Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: al. Kromera 44, 51-163 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Wydanie dowodu osobistego.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, nazwisko rodowe, adres do korespondencji, adres e-mail, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, imiona ,nazwisko rodowe matki, płeć, obywatelstwo, powód ubiegania się o wydanie dowodu osobistego, fotografia.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane zawarte w dokumentacji wydanej po 2010 r. - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Wszystkie dane zawarte w dokumentacji wydanej w okresie 1980 r. - 2010 r. - 50 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Wszystkie dane zawarte w dokumentacji wydanej do 1979 r. (włącznie). - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WSO - Wydział Spraw Obywatelskich -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wypełnienie obowiązków gminy wobec OSPPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, numer i seria dowodu osobistego, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer rachunku bankowego, numer telefonu, kategoria i numer prawa jazdyOkresy przetwarzania danych:- wszystkie przetwarzane dane osobowe - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wydawanie pozwoleń i zaleceń konserwatorskich wnioskodawcom.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.Okresy przetwarzania danych:- Pozostałe dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:WAZ - Wydział Architektury i Zabytków -
Cel:Wydanie pozwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich na sprowadzenie z zagranicy w celu ich pochowania na terenie Gminy Wrocław.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, nazwisko rodowe, adres zamieszkania, data urodzenia, miejsce urodzenia, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, imiona, ostatnie miejsce zamieszkania, data i miejscowość zgonu, miejscowość z której zwłoki lub szczątki ludzkie zostaną przewiezione, miejsce pochówku we Wrocławiu, dane osoby lub podmiotu dokonującego pochówku, nr dokumentu tożsamości wnioskodawcy, stopień pokrewieństwa do osoby zmarłej, imię i nazwisko wnioskodawcy, adres zamieszkania wnioskodawcy, telefon kontaktowy wnioskodawcyOkresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:USC - Urząd Stanu Cywilnego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wypełnienie obowiązków gminy wobec OSPPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, numer i seria dowodu osobistego, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer rachunku bankowego, numer telefonu, kategoria i numer prawa jazdyOkresy przetwarzania danych:- wszystkie przetwarzane dane osobowe - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Dokumentacja zarchiwizowana, służy do wydawania zaświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa lub pracy pracy na gospodarstwie w celach emerytalnych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- dekret z dnia 6 września 1946 r. o ustroju rolnym i osadnictwie na obszarze Ziem Odzyskanych i byłego Wolnego Miasta Gdańska (Dz.U. Nr49, poz.. 279 z późn. zm.)
- dekret z dnai 6 września 1951 r. o ochronie i uregulowaniu właśności osadniczych gospodarstw chłopskich na obszarze Ziem Odzyskanych (Dz.U. Nr 46, poz. 340 z późn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, imię ojca, imię matki, miejsce urodzenia, data urodzeniaOkresy przetwarzania danych:- Pozostałe dane przetwarzane w ramach zasobu - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane zawarte w zaświadczeniach o latach pracy na gospodarstwie - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WSR - Wydział ŚrodowiskaCel:Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych i innych należności pobieranych przez DFP.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko/nazwa podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, data urodzenia, PESEL, NIP, nr telefonu, adres zamieszkania/siedziby, adres do doręczeń, adres elektroniczny ePUAP, dane upoważnionego (imię, nazwisko, adres, rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości, nr telefonu), kod kontrahenta, informacje ws. wniosku o wydanie zaświadczenia.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane zawarte w zasobie. - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WPO - Wydział Podatków i Opłat -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Udzielenie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przez organ zezwalający na terenie Gminy Wrocław.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2015 r. poz. 1286 z późn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:imiona,nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, numer NIP, Informacje dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej,Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 3 lata od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WZD - Wydział Zdrowia i Spraw SpołecznychCel:Przetwarzanie danych jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikajacego z przepisów prawa - ustawy z dnia 6 wrzesnia 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2017.2200).Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 6 wrzesnia 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U z 2013 r., poz. 1414 z póżn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko i imiona, adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności gospodarczej, PESEL, NIP, dane pojazdu, tytuł prawny pojazdu, dane z licencji i wypisów, dane dotyczące skazań, orzeczeń o ukaraniu, innych orzeczeń wydawanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, nr telefonu, dane z dokumentu tożsamości
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroki skazujące
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane dotyczące bezterminowo wydanego zaświadczenia, czyli pozostawania uprawnienia w obrocie prawnym - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania) czyli pozyskaniu informacji o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej
Komórka merytoryczna:WTR - Wydział TransportuCel:Przetwarzanie jest niezbędne do zrealziowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikajacego z przepisu prawa ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowymPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imiona, adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności gospodarczej, PESEL, NIP, dane pojazdu, tytuł prawny pojazdu, dane z zaświadczeń i wypisów, skazania orzeczenia o ukaraniu, innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, nr telefonu, dane z dokumentu tożsamości
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroków skazujących
- naruszeń prawa lub związanych z tym środków bezpieczeństwa
- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- dane dotyczące uprawnień wydawanych na okres do 50 lat, termin archiwizacyjny rozpoczyna data końca ważności licencji (upływ terminu ważności, wygaśnięcie, cofnięcie uprawnień). - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WTR - Wydział TransportuCel:Przetwarzanie jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowymPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1414).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imiona, adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności gospodarczej, PESEL, NIP, numer telefonu, dane pojazdu, tytuł prawny pojazdu, dane z zezwoleń i wypisów, skazania, orzeczenia o ukaraniu, inne orzeczenia wydane w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, dane z dokumentu tożsamości
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroków skazujących
Okresy przetwarzania danych:- dane dotyczące uprawnień wydanych na okres do 50 lat, termin archiwizacyjny rozpoczyna data ważności końca licencji (upływ terminu ważności, wygaśnięcie, cofnięcie uprawnień) - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zdecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WTR - Wydział Transportu -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektora szkoły lub placówki.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
- ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
- ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- ustawa z 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- ustawa z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych
- rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 30 października 2001 roku w sprawie szczegółowych zasad ustalania okresów pracy i innych okresów uprawniających nauczyciela do nagrody jubileuszowej oraz szczegółowych zasad jej obliczania i wypłacania
Zakres przetwarzanych danych:Imię i nazwisko dyrektora, data i miejsce urodzenia dyrektora, adres zameldowania lub zamieszkania dyrektora, PESEL, wykształcenie dyrektora, informacje o wynagrodzeniu dyrektora, dane kontaktowe wskazane przez dyrektora, dane z Krajowego Rejestru Karnego, miejsce i adres zatrudnienia, imiona i nazwiska oraz daty urodzenia dzieci (w przypadku zamiaru korzystania ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy), imiona i nazwiska rodziców, dane osoby, którą należy zawiadomić w razie wypadku (jeżeli pracownik wyrazi zgodę na podanie danych osobowych takiej osoby)
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- przynależność do związków zawodowych
- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- akta osobowe osób zatrudnionych od dnia 1 stycznia 2019 r. - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania) - ustania stosunku pracy
- akta osobowe osób zatrudnionych przed dniem 1 stycznia 2019 r. - 50 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WPS+WPP - Wydział Szkół Ponadpodstawowych i Specjalnych + Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Ustalanie i określanie wysokości oraz rozliczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Ewidencjonowanie podmiotów, które nie są objęte gminnym systemem gospodarki odpadami komunalnymi i które wytwarzają odpady.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Dochodem gmin jest m.in. opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a organem właściwym w tych sprawach jest wójt (burmistrz, prezydent), który wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy – art. 6 ust. 7 i art. 6r ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ponadto zadania te organ podatkowy realizuje zgodnie z ustawą: z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Zakres przetwarzanych danych:Nazwisko; imiona; adres; adres e-mail; adres elektroniczny; nr telefonu; numer NIP PESEL; firma/adres siedziby osoby fizycznej, REGON, PKD, NIP (w przypadku przedsiębiorców); imię ojca, imię matki, data urodzenia (gdy nie nadano nr PESEL); zawód (w przypadku adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego); numer i seria paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, inny numer identyfikacyjny (w przypadku nierezydentów, jeśli nie posiadają nr PESEL/NIP); numer rachunku bankowego; dane geodezyjne nieruchomości; dane pozyskiwane z księgi wieczystej; identyfikatory osób w zasobie informacyjnym; nr obiektu; nr nieruchomości; dane dotyczące zobowiązania np. kwota zobowiązania; termin płatności; inne dane niezbędne do określenia zobowiązania.Okresy przetwarzania danych:- wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne wydane indywidualnie i dotyczące zagadnień z zakresu dochodów, podatków, opłat oraz dane dotyczące udzielania zwolnień stanowiących pomoc publiczną - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- standardowe sprawy dotyczące zobowiązania podatkowego lub opłaty - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- sprawy, w których doszło do przerwania lub zawieszenia biegu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego - dodatkowy okres przetwarzania ponad 10 lat uzależniony od terminu kiedy doszło do przedawnienia zobowiązania (zakończenia sprawy)
- Adres e-mail, nr telefonu jeśli zostanie wycofana zgoda wyrażona w deklaracji lub w Rejestrze Danych Kontaktowych - do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
Komórka merytoryczna:WPO - Wydział Podatków i OpłatCel:Ewidencja należności i osób zobowiązanych do wnoszenia opłat za nieruchomości udostępniane z zasobu gminnego.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz. U. z 2012 r., poz. 83 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.)
Zakres przetwarzanych danych:Imiona, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres e-mail, data urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, adres, adres elektroniczny, dane geodezyjne nieruchomości, Nr PKD, dane pozyskiwane z księgi wieczystej, identyfikatory osób w zasobie informacyjnym, dane dotyczące zobowiązania (np. kwota zobowiązania, termin płatności, rodzaj zobowiązania), numer i seria paszportu.Okresy przetwarzania danych:- dane dotyczące dochodów z majątku gminy - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane znajdujące się w rejestrach podatkowych, ewidencjach i wykazach w tym zakresie - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WZN - Wydział Zarządzania NależnościamiCel:Ustalanie i określanie wysokości oraz rozliczanie podatków i opłat, których wysokość określa WPO. Do tych należności należą: podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych oraz opłata skarbowa.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Źródłami dochodów własnych gmin są m.in. wpływy z podatku od nieruchomości, rolnego leśnego, od środków transportowych oraz opłat, m.in. skarbowej – art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Organem właściwym w tych sprawach jest wójt (burmistrz, prezydent) – art. 1c ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych – który wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy. Ponadto zadania te organ podatkowy realizuje zgodnie z ustawą: z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym, z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym, z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece, z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Zakres przetwarzanych danych:Nazwisko; imiona; adres; adres e-mail; adres elektroniczny; nr telefonu; numer NIP PESEL; firma/adres siedziby osoby fizycznej, REGON, PKD, NIP (w przypadku przedsiębiorców); imię ojca, imię matki, data urodzenia (gdy nie nadano nr PESEL); zawód (w przypadku adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego); numer i seria paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, inny numer identyfikacyjny (w przypadku nierezydentów, jeśli nie posiadają nr PESEL/NIP); numer rachunku bankowego; dane geodezyjne nieruchomości; dane o pojeździe; informacje o otrzymanej pomocy publicznej; dane pozyskiwane z księgi wieczystej; identyfikatory osób w zasobie informacyjnym; nr obiektu; nr nieruchomości; dane dotyczące zobowiązania np. kwota zobowiązania; termin płatności; rodzaj zobowiązania, inne dane niezbędne do określenia zobowiązania dane dotyczące stanu zdrowia
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne wydane indywidualnie i dotyczące zagadnień z zakresu dochodów, podatków, opłat oraz dane dotyczące udzielania zwolnień stanowiących pomoc publiczną - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- standardowe sprawy dotyczące zobowiązania podatkowego lub opłaty - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- sprawy, w których doszło do przerwania lub zawieszenia biegu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego - dodatkowy okres przetwarzania ponad 10 lat uzależniony od terminu kiedy doszło do przedawnienia zobowiązania (zakończenia sprawy)
Komórka merytoryczna:WPO - Wydział Podatków i Opłat -
Cel:Przyznanie świadczenia pieniężnego za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przebywającym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w związku z działaniami wojennymi.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- Art. 13 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 maja 2022 r. w sprawie maksymalnej wysokości świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy oraz warunków przyznawania tego świadczenia i przedłużania jego wypłaty.
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 marca 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o świadczenie pieniężne za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 czerwca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie maksymalnej wysokości świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy oraz warunków przyznawania tego świadczenia i przedłużania jego wypłaty.
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:Dane wnioskodawcy: imię i nazwisko lub nazwa podmiotu, numer PESEL lub NIP, adres e-mail, numer telefonu, liczba osób, na które wnioskuję o przyznanie świadczenia, adres miejsca pobytu osób przyjętych do zakwaterowania (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer mieszkania), numer rachunku płatniczego, na który wypłacane zostanie świadczenie, informacja o nieruchomości - miejsce pobytu osób przyjętych do zakwaterowania, (dane nadmiarowe: adres do korespondencji, tytuł do dysponowania nieruchomością, sposób zapewnienia wyżywienia). Dane osoby przyjętej do zakwaterowania: imię i nazwisko, PESEL lub rodzaj oraz numer/seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, okres, na jaki przyjęto do zakwaterowania, orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności, wiek, płeć, posiadanie dzieci i ich wiek, informacja o tym, czy osoba jest w ciąży. Inne dane przetwarzane w związku z złożeniem wniosku o świadczenie pieniężne za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przybywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Komórka merytoryczna:BNK - Biuro Nadzoru Komunalnego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wypełnienie obowiązków gminy wobec OSPPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, numer i seria dowodu osobistego, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer rachunku bankowego, numer telefonu, kategoria i numer prawa jazdyOkresy przetwarzania danych:- wszystkie przetwarzane dane osobowe - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Organizacja akcji promującej jazdę na rowerze oraz poruszanie się pieszo wśród wrocławian, w szczególności dzieci i pracowników wrocławskich szkół i przedszkoli (placówek oświatowych).Podstawa prawna:
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres e-mail, numer telefonu, miejsce pracy, nazwisko rodzica, imię i nazwisko opiekuna prawnego, nazwa i adres miejsca nauki lub instytucji opiekuńczo-wychowawczej, klasa/grupa, obecność rowerowa.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WMM - Wydział Mobilności MiejskiejCel:UDZIAŁ W PROGRAMIE NASZ WROCŁAW UMOŻLIWIAJĄCY UDZIELENIE STOSOWNYCH ZNIŻEK W WYBRANYCH PODMIOTACH / INSTYTUCJACH (PUNKTACH PARTNERSKICH) OSOBOM ROZLICZAJĄCYM PODATEK DOCHODOWY, KTÓRE POSIADAJĄ AKTYWNY STATUS PODATNIKA ORAZ OSOBOM ZAMELDOWANYM NA POBYT STAŁY WE WROCŁAWIU, KTÓRE POSIADAJĄ AKTYWNY STATUS MAX; UMOŻLIWIENIE KORZYSTANIA Z ZASOBÓW MIEJSKIEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ IM. TADEUSZA RÓŻEWICZA WE WROCŁAWIU; OTRZYMYWANIE NEWSLETTERAPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
- w celu jej wykonania
Zakres przetwarzanych danych:IMIĘ, NAZWISKO, NR PESEL, NR NIP, ADRES ZAMIESZKANIA, ADRES ZAMELDOWANIA, SIEDZIBA URZĘDU SKARBOWEGO WŁAŚCIWEGO DO ROZLICZENIA PODATKU DOCHODOWEGO, NR TELEFONU, NR KARTY: URBANCARD, URBANCARD EP, URBANCARD PREMIUM, NASZ WROCŁAW, NR KARTY WIRTUALNEJ NASZ WROCŁAW, KARTA PARTNERA ZAREJESTROWANA W SYSTEMIE NASZ WROCŁAW, ADRES E-MAIL, STATUS PODATNIKA I STATUS MAX W SYSTEMIE NASZ WROCŁAW, UNIKALNE IDENTYFIKATORY DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNYCH, UNIKALNE IDENTYFIKATORY SYSTEMOWE.Okresy przetwarzania danych:- WSZYSTKIE DANE ZAWARTE W ZASOBIE, ZGODNIE Z KATEGORIĄ ARCHIWALNĄ. - 10 LAT OD STYCZNIA KOLEJNEGO ROKU PO ZAKOŃCZENIU W WYDZIALE OSTATNIEJ SPRAWY Z DANEGO SYMBOLU JRWA
- WSZYSTKIE DANE PRZEKWALIFIKOWANE NA KATEGORIĘ ARCHIWALNĄ „A” W ZASOBIE, ZGODNIE Z WYNIKIEM EKSPERTYZY. - WIECZYŚCIE – JEŚLI TAKI BĘDZIE WYNIK EKSPERTYZY ARCHWIUM PAŃSTWOWEGO PO 10 LATACH PRZECHOWYWANIA
Komórka merytoryczna:BBZ - Biuro Współpracy z Biznesem -
Cel:-zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom gminy i osobom przebywającym czasowo na terenie gminy, -zapewnienie bezpieczeństwa, ochrony mienia na terenie nieruchomości zatrządzanych przez WBZPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- ustawa z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- ustawa z 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
- ustawa z 26 czerwca 1974 Kodeks pracy
- ustawa z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia
Zakres przetwarzanych danych:imię, drugie imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres zameldowania, adres zamieszkania, adres do korespondencji, miejsce pracy, adres e-mail, nr rejestracyjny pojazdu, wizerunek, data urodzenia, miejsce urodzenia, nr PESEL, nr telefonu, seria i nr dowodu osobistego, zawód, wykształcenie
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- poglądy polityczne
- przekonania religijne lub światopoglądowe
- dane dotyczące zdrowia
- seksualność lub orientacja seksualna tej osoby
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- dane biometryczne (wizerunek) - pozyskane w trakcie zapisu Monitoringu prewencyjnego Wrocławia oraz nieruchomości zarządzanych przez WBZ, dane kontaktowe i identyfikacyjne wprowadzane do Kalendarza wydarzeń Wrocławia - do 3 miesięcy
- dane kontaktowe, identyfikacyjne - pozyskiwane w trakcie zgłoszeń telefonicznych i interwencji oraz ewidencji wydarzeń organizowanych na terenie Wrocławia - do 18 miesięcy
- Dane kontaktowe - plany zarządzania kryzysowego (kategoria archiwalna A) - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Dane związane z ewidencją wejść i wyjść na teren obiektu - do 1 roku
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)