Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy z wykorzystaniem dróg w sposób szczególny
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | komunikacja, transport |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Inżynierii Miejskiej |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Inżynierii Miejskiej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/223/3218)
Dział Organizacji Ruchu Drogowego
ul. G. Zapolskiej 4
IV piętro, pok. 405
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Organizator imprezy
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45
Uwagi:
Organizator imprezy starający się o uzyskanie zezwolenia na wykorzystanie drogi w sposób szczególny dla imprez rozpoczynających się na drogach publicznych w granicach administracyjnych Wrocławia powinien złożyć kompletny wniosek wraz z załącznikami, co najmniej na 30 dni przed rozpoczęciem imprezy.
Organ zarządzający ruchem może wezwać organizatora imprezy do:
- opracowania projektu organizacji ruchu,
- udzielenia dokładnych informacji dotyczących imprezy,
- przedstawienia dodatkowych dokumentów świadczących o spełnieniu warunków określonych w art. 65a ust. 2 i 3 ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
Opłaty:
Bez opłat.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do jednego miesiąca.
Tryb odwoławczy:
Zgodnie z art. 127 Kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.
Podstawa prawna:
- Art. 65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem z dnia 23 września 2003 r..
Wymagane wnioski i dokumenty:
Wniosek, który powinien zawierać w szczególności:
- imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy;
- rodzaj i nazwę imprezy;
- informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
- informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy;
- wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych;województw;
- podpis organizatora lub jego przedstawiciela.
Do wniosku obowiązkowo należy dołączyć:
- szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
- program imprezy ze szczegółowym opisem trasy (opisowo i graficznie) i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;
- plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 Prawa o ruchu drogowym;
- oświadczenie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;
- niezbędne opinie - uzyskane po wysłaniu kopii wniosku do:
- Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta,
- Komendy Miejskiej Policji - Wydział Ruchu Drogowego,
- Komendy Wojewódzkiej Policji – Wydział Ruchu Drogowego,
- Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
- Wydziału Transportu (gdy impreza może powodować utrudnienia w ruchu),
- Zarządu Zieleni Miejskiej (gdy odbywa się na terenach będących w Zarządzie Zieleni Miejskiej),
- innych jednostek, dla których impreza może powodować utrudnienia.
Wszystkie strony składanego wniosku jak i załączonych do niego dokumentów należy zaparafować oraz złożyć w dwóch egzemplarzach