Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Wydanie dowodu osobistego.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, nazwisko rodowe, adres do korespondencji, adres e-mail, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, imiona ,nazwisko rodowe matki, płeć, obywatelstwo, powód ubiegania się o wydanie dowodu osobistego, fotografia.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane zawarte w dokumentacji wydanej po 2010 r. - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Wszystkie dane zawarte w dokumentacji wydanej w okresie 1980 r. - 2010 r. - 50 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Wszystkie dane zawarte w dokumentacji wydanej do 1979 r. (włącznie). - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw Obywatelskich -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wypełnienie obowiązków gminy wobec OSPPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, numer i seria dowodu osobistego, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer rachunku bankowego, numer telefonu, kategoria i numer prawa jazdyOkresy przetwarzania danych:- wszystkie przetwarzane dane osobowe - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wydawanie pozwoleń i zaleceń konserwatorskich wnioskodawcom.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.Okresy przetwarzania danych:- Pozostałe dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:WAZ - Wydział Architektury i Zabytków -
Cel:Wydanie pozwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich na sprowadzenie z zagranicy w celu ich pochowania na terenie Gminy Wrocław.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, nazwisko rodowe, adres zamieszkania, data urodzenia, miejsce urodzenia, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, imiona, ostatnie miejsce zamieszkania, data i miejscowość zgonu, miejscowość z której zwłoki lub szczątki ludzkie zostaną przewiezione, miejsce pochówku we Wrocławiu, dane osoby lub podmiotu dokonującego pochówku, nr dokumentu tożsamości wnioskodawcy, stopień pokrewieństwa do osoby zmarłej, imię i nazwisko wnioskodawcy, adres zamieszkania wnioskodawcy, telefon kontaktowy wnioskodawcyOkresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:USC - Urząd Stanu Cywilnego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wypełnienie obowiązków gminy wobec OSPPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, numer i seria dowodu osobistego, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer rachunku bankowego, numer telefonu, kategoria i numer prawa jazdyOkresy przetwarzania danych:- wszystkie przetwarzane dane osobowe - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Dokumentacja zarchiwizowana, służy do wydawania zaświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa lub pracy pracy na gospodarstwie w celach emerytalnych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- dekret z dnia 6 września 1946 r. o ustroju rolnym i osadnictwie na obszarze Ziem Odzyskanych i byłego Wolnego Miasta Gdańska (Dz.U. Nr49, poz.. 279 z późn. zm.)
- dekret z dnai 6 września 1951 r. o ochronie i uregulowaniu właśności osadniczych gospodarstw chłopskich na obszarze Ziem Odzyskanych (Dz.U. Nr 46, poz. 340 z późn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, imię ojca, imię matki, miejsce urodzenia, data urodzeniaOkresy przetwarzania danych:- Pozostałe dane przetwarzane w ramach zasobu - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane zawarte w zaświadczeniach o latach pracy na gospodarstwie - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WSR - Wydział ŚrodowiskaCel:Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych i innych należności pobieranych przez DFP.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko/nazwa podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, data urodzenia, PESEL, NIP, nr telefonu, adres zamieszkania/siedziby, adres do doręczeń, adres elektroniczny ePUAP, dane upoważnionego (imię, nazwisko, adres, rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości, nr telefonu), kod kontrahenta, informacje ws. wniosku o wydanie zaświadczenia.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane zawarte w zasobie. - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WPO - Wydział Podatków i Opłat -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Udzielenie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przez organ zezwalający na terenie Gminy Wrocław.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2015 r. poz. 1286 z późn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:imiona,nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, numer NIP, Informacje dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej,Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 3 lata od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WZD - Wydział Zdrowia i Spraw SpołecznychCel:Przetwarzanie danych jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikajacego z przepisów prawa - ustawy z dnia 6 wrzesnia 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2017.2200).Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 6 wrzesnia 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U z 2013 r., poz. 1414 z póżn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko i imiona, adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności gospodarczej, PESEL, NIP, dane pojazdu, tytuł prawny pojazdu, dane z licencji i wypisów, dane dotyczące skazań, orzeczeń o ukaraniu, innych orzeczeń wydawanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, nr telefonu, dane z dokumentu tożsamości
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroki skazujące
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane dotyczące bezterminowo wydanego zaświadczenia, czyli pozostawania uprawnienia w obrocie prawnym - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania) czyli pozyskaniu informacji o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej
Komórka merytoryczna:WTR - Wydział TransportuCel:Przetwarzanie jest niezbędne do zrealziowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikajacego z przepisu prawa ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowymPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imiona, adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności gospodarczej, PESEL, NIP, dane pojazdu, tytuł prawny pojazdu, dane z zaświadczeń i wypisów, skazania orzeczenia o ukaraniu, innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, nr telefonu, dane z dokumentu tożsamości
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroków skazujących
- naruszeń prawa lub związanych z tym środków bezpieczeństwa
- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- dane dotyczące uprawnień wydawanych na okres do 50 lat, termin archiwizacyjny rozpoczyna data końca ważności licencji (upływ terminu ważności, wygaśnięcie, cofnięcie uprawnień). - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WTR - Wydział TransportuCel:Przetwarzanie jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowymPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1414).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imiona, adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności gospodarczej, PESEL, NIP, numer telefonu, dane pojazdu, tytuł prawny pojazdu, dane z zezwoleń i wypisów, skazania, orzeczenia o ukaraniu, inne orzeczenia wydane w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, dane z dokumentu tożsamości
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroków skazujących
Okresy przetwarzania danych:- dane dotyczące uprawnień wydanych na okres do 50 lat, termin archiwizacyjny rozpoczyna data ważności końca licencji (upływ terminu ważności, wygaśnięcie, cofnięcie uprawnień) - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zdecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WTR - Wydział Transportu -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektora szkoły lub placówki.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
- ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
- ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- ustawa z 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- ustawa z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych
- rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 30 października 2001 roku w sprawie szczegółowych zasad ustalania okresów pracy i innych okresów uprawniających nauczyciela do nagrody jubileuszowej oraz szczegółowych zasad jej obliczania i wypłacania
Zakres przetwarzanych danych:Imię i nazwisko dyrektora, data i miejsce urodzenia dyrektora, adres zameldowania lub zamieszkania dyrektora, PESEL, wykształcenie dyrektora, informacje o wynagrodzeniu dyrektora, dane kontaktowe wskazane przez dyrektora, dane z Krajowego Rejestru Karnego, miejsce i adres zatrudnienia, imiona i nazwiska oraz daty urodzenia dzieci (w przypadku zamiaru korzystania ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy), imiona i nazwiska rodziców, dane osoby, którą należy zawiadomić w razie wypadku (jeżeli pracownik wyrazi zgodę na podanie danych osobowych takiej osoby)
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- przynależność do związków zawodowych
- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- akta osobowe osób zatrudnionych od dnia 1 stycznia 2019 r. - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania) - ustania stosunku pracy
- akta osobowe osób zatrudnionych przed dniem 1 stycznia 2019 r. - 50 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WPS+WPP - Wydział Szkół Ponadpodstawowych i Specjalnych + Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)