Ogłoszenie Prezydenta Wrocławia o wyborach do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego 2013
Ogłoszenie Prezydenta o trybie powoływania członków Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego zgłaszanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3ustawy z dnia ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Prezydent Wrocławia zarządza wybory przedstawicieli wrocławskich organizacji pozarządowych do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (WRDPP).
Terminarz wyborów:
- Ogłoszenie wyborów - 29 lipca 2013
- Zgłaszanie kandydatów - 30 lipca - 12 sierpnia 2013
- Publikacja listy kandydatów organizacji - 19 sierpnia 2013
- Głosowanie - 20 - 26 sierpnia 2013
- Publikacja wyników wyborów - do 2 września 2013
Publikacja informacji związanych z wyborami do WRDPP zamieszczana będzie również na stronie www.wroclaw.pl
Wybory odbywają się na podstawie:
Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr X/210/11 z dnia 16 czerwca 2011 w sprawie trybu powoływania członków, organizacji i trybu działania Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
II. Zgłaszanie kandydatów do WRDPP:
- Zgłoszenie kandydatów w wyborach do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego zwanej dalej Radą Pożytku, dokonują organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3ustawy z dnia ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zwane dalej "Organizacjami" poprzez przesłanie pocztą lub osobiste dostarczenie wypełnionej karty zgłoszeniowej, podpisanej przez osoby uprawnione zgodnie ze statutem organizacji. W przypadku przesłania karty zgłoszeniowej pocztą decyduje data jej wpływu do Biura Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego Wrocławia, a nie data stempla pocztowego.
Ponadto kartę zgłoszeniową, koniecznie należy przesłać także w wersji elektronicznej na adres: bwo@um.wroc.pl - Zgłoszenie kandydatów należy dokonać w terminie od 30.07.2013r., do 12.08.2013r., w godz. 7.45 – 15.45 w Biurze ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul G. Zapolskiej 4 pokój 509, V piętro w terminie do dnia 12.08.2011r., lub pocztą – decyduje data wpływu.
- Każda Organizacja ma prawo do zgłoszenia nie więcej niż dwóch kandydatów na członków do Rady Pożytku.
- Zgłoszenie kandydata na członka Rady Pożytku następuje wyłącznie na Karcie Zgłoszeniowej
- Wraz z kartą zgłoszeniową Organizacja dokonująca zgłoszenia kandydatów na członków Rady Pożytku dołącza:
1) Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o wyrażeniu zgody na kandydowanie,
2) Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o niekaralności za przestępstwo umyślne,
3) Aktualny odpis z rejestru bądź ewidencji lub innego dokumentu, który potwierdza status prawny Organizacji zgłaszającej oraz umocowanie osób ją reprezentujących.
Przypominamy:
Kartę zgłoszeniową, koniecznie należy przesłać także w wersji elektronicznej na adres: bwo@um.wroc.pl - Po upływie terminu zgłoszenia kandydatów do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, Biuro ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego sporządza listę imienną osób, których kandydatury do ww. Rady Pożytku zostały zgłoszone, wraz z nazwą Organizacji zgłaszającej, krótkim opisem doświadczeń i umiejętności każdego kandydata na członka Rady Pożytku i zamieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, do czasu powołania Rady Pożytku.
III. Procedura głosowania
- Głosowanie na zgłoszonych kandydatów (organizacje mogą głosować na 2 kandydatów) odbędzie się w terminie od 20.08.2013r. do 26.08.2013 r. Wypełnione karty do głosowania należy złożyć w Biurze ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul G. Zapolskiej 4 pokój 509, V piętro w godzinach 7.45 - 15.45 do dnia 26.08.2013r., lub pocztą – decyduje data wpływu.
Głosować mogą organizacje pozarządowe zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze bądź ewidencji.
Przy czym głosowanie na członków do Rady Pożytku winno zostać potwierdzone podpisami osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Organizacji.
Podmiot oddający głos, powinien prowadzić działalność na terenie Wrocławia i na rzecz jego mieszkańców.
Karta do głosowania zostanie zamieszczona na stronie www.wroclaw.pl i BIP UM Wrocławia wraz z listą kandydatów. - Głosy, które wpłyną po terminie określonym w ust. 6 lub nie będą podpisane przez osoby upoważnione, nie będą uwzględnione.
- Komisja wyborcza składa się z 4 osób, w tym 1 przedstawiciel Rady Miejskiej Wrocławia, 1 przedstawiciel organizacji i 2 przedstawicieli Prezydenta Wrocławia.
- Wrocławskie organizacje pozarządowe zgłaszają swojego przedstawiciela do komisji wyborczej poprzez skierowanie pisma w terminie do 20.08.2013r. - osobiście do Biura ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. G. Zapolskiej 4 pokój 509, V piętro lub pocztą. O wyborze do komisji decyduje kolejność zgłoszenia (wpływ pisma do Biura). Zgłoszenie kandydatów przez organizację powinno być podpisane przez osoby posiadające prawo reprezentowania organizacji pozarządowej.
- Z przeprowadzonego głosowania komisja wyborcza sporządza protokół. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie komisji wyborczej. Oryginał protokołu wraz z kartami do głosowania komisja niezwłocznie przekazuje Prezydentowi Wrocławia.
- Protesty związane z przebiegiem wyborów, ustaleniem ich wyników zgłasza się w formie pisemnej, do Prezydenta Wrocławia w ciągu 3 dni od daty ogłoszenia wyników głosowania przez komisje wyborczą.
IV. Wyniki głosowania
- Wyniki głosowania na członków Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, ustala powołana przez Prezydenta Wrocławia. Wyniki zostaną opublikowane w ciągu 7 dni od dnia zakończenia głosowania.
- Do Rady Pożytku wchodzi 6 osób, które uzyskały największą ilość głosów. W przypadku równej ilości głosów decyduje losowanie.
- Wyniki głosowania uwzględniające ilość głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów oraz informacja o osobach, które zostały wybrane do Rady Pożytku, Prezydent Wrocławia ogłasza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia w ciągu 7 dni od daty zakończenia głosowania.
- Za organizację i przeprowadzenie wyborów odpowiada Prezydent.