Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Rozpatrzenie wniosku o przyznanie wyróżnienia/nagrody albo stypendium i faktyczne nagrodzenie za wyniki sportowe.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2018 r., poz. 1263),
- ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 200).
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, data urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, telefon, adres e-mail, nr rachunku bankowego, status: uczeń/student, informacja dotycząca tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego, dane dotyczące zdrowia, informacje do celów podatkowych o wysokości stypendiów sportowych przyznanych z innych źródeł, dane dotyczące osiągnięć sportowych, zgoda na wykorzystanie wizerunku przez media.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:BSR - Biuro Sportu i Rekreacji -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wyróżnienie kobiet zaangażowanych w działalność na rzecz społeczności Wrocławia. Udział w konkursie, dokonanie zgłoszenia do tytułu Wrocławianka Roku, udział w uroczystej gali, przyznanie tytułu i wręczenie statuetki.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym zarządzeniem Nr 1157/19 Prezydenta Wrocławia z dnia 17 czerwca 2019 r. zmieniono zarządzenie Nr 1070/19 Prezydenta Wrocławia w sprawie powołania Wrocławskiej Rady Kobiet Wrocławska Rada Kobiet uchwałą nr 1/2022 z dnia 2 września 2022 r. ustanowiła Regulamin konkursu „Wrocławianka Roku”
Zakres przetwarzanych danych:Imię i nazwisko kandydatki, numer telefonu, adres email, imię i nazwisko oraz dane kontaktowe osoby dokonującej zgłoszenia, w przypadku gdy zgłoszenia dokonuje sama kandydatka – minimum dwie referencje udzielone kandydatce, miejsce pracy kandydatki, osiągnięcia w działalności społecznej, wskazanie do jakiej kategorii spośród wymienionych w § 8 Regulaminu zostaje zgłoszona kandydatka, uzasadnienie nominacji i udziału kandydatki w konkursie.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WZD - Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Rozpatrzenie złożonego wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w celu ustalenia limitu oraz dokonania zwrotu, a także w celach sprawozdawczych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, nr rachunku bankowego, imiona, rodzaj i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, kwota zwrotu podatku akcyzowego.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane przetwarzane w komórce merytorycznej do czasu wydania decyzji ustalającej limit i kwotę zwrotu - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WPO - Wydział Podatków i Opłat -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1) Udzielanie pomocy finansowej - wspieranie uzdolnionych dzieci i młodzieży 2) Stypendia motywacyjne dla uczniów pochodzenia romskiego za wyniki w naucePodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (cel 1 i 2)
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (cel 1 i 2)
- ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (cel 1 i 2)
- uchwała nr 190/2020 Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2020 r.
- Program integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021
- 2030 (cel 2)
Zakres przetwarzanych danych:(cel 1) Nazwiska i imiona kandydatów do stypendium, imiona i nazwiska rodziców/opiekunów prawnych, data urodzenia i adres zamieszkania (do korespondencji) kandydata, numer ewidencyjny PESEL kandydata, nr telefonu, osiągnięcia w nauce, nazwa szkoły, klasa, okres pobierania stypendium, wysokość stypendium, nr rachunku bankowego, adres e-mail (cel 2) Nazwiska i imiona uczniów, którym przyznano stypendium, wiek ucznia, płeć osoby, której przyznano stypendium, imiona i nazwiska rodziców/opiekunów prawnych, okres pobierania stypendium, wysokość stypendium, numer rachunku bankowego rodzica/opiekuna prawnego/pełnoletniego ucznia, nazwa szkoły.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane zebrane w tym procesie - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WPS - Wydział Szkół Ponadpodstawowych i SpecjalnychCel:1. Kierowanie nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych 2. Zapewnienie dziecku odpowiedniej formy kształcenia - kształcenie specjalne w szkole/placówce socjalnej, w młodzieżowy ośrodku socjoterapii oraz udzielanie zgody na korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poradniach psychologiczno-pedagogicznych 3. Organizowanie bezpłatnego transportu oraz zwrot kosztów przewozu (pełny cel w załączniku).Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kierowania, przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno
- pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko dziecka/ucznia, data urodzenia dziecka/ucznia, miejsce urodzenia dziecka/ucznia, adres zamieszkania lub pobytu dziecka ucznia, numer ewidencyjny PESEL dziecka/ucznia, numer telefonu rodziców/opiekunów prawnych, informacje czy dziecko zostało skierowano do kształcenia specjalnego i okres na jaki skierowano dziecko do kształcenia specjalnego, adres i nazwa szkoły/placówki oświatowej, imiona i nazwiska rodziców/opiekunów prawnych, miejsce pracy (adres) rodziców/opiekunów prawnych, data i miejsce urodzenia członków rodziny, adres zameldowania i zamieszkania rodziców/opiekunów prawnych, numer ewidencyjny PESEL rodziców/opiekunów prawnych, nr konta bankowego rodziców/opiekunów prawnych, rodzaj niepełnosprawności dziecka, rodzaj zaburzeń rozwoju dziecka, opinie o dziecku/uczniu, Informacje dotyczące nieletniego i jego środowiska, informacje o frekwencji dziecka/ucznia w placówce oświatowej, informacje o przebiegu nauczania, dane dot. pojazdu rodzica/opiekuna prawnego, którym dziecko jest dowożone do szkoły/placówki.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
- pochodzenie rasowe lub etniczne
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- dane osobowe będą przetwarzane po zakończeniu sprawy w przypadku skierowania do młodzieżowego ośrodka we Wrocławiu - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- dane osobowe będą przetwarzane po zakończeniu sprawy w przypadku skierowania do młodzieżowego ośrodka-poza Wrocław - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- dane dotyczące objęcia bezpłatnym transportem dzieci i uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WPS - Wydział Szkół Ponadpodstawowych i Specjalnych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Obsługa procesu stosowania dopłat do czynszu najmu ze środków Funduszu Dopłat, w zakresie wykraczającym poza wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie dopłat. Dochodzenie nienależnie pobranych kwot dopłat.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Dane co do zasady przetwarzane są na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania.
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e) Ponadto dane pracowników Urzędu Miejskiego Wrocławia, jednostek organizacyjnych Gminy Wrocław, dane pracowników/współpracowników/reprezentantów Banku Gospodarstwa Krajowego oraz pracowników/osób reprezentujących Inwestorów będą przetwarzane w interesie publicznym. będą przetwarzane w interesie publicznym.
Zakres przetwarzanych danych:Osoby otrzymujące dopłaty do czynszu najmu: Imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, obywatelstwo, adres zamieszkania i poprzedniego zamieszkania, dane dotyczące gospodarstwa domowego (liczba osób, stan rodzinny, liczba dzieci poniżej 18 roku życia), stan cywilny, wysokość dochodu gospodarstwa domowego, informacja o przyznanych i wypłaconych dopłatach, seria i numer dokumentu tożsamości (dot. osób o obywatelstwie innym niż polskie). Obecni i byli najemcy lokali objętych umowami w sprawie stosowania dopłat: imię i nazwisko, PESEL, seria i numer dokumentu tożsamości (dot. osób o obywatelstwie innym niż polskie), liczba osób w gospodarstwie domowym, adres lokalu w związku z którym wypłacono dopłaty, informacje o przyznanych i wypłaconych dopłatachOkresy przetwarzania danych:- Wymagane warunki - upływ czasu. Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące osób otrzymujących dopłaty do czynszu najmu oraz obecnych i byłych najemców, którzy otrzymali dopłaty do czynszu najmu. - Po upływie 10 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy
- Wymagane warunki - upływ czasu. Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące pracowników Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz pracowników jednostek organizacyjnych Gminy Wrocław. - 25 lat po zakończeniu realizacji Porozumienia nr 1/2023/WLM z dn. 19.10.2023 r. zawartego pomiędzy Gminą a MOPS, następnie przekazanie do AP we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane wieczyście
- Wymagane warunki - upływ czasu. Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące pracowników/współpracowników/reprezentantów Banku Gospodarstwa Krajowego - 25 lat po zakończeniu realizacji umowy ws. stosowania dopłat oraz umowy o świadczenie usług za pośrednictwem systemu MnS, a następnie przekazanie do AP we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane wieczyście
- Wymagane warunki - upływ czasu. Wszystkie dane zawarte w zasobie dotyczące pracowników/osób reprezentujących Inwestorów - 25 lat po zakończeniu realizacji umowy o współpracy zawartej z danym Inwestorem, a następnie przekazanie do AP we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane wieczyście
Komórka merytoryczna:WLM - Wydział Lokali Mieszkalnych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)