Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Tworzenie centralnej ewidencji VAT Gminy Wrocław zgodnie z przepisami prawa.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z 5 września 2016r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego;
- ustawa z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług.
- rozporządzenie Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług
Zakres przetwarzanych danych:Imię, nazwisko, NIP, adresOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane zawarte w zasobie zgodnie z kategorią archiwalną B-10. - Zgodnie z kategorią archiwalną dane są przechowywane: 10 lat po czym są brakowane.
Komórka merytoryczna:WKS - Wydział Księgowości -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:-zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom gminy i osobom przebywającym czasowo na terenie gminy, -zapewnienie bezpieczeństwa, ochrony mienia na terenie nieruchomości zatrządzanych przez WBZPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- ustawa z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- ustawa z 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
- ustawa z 26 czerwca 1974 Kodeks pracy
- ustawa z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia
Zakres przetwarzanych danych:imię, drugie imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres zameldowania, adres zamieszkania, adres do korespondencji, miejsce pracy, adres e-mail, nr rejestracyjny pojazdu, wizerunek, data urodzenia, miejsce urodzenia, nr PESEL, nr telefonu, seria i nr dowodu osobistego, zawód, wykształcenie
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- poglądy polityczne
- przekonania religijne lub światopoglądowe
- dane dotyczące zdrowia
- seksualność lub orientacja seksualna tej osoby
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- dane biometryczne (wizerunek) - pozyskane w trakcie zapisu Monitoringu prewencyjnego Wrocławia oraz nieruchomości zarządzanych przez WBZ, dane kontaktowe i identyfikacyjne wprowadzane do Kalendarza wydarzeń Wrocławia - do 3 miesięcy
- dane kontaktowe, identyfikacyjne - pozyskiwane w trakcie zgłoszeń telefonicznych i interwencji oraz ewidencji wydarzeń organizowanych na terenie Wrocławia - do 18 miesięcy
- Dane kontaktowe - plany zarządzania kryzysowego (kategoria archiwalna A) - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane związane z ewidencją wejść i wyjść na teren obiektu - do 1 roku
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Prowadzenie rejestru chorób i podejrzeń zawodowych zgodnie z wymogami ustawy.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 24 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy,
- ustawa z dnia 30 października 2022 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych,
- rozporządzenie Rady Ministrów z 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych,
- rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 24 czerwca 2021r. w sprawie dokumentowania chorób zawodowych i skutków tych chorób.
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko, adres zamieszkania, data urodzenia i miejsce urodzenia, numer PESEL, nazwa pracodawcy - Regon, pełna nazwa choroby zawodowej (stan zdrowia), i inne dane dotyczące sprawy.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Rejestr chorób i podejrzeń zawodowych dla niektórych rodzaju chorób zgodnie z Rozp. Rady Ministrów z dn. 30 czerwca chorób zawodowych - B-10
- W zależności od rodzaju choroby zawodowej - 1, 2, 3, 5, 10 lat
Komórka merytoryczna:ZBH - Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny PracyCel:Prowadzenie rejestru zgodnie z wymogami prawa - kodeks pracy, Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, ustawa o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa kodeks pracy,
- rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, Ustawa o ubezpieczeniu Społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, imię ojca, adres zamieszkania, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, numer NIP, opis okoliczności wypadku, dokumentacja fotograficzna.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- rejestr i protokół powypadkowy - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:ZBH - Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Ewidencja składów organów spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Wrocław.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515)
- ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 2011 r. Nr 45, poz. 236 z późn. zm)
- ustawa z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących podmiotami prawnymi (Dz. U. z 2013 r. poz 254)
Zakres przetwarzanych danych:imiona, przebieg pracy zawodowej, wysokość wynagrodzenia, adres zamieszkania, nazwisko, data urodzenia, adres e-mail, numer telefonu, zawód, miejsce pracy, wykształcenie.Okresy przetwarzania danych:- Pozostałe dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:BNW - Biuro Nadzoru Właścicielskiego -
Cel:Wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Wrocław, w zakresie realizacji uprawnienia lub dopełnienia obowiązków określonych w przepisach prawaPodstawa prawna:
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny,
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece, ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych,
- ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
- ustawa z dnia 27.03.2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
- ustawa z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie
- ustawa z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych,
- ustawa z dnia 10 maja 1990 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych,
- ustawa z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
- ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
- ustawa z dnia z dnia 17 maja 1989 r. – prawo geodezyjne i kartograficzne,
- ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształcaniu prawa użytkowania gruntów zabudowanych na cle mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów na podstawie zmiany do ustawy dokonanej w myśl art. 20 pkt 7) ustawy z dnia 13 czerwca 2019 o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
- ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imiona, imię ojca, imię matki, adres zamieszkania, adres do korespondencji, adres e-mail, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, numer księgi wieczystej, dane ewidencyjne nieruchomości, udział w nieruchomości, adres doręczeń elektronicznych (ADE)
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- dokumentacja zadań dotyczących gospodarowaniem nieruchomościami, w szczególności wniosek o jednorazowe wniesienie opłaty oraz udzielenie bonifikaty wraz z dokumentami składanymi na dowód spełnienia przesłanek ustawowej bonifikaty w wysokości 99%-ustanawianie trwałych tytułów prawnych do nieruchomości w szczególności: sprzedaż nieruchomości, oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste,przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- ustalenie dodatkowej opłaty rocznej; udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej; naliczenie / pomniejszenie / rozliczenie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej; określenie wysokości stawki procentowej opłaty rocznej z urzędu; aktualizacja opłaty rocznej ; zmiana stawki procentowej opłaty rocznej; (przechowanie dokumentów księgowych przez okresy wskazane przez Ustawę o rachunkowości) - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- comiesięczne rejestry sprzedaży i zakupów VAT (zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług oraz ordynacją podatkową) oraz naliczenie opłaty adiacenckiej - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Dane dotyczące rozwiązania umowy użytkowania wieczystego w ramach sprawowania nadzoru właścicielskiego nad nieruchomościami oddanymi w użytkowanie wieczyste oraz dane dotyczące wygaśnięcie prawa użytkowania wieczystego (upływ terminu) - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Dane dotyczące: wydzierżawiania nieruchomości gminnych,czasowego udostępniania,stwierdzenia i obsługa bezumownego zajęcia, ustanawiania ograniczonych praw rzeczowych, naliczenia opłaty planistycznej, ustalenia i wypłaty odszkodowania za utratę praw do nieruchomości,składania wniosków o założenie księgi wieczystej lub o wpis do księgi wieczystej, regulacji zapisów w księgach wieczystych oraz w ewidencji gruntów i budynków,regulacji stanu prawnego rodzinnych ogrodów działkowych - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WNK - Wydział Nieruchomości KomunalnychCel:Zawarcie umowy sprzedaży lokalu w formie aktu notarialnego, wyrażenie zgody na wykreślenie hipoteki ustanowionej na sprzedanym lokalu mieszkalnym, weryfikacja czy zachodzą przesłanki do zwrotu bonifikaty, uregulowanie stanu prawnego nieruchomości.Podstawa prawna:- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r. poz. 344 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 poz. 40 z późn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres nieruchomości, numer KW, numer telefonu, adres e-mail, stan cywilny, numer PESEL, adres zameldowania, seria i numer dowodu osbistego, numer NIP, informacje o stanie zdrowia.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WSL - Wydział Sprzedaży LokaliCel:Gospodarowanie i zarządzanie nieruchomościami, w tym m.in.: ustalenie i pobranie opłat,ustalenie wysokości odszkodowania,ustalenie wartości nieruchomości w celu jej zbycia,ustanowienie służebności,ustalenie wysokości wynagrodzenia za bezumowne korzystanie,regulacja stanu formalno-prawnego nieruchomości,ustalenie i obsługa praw do nieruchomości,udostępnienie informacji publicznej,wydanie zaświadczenia,udzielenie bonifikaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własnościPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 10 lipca 2018 o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1999 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,
- ustawa o ochronie praw lokatorów,
- ustawa z dnia 14.06.1960 kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- ustawa z dnia 13.06.2019 r. o zmianie ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw
- ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o zasadach zbywania mieszkań będących własnością przedsiębiorstwa państwowych, niektórych spółek handlowych z udziałem Skarbu Państwa, państwowych osób prawnych oraz niektórych mieszkań będących własnością Skarbu Państwa
- ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
- rozporządzenie Rady Ministrów z 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań w zbycie nieruchomości.
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imię ojca, imię matki, adres do korespondencji, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, nr rachunku bankowego, imiona, dane geodezyjne nieruchomości, numer księgi wieczystej, wysokość dochodów, dane finansowe, informacje o wysokości zobowiązań i posiadanym majątku, informacja o prowadzeniu działalności gospodarczej, identyfikatory przetwarzanych danych osobowych (w tym identyfikatory systemowe), decyzja/orzeczenie o niepełnosprawności, ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniu albo nieuleczalnej chorobie zagrażającej życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu; dokument: potwierdzający inwalidztwo wojenne i wojskowe; przyznanie Karty Dużej Rodziny; posiadanie statusu kombatanta, ofiary represji wojennych i okresu powojennego
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- dane dotyczące: realizacja obowiązku prawnego w związku z koniecznością ustalenia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego; zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości; rejestry podatkowe, ewidencje i wykazy w tym zakresie; dochody majątku Skarbu Państwa; Dotacje; Wyjaśnienia, interpretacje,opinie,akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu rachunkowości, księgowości i obsługi kasowej; obrót bezgotówkowy - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane dotyczace spraw służebności gruntowych - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- dane dotyczące przekazywania nieruchomości do korzystania, w tym w dzierżawę lub najem, ustalanie odszkodowania za nieruchomość - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- dane dotyczace gospodarowania nieruchomościami: wykonywanie, ograniczanie, pozbawianie praw do nieruchomości oraz zwrot nieruchomości; wiedza o nieruchomościach i jej aktualizacja; sprzedaż nieruchomości; przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności; przejmowanie nieruchomosci na rzecz Skarbu Państwa; wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące gospodarowania nieruchomościami - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WSP - Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa -
Cel:• prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej; Ewidencja zbiorników bezodpływowych i kontrola nieruchomości w zakresie gospodarki nieczystościami ciekłymi (art. 3 ust. 3 pkt 1 oraz art. 3 ust.5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie) i inne cele wymienione w załączniku poniżej pn. "zał. Cele przetwarzania - wniosek o aktualizację zasobu Gospodarka odpadam i nieczystościami"Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) • ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach • ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców • ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Zakres przetwarzanych danych:Imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres zameldowania, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail, oznaczenie nieruchomości (nr działki, arkusz mapy, obręb), numer KW, Pesel, Regon, NIPOkresy przetwarzania danych:- dane zwykłe osób fizycznych lub osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, reprezentanci osób prawnych w zakresie decyzji administracyjnych dotyczących zezwalania na prowadzenie odzyskiwania, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów oraz nakazów usunięcia odpadów (tej kwestii o której mówi symbol JRWA o kategorii arch. B5) - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane zwykłe osób fizycznych lub osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, reprezentanci osób prawnych w zakresie pozwoleń na wprowadzanie do środowiska substancji (tej kwestii o której mówi symbol JRWA o kategorii arch. BE10) - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Dane osób fizycznych będą usuwane po otrzymaniu informacji o podłączeniu nieruchomości do sieci kanalizacyjnej - OdpadyWGminie OWG
Komórka merytoryczna:WSR - Wydział Środowiska -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa.Podstawa prawna:
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
Zakres przetwarzanych danych:adres, imię, nazwisko.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WIM - Wydział Inżynierii Miejskiej -
Cel:Akredytacja dziennikarzy.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
Zakres przetwarzanych danych:numer legitymacji prasowej, redakcja, funkcja (dziennikarz, fotoreporter, operator itp.), adres e-mail.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:WKO - Wydział Komunikacji Społecznej -
Cel:Organizacja spotkań z Prezydentem Wrocławia w celu rozwiązywania problemów mieszkańców, oraz w sprawie wręczenia przez Prezydenta Miasta Medali Prezydenta RP za Długoletnie Pożycie MałżeńskiePodstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zameldowania, numer telefonu, adres e-mail, data zawarcia związku małżeńskiego, wizerunekOkresy przetwarzania danych:- Pozostałe dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- -
Komórka merytoryczna:BPR - Biuro PrezydentaCel:Obsługa gości wizytujących Radę Miejską i Przewodniczącego Rady.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, zawód, miejsce pracy, wykształcenie.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:BRM - Biuro Rady Miejskiej -
Cel:Komunikowanie się z mieszkańcami i organizacjami/instytucjami/firmami w zakresie zadań realizowanych przez DZR-WKE związanych z kampaniami/ projektami/ wydarzeniami np. „Zmień piec”, „Ciepło w domu”, „Misja Miast”, „LIFECOOLCITY”, „NEEST”, „FoodCLICK”, „REWILD” , „URBIO BAUHAUS”, „SLEEPING BEAUTY”, „Wrocław nie Marnuje”, „foodCIRCUS”, „Zielony Wrocław”, „Razem do Celu”, „Miejskie Farmy” i inne w zakresie ochrony środowiska, edukacji ekologicznej i zrównoważonego rozwoju.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym, ustawa z dnia 5 czerwca 1998 o samorządzie województwa,
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- 2020 Ustawa o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021
- 2027 Roz. PE i Rady (UE) nr 1299/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie przepisów szczegółowych dotyczących wsparcia z EFRR w ramach celu "Europejska współpraca terytorialna" Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiające szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami zarządzającymi, certyfikującymi audytowymi i pośredniczącymi ze zmianami. Umowa o udzielenie dotacji nr 862716
- program ramowy UE w zakresie badań naukowych i innowacji "Horyzont2020"
- projekt "FoodSHIFT2030" Umowa o udzielenie dotacji nr 101074553
- projekt pod nazwą "Wykorzystanie teledetekcji do zarządzania błękitno
- zieloną infrastruktura miast w procesie adaptacji do zmian klimatu" (LIFECOOLCITY) list intencyjny (letter od Committment) dot. realizacji projektu FoodCLIC Umowa o dofinansowanie pomiędzy Instytucją Zarządzającą Interreg Europa Środkowa a Partnerem Wiodącym projektu CE0200659URBIO BAUHAUS Umowa o udzielenie dotacji nr 101036519
- projekt pilotażowy "NEEST" Umowa o dofinansowanie nr CE0200718
- projekt "foodCIRCUS" PEŁNA INFORMACJA DOSTĘPNA W ZAŁĄCZNIKU WORD
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres do korespondencji, nr telefonu, e-mail, adres do eDoręczeń, wizerunek (mieszkańcy) imię i nazwisko, nazwa organizacji/instytucji/firmy, telefon służbowy, e-mail służbowy, wizerunek (przedstawiciele organizacji/instytucji/firm),Okresy przetwarzania danych:- imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail- dane przechowywane tylko w postaci elektronicznej, usuwane automatycznie przez funkcję anonimizacji - Po 31 grudnia 2025 roku
- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- wizerunek (efekt foto/wideo-rejestracji wydarzeń) - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu projektów środowiskowych
Komórka merytoryczna:WKE - Wydział Klimatu i Energii