Sekretariat

50-059 Wrocław [start] [koniec]
ul. Ofiar Oświęcimskich 36
IV piętro, pok. 16 a
tel. +48 71 799 68 50
faks +48 71 777 86 55
e- mail: wzf@um.wroc.pl 

Dyrektor Wydziału: Dorota Olearnik


Struktura:

Dział Projektów Infrastrukturalnych

Kierownik: Grzegorz Stefaniak
ul. Ofiar Oświęcimskich 36
IV piętro, pok. 2
tel. +48 71 799 68 66

Dział Projektów Społecznych

Kierownik: Magdalena Równicka
ul. Ofiar Oświęcimskich 36
IV piętro, pok. 12
tel. +48 71 799 68 55

Wydział Zarządzania Funduszami realizuje zadania z zakresu:

  1. monitoringu wybranych źródeł finansowania i informowania o nich komórek Urzędu Miejskiego Wrocławia i jednostek organizacyjnych w celu dalszej współpracy;
  2. analizy założeń projektowych przedstawionych przez realizatorów pod kątem wybranych źródeł finansowania oraz możliwości finansowych Miasta;
  3. określenia najbardziej korzystnych założeń projektowych celem maksymalizacji możliwości otrzymania dofinansowania;
  4. koordynowania procesu aplikacji poprzez m.in. układanie harmonogramu prac z podziałem zadań pomiędzy biorących udział w procesie aplikacji;
  5. weryfikacji dokumentów aplikacyjnych pod względem zgodności z dokumentami programowymi, wytycznymi, kryteriami oraz kompletowanie dokumentacji aplikacyjnej;
  6. składania dokumentacji aplikacyjnej dla wybranych projektów;
  7. prowadzenia negocjacji budżetu i zakresu rzeczowego projektu na etapie oceny merytorycznej prowadzonej przez instytucje ogłaszające konkursy;
  8. koordynacja procesu przygotowania załączników do umowy o dofinansowanie (w tym otwieranie rachunków bankowych dla projektów);
  9. podpisanie umów o dofinansowanie /o dotacje;
  10. nadzoru nad wypełnianiem zapisów umów o dofinansowanie/ o dotacje;
  11. bieżącego monitorowania realizatorów pod kątem przebiegu rzeczowego oraz finansowego realizacji projektów, w tym prowadzenie ewidencji wpływu środków z projektów monitorowanych przez Wydział;
  12. uruchamiania środków na bieżącą realizację projektów do realizatorów z konta projektowego w Mieście, poprzedzone monitoringiem rzeczowo – finansowym projektu;
  13. koordynowania przygotowania wniosków o płatność, określanie procedur w tym zakresie;
  14. prowadzenia korespondencji z instytucjami w zakresie rzeczowej i finansowej realizacji projektów oraz ścisły kontakt z przedstawicielami instytucji;
  15. współpracy z organami kontroli przeprowadzanych w związku z projektami monitorowanymi przez Wydział, koordynacja wdrożenia zaleceń pokontrolnych;
  16. koordynowania uregulowań dotyczących zobowiązań wynikających z podpisanych umów o dofinansowanie/ o dotacje w zakresie danych osobowych;
  17. weryfikacji zmian do budżetu Miasta w ramach monitorowanych projektów;
  18. zamykanie rachunków bankowych dla zakończonych projektów;
  19. nadzoru nad zmianami w projekcie w okresie trwałości utrzymywanymi przez komórki Urzędu Miejskiego Wrocławia lub jednostki organizacyjne Miasta;
  20. bieżącego monitoringu dokumentów programowych, wytycznych które mogą mieć wpływ na aplikację / realizację projektów nadzorowanych przez Wydział;
  21. koordynowania procesu opiniowania dokumentów programowych, wytycznych, kryteriów, w szczególności w zakresie planowanych naborów, zapisów umów o dofinansowanie/ o dotacje;
  22. przygotowywania prognozy wpływów w oparciu o posiadane od jednostek planowane wydatki projektowe.

Inwestycje dofinansowane przez Unię Europejską (https://bip.um.wroc.pl/contents/307)

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45