Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Ustalanie i określanie wysokości oraz rozliczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Ewidencjonowanie podmiotów, które nie są objęte gminnym systemem gospodarki odpadami komunalnymi i które wytwarzają odpady.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Dochodem gmin jest m.in. opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a organem właściwym w tych sprawach jest wójt (burmistrz, prezydent), który wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy – art. 6 ust. 7 i art. 6r ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ponadto zadania te organ podatkowy realizuje zgodnie z ustawą: z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Zakres przetwarzanych danych:Nazwisko; imiona; adres; adres e-mail; adres elektroniczny; nr telefonu; numer NIP PESEL; firma/adres siedziby osoby fizycznej, REGON, PKD, NIP (w przypadku przedsiębiorców); imię ojca, imię matki, data urodzenia (gdy nie nadano nr PESEL); zawód (w przypadku adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego); numer i seria paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, inny numer identyfikacyjny (w przypadku nierezydentów, jeśli nie posiadają nr PESEL/NIP); numer rachunku bankowego; dane geodezyjne nieruchomości; dane pozyskiwane z księgi wieczystej; identyfikatory osób w zasobie informacyjnym; nr obiektu; nr nieruchomości; dane dotyczące zobowiązania np. kwota zobowiązania; termin płatności; inne dane niezbędne do określenia zobowiązania.Okresy przetwarzania danych:- wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne wydane indywidualnie i dotyczące zagadnień z zakresu dochodów, podatków, opłat oraz dane dotyczące udzielania zwolnień stanowiących pomoc publiczną - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- standardowe sprawy dotyczące zobowiązania podatkowego lub opłaty - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- sprawy, w których doszło do przerwania lub zawieszenia biegu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego - dodatkowy okres przetwarzania ponad 10 lat uzależniony od terminu kiedy doszło do przedawnienia zobowiązania (zakończenia sprawy)
- Adres e-mail, nr telefonu jeśli zostanie wycofana zgoda wyrażona w deklaracji lub w Rejestrze Danych Kontaktowych - do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
Komórka merytoryczna:WPO - Wydział Podatków i OpłatCel:Ewidencja należności i osób zobowiązanych do wnoszenia opłat za nieruchomości udostępniane z zasobu gminnego.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz. U. z 2012 r., poz. 83 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:Imiona, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres e-mail, data urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, adres, adres elektroniczny, dane geodezyjne nieruchomości, Nr PKD, dane pozyskiwane z księgi wieczystej, identyfikatory osób w zasobie informacyjnym, dane dotyczące zobowiązania (np. kwota zobowiązania, termin płatności, rodzaj zobowiązania), numer i seria paszportu.Okresy przetwarzania danych:- dane dotyczące dochodów z majątku gminy - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane znajdujące się w rejestrach podatkowych, ewidencjach i wykazach w tym zakresie - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WZN - Wydział Zarządzania NależnościamiCel:Ustalanie i określanie wysokości oraz rozliczanie podatków i opłat, których wysokość określa WPO. Do tych należności należą: podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych oraz opłata skarbowa.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Źródłami dochodów własnych gmin są m.in. wpływy z podatku od nieruchomości, rolnego leśnego, od środków transportowych oraz opłat, m.in. skarbowej – art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Organem właściwym w tych sprawach jest wójt (burmistrz, prezydent) – art. 1c ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych – który wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy. Ponadto zadania te organ podatkowy realizuje zgodnie z ustawą: z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym, z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym, z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece, z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Zakres przetwarzanych danych:Nazwisko; imiona; adres; adres e-mail; adres elektroniczny; nr telefonu; numer NIP PESEL; firma/adres siedziby osoby fizycznej, REGON, PKD, NIP (w przypadku przedsiębiorców); imię ojca, imię matki, data urodzenia (gdy nie nadano nr PESEL); zawód (w przypadku adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego); numer i seria paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, inny numer identyfikacyjny (w przypadku nierezydentów, jeśli nie posiadają nr PESEL/NIP); numer rachunku bankowego; dane geodezyjne nieruchomości; dane o pojeździe; informacje o otrzymanej pomocy publicznej; dane pozyskiwane z księgi wieczystej; identyfikatory osób w zasobie informacyjnym; nr obiektu; nr nieruchomości; dane dotyczące zobowiązania np. kwota zobowiązania; termin płatności; rodzaj zobowiązania, inne dane niezbędne do określenia zobowiązania dane dotyczące stanu zdrowia
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne wydane indywidualnie i dotyczące zagadnień z zakresu dochodów, podatków, opłat oraz dane dotyczące udzielania zwolnień stanowiących pomoc publiczną - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- standardowe sprawy dotyczące zobowiązania podatkowego lub opłaty - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- sprawy, w których doszło do przerwania lub zawieszenia biegu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego - dodatkowy okres przetwarzania ponad 10 lat uzależniony od terminu kiedy doszło do przedawnienia zobowiązania (zakończenia sprawy)
Komórka merytoryczna:WPO - Wydział Podatków i Opłat -
Cel:Przyznanie świadczenia pieniężnego za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przebywającym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w związku z działaniami wojennymi.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- Art. 13 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 maja 2022 r. w sprawie maksymalnej wysokości świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy oraz warunków przyznawania tego świadczenia i przedłużania jego wypłaty.
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 marca 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o świadczenie pieniężne za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 czerwca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie maksymalnej wysokości świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy oraz warunków przyznawania tego świadczenia i przedłużania jego wypłaty.
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:Dane wnioskodawcy: imię i nazwisko lub nazwa podmiotu, numer PESEL lub NIP, adres e-mail, numer telefonu, liczba osób, na które wnioskuję o przyznanie świadczenia, adres miejsca pobytu osób przyjętych do zakwaterowania (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer mieszkania), numer rachunku płatniczego, na który wypłacane zostanie świadczenie, informacja o nieruchomości - miejsce pobytu osób przyjętych do zakwaterowania, (dane nadmiarowe: adres do korespondencji, tytuł do dysponowania nieruchomością, sposób zapewnienia wyżywienia). Dane osoby przyjętej do zakwaterowania: imię i nazwisko, PESEL lub rodzaj oraz numer/seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, okres, na jaki przyjęto do zakwaterowania, orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności, wiek, płeć, posiadanie dzieci i ich wiek, informacja o tym, czy osoba jest w ciąży. Inne dane przetwarzane w związku z złożeniem wniosku o świadczenie pieniężne za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przybywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Komórka merytoryczna:BNK - Biuro Nadzoru Komunalnego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wypełnienie obowiązków gminy wobec OSPPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, numer i seria dowodu osobistego, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer rachunku bankowego, numer telefonu, kategoria i numer prawa jazdyOkresy przetwarzania danych:- wszystkie przetwarzane dane osobowe - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Organizacja akcji promującej jazdę na rowerze oraz poruszanie się pieszo wśród wrocławian, w szczególności dzieci i pracowników wrocławskich szkół i przedszkoli (placówek oświatowych).Podstawa prawna:
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres e-mail, numer telefonu, miejsce pracy, nazwisko rodzica, imię i nazwisko opiekuna prawnego, nazwa i adres miejsca nauki lub instytucji opiekuńczo-wychowawczej, klasa/grupa, obecność rowerowa.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WMM - Wydział Mobilności MiejskiejCel:UDZIAŁ W PROGRAMIE NASZ WROCŁAW UMOŻLIWIAJĄCY UDZIELENIE STOSOWNYCH ZNIŻEK W WYBRANYCH PODMIOTACH / INSTYTUCJACH (PUNKTACH PARTNERSKICH) OSOBOM ROZLICZAJĄCYM PODATEK DOCHODOWY, KTÓRE POSIADAJĄ AKTYWNY STATUS PODATNIKA ORAZ OSOBOM ZAMELDOWANYM NA POBYT STAŁY WE WROCŁAWIU, KTÓRE POSIADAJĄ AKTYWNY STATUS MAX; UMOŻLIWIENIE KORZYSTANIA Z ZASOBÓW MIEJSKIEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ IM. TADEUSZA RÓŻEWICZA WE WROCŁAWIU; OTRZYMYWANIE NEWSLETTERAPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
- w celu jej wykonania
Zakres przetwarzanych danych:IMIĘ, NAZWISKO, NR PESEL, NR NIP, ADRES ZAMIESZKANIA, ADRES ZAMELDOWANIA, SIEDZIBA URZĘDU SKARBOWEGO WŁAŚCIWEGO DO ROZLICZENIA PODATKU DOCHODOWEGO, NR TELEFONU, NR KARTY: URBANCARD, URBANCARD EP, URBANCARD PREMIUM, NASZ WROCŁAW, NR KARTY WIRTUALNEJ NASZ WROCŁAW, KARTA PARTNERA ZAREJESTROWANA W SYSTEMIE NASZ WROCŁAW, ADRES E-MAIL, STATUS PODATNIKA I STATUS MAX W SYSTEMIE NASZ WROCŁAW, UNIKALNE IDENTYFIKATORY DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNYCH, UNIKALNE IDENTYFIKATORY SYSTEMOWE.Okresy przetwarzania danych:- WSZYSTKIE DANE ZAWARTE W ZASOBIE, ZGODNIE Z KATEGORIĄ ARCHIWALNĄ. - 10 LAT OD STYCZNIA KOLEJNEGO ROKU PO ZAKOŃCZENIU W WYDZIALE OSTATNIEJ SPRAWY Z DANEGO SYMBOLU JRWA
- WSZYSTKIE DANE PRZEKWALIFIKOWANE NA KATEGORIĘ ARCHIWALNĄ „A” W ZASOBIE, ZGODNIE Z WYNIKIEM EKSPERTYZY. - WIECZYŚCIE – JEŚLI TAKI BĘDZIE WYNIK EKSPERTYZY ARCHWIUM PAŃSTWOWEGO PO 10 LATACH PRZECHOWYWANIA
Komórka merytoryczna:BBZ - Biuro Współpracy z Biznesem -
Cel:-zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom gminy i osobom przebywającym czasowo na terenie gminy, -zapewnienie bezpieczeństwa, ochrony mienia na terenie nieruchomości zatrządzanych przez WBZPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- ustawa z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- ustawa z 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
- ustawa z 26 czerwca 1974 Kodeks pracy
- ustawa z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia
Zakres przetwarzanych danych:imię, drugie imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres zameldowania, adres zamieszkania, adres do korespondencji, miejsce pracy, adres e-mail, nr rejestracyjny pojazdu, wizerunek, data urodzenia, miejsce urodzenia, nr PESEL, nr telefonu, seria i nr dowodu osobistego, zawód, wykształcenie
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- poglądy polityczne
- przekonania religijne lub światopoglądowe
- dane dotyczące zdrowia
- seksualność lub orientacja seksualna tej osoby
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- dane biometryczne (wizerunek) - pozyskane w trakcie zapisu Monitoringu prewencyjnego Wrocławia oraz nieruchomości zarządzanych przez WBZ, dane kontaktowe i identyfikacyjne wprowadzane do Kalendarza wydarzeń Wrocławia - do 3 miesięcy
- dane kontaktowe, identyfikacyjne - pozyskiwane w trakcie zgłoszeń telefonicznych i interwencji oraz ewidencji wydarzeń organizowanych na terenie Wrocławia - do 18 miesięcy
- Dane kontaktowe - plany zarządzania kryzysowego (kategoria archiwalna A) - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane związane z ewidencją wejść i wyjść na teren obiektu - do 1 roku
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Obsługa bezpłatnych sterylizacji psów i kotów właścicielskich.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt
- "Program bezpłatnej sterylizacji kotek i suk należących do mieszkańców Wrocławia"
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, zaświadczenie z MOPS o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej lub zaświadczenie o wysokości renty z ostatnich 3 miesięcy lub zaświadczenie o wysokości emerytury z ostatnich 3 miesięcy.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:BWB - Biuro Wrocław bez BarierCel:Obsługa darmowego czipowania psów w ramach realizacji programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zwalczania bezdomności zwierząt na terenie Gminy WrocławPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2013 r., poz. 856 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko,imiona,adres zamieszkania,numer PESEL, numer telefonu, dane identyfikacyjne oznakowanego psaOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:BWB - Biuro Wrocław bez Barier -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Wrocław.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) 1) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, 2) Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, 3) Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, 4) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, 5) Ustawa z dnia 17 listopada 1964r. Kodeks postepowania cywilnego, 6) Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych, 7) Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, 8) Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, 9) inne ustawy szczególne.
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem (6.1f)
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, e-mail, login konta domenowegoOkresy przetwarzania danych:- wszystkie dane w zasobie - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:BNK - Biuro Nadzoru Komunalnego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1. Zapewnianie lokali zamiennych. 2. Zamiana mieszkań. 3. Regulowanie: - stanu prawnego lokali mieszkalnych, - tytułów prawnych do lokali. 4. Przebudowa lokali-łączenie, podział, likwidacja lokali wspólnych 5. Zapewnienie lokali socjalnych i pomieszczeń tymczasowych 6. Zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych osób o niskich dochodach: - lokale z najmem na czas nieoznaczony, - lokale do remontu 7. Rozstrzygnięcia dotyczące uprawnień właścicielskich Miasta w zakresie gminnych lokali mieszkalnychPodstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego;
- ustawa z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny;
- inne ustawy szczególne.
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imiona, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, miejsce pracy, dane finansowe i stan majątkowy, stan cywilny, stan rodzinny, orzeczenia w sprawie sprawowania władzy rodzicielskiej i pieczy nad dzieckiem, orzeczenia niezbędne do prowadzenia postępowania egzekucyjnego.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
- wyroki skazujące
- wyroki skazujące
Okresy przetwarzania danych:- w sprawach należących do kat. arch. A - Wieczyście
- w pozostałym zakresie spraw - Zgodnie z Kat. arch. B5, B10, BE10
Komórka merytoryczna:WLM - Wydział Lokali MieszkalnychCel:Wykonywanie usługi operatora projektu "4 kąty na trójkącie", o których mowa w umowie głównej nr 1/MODELOWA/2017Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
- utworzenie bazy danych w związku z zarzadzaniem projektem
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwiska, adresy e-mail, numery telefonów, stanowiska pracy/funkcje w projekcie, wynagrodzenia pracowników Operatora (Sp. Wrocławska Rewitalizacja) zaangażowanych w realizację projektu, wynagrodzenia Wykonawców realizujących usługi w ProjekcieOkresy przetwarzania danych:- 7 dni od zakończenia trwałości projektu - 5 lat + 7 dni
Komórka merytoryczna:WSS - Wydział Partycypacji Społecznej -
Cel:Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja czynności związanych z przygotowaniem, realizacją i rozliczeniem projektów społecznych.Podstawa prawna:
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:1) dane identyfikujące osoby fizyczne, takie jak imię i nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, firma i adres, login, numer telefonu, numer faksu, numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) lub inne identyfikatory funkcjonujące w danym państwie, forma prawna prowadzonej działalności, forma własności mienia tej osoby, płeć, wiek, wykształcenie, identyfikatory internetowe; 2) dane związane z zakresem uczestnictwa osób fizycznych w projekcie, niewymienione w pkt 1), takie jak wymiar czasu pracy, stanowisko, kwota wynagrodzenia, obywatelstwo, obszar według stopnia urbanizacji (DEGURBA), status mieszkaniowy, data rozpoczęcia udziału w projekcie lub wsparciu, data zakończenia udziału w projekcie lub wsparciu, status na rynku pracy, data założenia działalności gospodarczej, kwota przyznanych środków na założenie działalności gospodarczej, kod w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) założonej działalności gospodarczej, forma i okres zaangażowania w projekcie, planowana data zakończenia edukacji w placówce edukacyjnej, w której skorzystano ze wsparcia; 3) dane osób fizycznych niewymienione w pkt 1), które widnieją na dokumentach potwierdzających kwalifikowalność wydatków, w tym kwota wynagrodzenia, numer rachunku bankowego, numer uprawnień budowlanych, oraz dane dotyczące szczególnych potrzeb osób, o których mowa w art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 oraz z 2022 r. poz. 975 i 1079). 4) dane dotyczące pochodzenia rasowego lub etnicznego lub zdrowia, o których mowa w art. 9 RODO oraz dane dotyczące terminu zakończenia odbywania kary pozbawienia wolności przez osoby skazane, o których mowa w art. 10 tego rozporządzenia, odnoszące się do tych osób, w celach określonych w art. 4 rozporządzenia ogólnego.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- dane dotyczące zdrowia
- wyroki skazujące
Okresy przetwarzania danych:- dane osobowe opisane w sekcji Zakres przetwarzanych danych (Kategorie danych), w dokumentach które wytworzy Gmina Wrocław lub Urząd Miejski Wrocławia zgodnie z załącznikiem nr 1 szczegóły powierzenia przetwarzania danych, do podpisywania umów powierzenia przetwarzania danych osobowych - 25 lat od stycznia roku następnego po roku, w którym realizacja projektu zostanie zakończona, następnie wieczyście w AP
- dane osobowe do opisane w sekcji Zakres przetwarzanych danych (Kategorie danych), w dokumentach, które wytworzy Podmiot Przetwarzający zgodnie z załącznikiem nr 1 szczegóły powierzenia przetwarzania danych, do podpisywania umów powierzenia przetwarzania danych osobowych - 10 lat od stycznia roku następnego po roku, w którym realizacja projektu zostanie zakończona,
- dane osobowe do opisane w sekcji Zakres przetwarzanych danych (Kategorie danych), w dokumentach, które wytworzy Podmiot Przetwarzający zgodnie z załącznikiem nr 1 szczegóły powierzenia przetwarzania danych, do podpisywania umów powierzenia przetwarzania danych osobowych - 5 lat od 31 grudnia roku, w którym Instytucja Zarządzająca/Pośrednicząca przekaże ostatnią płatność lub zatwierdzi końcowy wniosek o płatność (ostateczne rozliczenie projektu)
Komórka merytoryczna:DSS - Departament Spraw Społecznych -
Cel:Nadzór nad organizacją pracy szkół i placówek oświatowych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
- ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela
- ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy
- ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
Zakres przetwarzanych danych:imiona, kwalifikacje, stopień awansu zawodowego, stanowisko, wymiar etatu, wymiar godzin pracy, przydział czynności, staż pracy, nieobecności, imię, nazwisko, numer PESEL, zawód, miejsce pracy, wykształcenie.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- przynależność do związków zawodowych
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane zgromadzone w czynności - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WPS+WPP - Wydział Szkół Ponadpodstawowych i Specjalnych + Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1. Wykonanie zobowiązań związanych z umowami cywilnoprawnymi 2. Archiwizacja dokumentacji.Podstawa prawna:
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Kodeks cywilny,
- ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych),
- przepisów o ubezpieczeniu społecznym (ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych),
- ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
- ubezpieczeniu zdrowotnym (ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych),
- podatkach (ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.
- Ordynacja podatkowa, ustawa z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych),
- wypadkach przy pracy (ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych), rachunkowości (ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości),
- ustawa z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko, pesel, data urodzenia, miejsce urodzenia, imiona rodziców, obywatelstwo, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, wykształcenie (ukończone szkoły, szkolenia, tytuły naukowe), data zawarcia umowy, data ważności umowy, rodzaj umowy, NIP, nr konta bankowego, Urząd Skarbowy, rodzaj pracy, miejsce wykonywania pracy, przypisanie organizacyjne, wynagrodzenie, wymiar czasu pracy, adres mail służbowy, adres do e-doręczeń, telefon służbowy, seria i numer dowodu tożsamości (organ wydający i data wydania), dane do ZUS, prawo do emerytury / renty, kod tyt. ubezpieczenia, dane dot. urlopu i innych nieobecności, ewidencja czasu pracy, zaświadczenie lekarskie (przeciwwskazania do pracy, wskazania lekarskie, informacja o niepełnosprawności), zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku,
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Dokumentacja należności, od których nie są odprowadzane składki ZUS - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Dokumentacja wynagrodzeń z bezosobowego funduszu płac - 50 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WOK - Wydział Organizacyjny i Kadr -
Cel:Wpis do księgi kondolencyjnejPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, miejscowość, IP, data wpisu, treść kondolencji.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane w zasobie - po 5 latach dane zostaną trwale usuniete
Komórka merytoryczna:WKO - Wydział Komunikacji Społecznej -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)