Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy z wykorzystaniem dróg w sposób szczególny

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy komunikacja, transport
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Inżynierii Miejskiej
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Inżynierii Miejskiej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/223/3218)
Dział Organizacji Ruchu Drogowego
ul. G. Zapolskiej 4
IV piętro, pok. 405

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Organizator imprezy

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45

Uwagi:

Organizator imprezy starający się o uzyskanie zezwolenia na wykorzystanie drogi w sposób szczególny dla imprez rozpoczynających się na drogach publicznych w granicach administracyjnych Wrocławia powinien złożyć kompletny wniosek wraz z załącznikami, co najmniej na 30 dni przed rozpoczęciem imprezy.

Organ zarządzający ruchem może wezwać organizatora imprezy do:

  • opracowania projektu organizacji ruchu,
  • udzielenia dokładnych informacji dotyczących imprezy,
  • przedstawienia dodatkowych dokumentów świadczących o spełnieniu warunków określonych w art. 65a ust. 2 i 3 ustawy - Prawo o ruchu drogowym.

Opłaty:

Bez opłat.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Do jednego miesiąca.

Tryb odwoławczy:

Zgodnie z art. 127 Kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

Podstawa prawna:

  • Art. 65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem z dnia 23 września 2003 r..

Wymagane wnioski i dokumenty:

Wniosek, który powinien zawierać w szczególności:

  • imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy;
  • rodzaj i nazwę imprezy;
  • informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
  • informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy;
  • wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych;województw;
  • podpis organizatora lub jego przedstawiciela.

Do wniosku obowiązkowo należy dołączyć:

  • szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  • wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
  • program imprezy ze szczegółowym opisem trasy (opisowo i graficznie) i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;
  • plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 Prawa o ruchu drogowym;
  • oświadczenie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;
  • niezbędne opinie - uzyskane po wysłaniu kopii wniosku do:
    • Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta,
    • Komendy Miejskiej Policji - Wydział Ruchu Drogowego,
    • Komendy Wojewódzkiej Policji – Wydział Ruchu Drogowego,
    • Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
    • Wydziału Transportu (gdy impreza może powodować utrudnienia w ruchu),
    • Zarządu Zieleni Miejskiej (gdy odbywa się na terenach będących w Zarządzie Zieleni Miejskiej),
    • innych jednostek, dla których impreza może powodować utrudnienia.

Wszystkie strony składanego wniosku jak i załączonych do niego dokumentów należy zaparafować oraz złożyć w dwóch egzemplarzach

Załączniki

Powiadom znajomego