76

Dział Monitorowania Należności

Kierownik Działu: Adam Nydza
IV piętro , pok. 412
tel. +48 71 777 88 14

Dział Należności i Rozliczeń Cywilnoprawnych

Kierownik Działu: Małgorzata Filippoto
III piętro , pok. 306
tel. +48 71 777 83 37

  • Zaświadczenia o wniesieniu opłaty jednorazowej  z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu zabudowanego na cele mieszkaniowe w prawo własności
    tel. +48 71 777 72 93
    e-mail - wzn@um.wroc.pl 

Dział Spadków i Windykacji

Kierownik Działu: Krzysztof Kaucz
IV piętro, pok. 410
tel. +48 71 777 73 04

Dział Ulg

Kierownik Działu: Ewelina Walenzik
I piętro, pok. 105
tel. +48 71 777 88 43

Dział Wspierania Wrocławskiej Przedsiębiorczości

Kierownik Działu: Małgorzata Krzeszowska
ul. Rynek 13, pok. 100
tel. +48 71 770 20 30

Wydział Zarządzania Należnościami realizuje zadania z zakresu:

  1. prowadzenia postępowań upominawczych oraz działań z zakresu windykacji w celu odzyskiwania należności pieniężnych Gminy i Skarbu Państwa;
  2. prowadzenia czynności monitorujących stan zaległości i podejmowania działań windykacyjnych;
  3. inicjowania i monitorowania postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komorników sądowych w zakresie egzekucji należności cywilnoprawnych;
  4. prowadzenia administracyjnego postępowania egzekucyjnego i stosowania środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, służących doprowadzeniu do wykonania - uregulowania należności pieniężnych, dla których ustalenia lub określenia i pobrania jest właściwy organ Gminy Wrocław;
  5. zabezpieczania należności pieniężnych Miasta w ramach zadań realizowanych przez Wydział;
  6. rozpatrywania wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, podatków i opłat stanowiących w całości dochód Miasta, a pobieranych przez Urzędy Skarbowe oraz w zakresie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym przypadających Gminie Wrocław, zgodnie z zakresem działalności Departamentu Finansów Publicznych;
  7. nadzoru nad postępowaniami, w których Gmina Wrocław bądź Skarb Państwa występuje jako uczestnik postępowania o stwierdzenie nabycia spadku, o zabezpieczenie spadku, o spis inwentarza, o ustanowienie kuratora spadku i postępowań powiązanych;
  8. wprowadzania oraz rozliczania w systemie finansowo-księgowym opłat w zakresie należności cywilnoprawnych powstałych w związku z realizacją zadań dotyczących gospodarowania nieruchomościami Gminy Wrocław i Skarbu Państwa – ustawowo przekazanych Prezydentowi.

Wydział realizuje Projekt Respektrum (https://respektrumautyzmu.pl/)

Procedury realizowane przez Wydział Zarządzania Należnościami dostępne są w zakładce Poradnik Klienta

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45



Załączniki:

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych (administratorem danych jest Prezydent Wrocławia)
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych (administratorem danych jest Gmina Wrocław)