Ogłoszenie Prezydenta Wrocławia o wyborach do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego 2020
Ogłoszenie Prezydenta o trybie powoływania członków Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego zgłaszanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3ustawy z dnia ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Prezydent Wrocławia zarządza wybory przedstawicieli wrocławskich organizacji pozarządowych
do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (WRDPP) kadencja 2020 - 2023.
Terminarz wyborów:
- Ogłoszenie wyborów: 3 września 2020 r.
- Zgłaszanie kandydatów: 4 września – 18 września 2020 r. (przez 14 dni)
- Publikacja listy kandydatów organizacji: 28 września 2020 r.
- Głosowanie: 29 września – 8 października 2020 r. (przez 10 dni)
- Publikacja wyników wyborów: do 15 października 2020 r.
Publikacja informacji związanych z wyborami do WRDPP zamieszczana będzie na internetowej stronie Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Dokładne lokalizacje:
- Organizacje pozarządowe [NGO] Wroclaw Rozmawia
- BIP Wrocław / Organizacje Pozarządowe / Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Wybory odbywają się na podstawie: Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr XXXVII/803/17 z dnia 23 marca 2017 r. w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Zgłaszanie kandydatów do WRDPP:
- Zgłoszenia kandydatów w wyborach do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego zwanej dalej Radą Pożytku, dokonują organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność na terenie Wrocławia zwane dalej "Organizacjami" poprzez przesłanie pocztą lub osobiste dostarczenie wypełnionej karty zgłoszeniowej, podpisanej przez osoby uprawnione zgodnie ze statutem/regulaminem organizacji. W przypadku przesłania karty zgłoszeniowej pocztą decyduje data jej wpływu do Wydziału Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, a nie data stempla pocztowego.
Ponadto podpisaną kartę zgłoszeniową, koniecznie należy przesłać także w wersji elektronicznej – plik PDF na adres: wss@um.wroc.pl Prosimy o czytelne jej wypełnienie – najlepiej komputerowo - z uwagi, na konieczność publikacji zawartych w niej danych dot. imienia i nazwiska kandydata, nazwy organizacji zgłaszającej, krótkiego opisu doświadczeń i umiejętności kandydata na stronie Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia. - Zgłoszenia kandydatów należy dokonać w terminie od 04.09.2020 r., do 18.09.2020 r., w godz. 7.45 – 15.45 osobiście - w Wydziale Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul G. Zapolskiej 4 pokój 120, I piętro lub pocztą.
Ostateczny termin przyjmowania zgłoszeń upływa w dniu 18.09.2017 r. o godz. 15.45– decyduje data wpływu do Wydziału Partycypacji Społecznej. W przypadku braku możliwości wejścia do Urzędu Miejskiego Wrocławia, prosimy o kontakt do sekretariatu Wydziału Partycypacji Społecznej pod numerem 71 777 86 68. Pracownik odbierze od Państwa dokumenty. - Każda Organizacja ma prawo do zgłoszenia nie więcej niż trzech kandydatów na członków do Rady Pożytku.
- Zgłoszenie kandydata na członka Rady Pożytku następuje wyłącznie na Karcie Zgłoszeniowej - do pobrania na dole strony oraz bezpośrednio w Wydziale. Partycypacji Społecznej – ul G. Zapolskiej 4 pokój 120, I piętro.
- Wraz z kartą zgłoszeniową Organizacja dokonująca zgłoszenia kandydatów na członków Rady Pożytku dołącza:
- Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o wyrażeniu zgody na kandydowanie – do pobrania na dole strony,
- Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o niekaralności za przestępstwo umyślne – do pobrania na dole strony;
- Aktualny odpis z rejestru bądź ewidencji lub innego dokumentu, który potwierdza status prawny Organizacji zgłaszającej oraz umocowanie osób je reprezentujących.
Ponadto podpisaną kartę zgłoszeniową, koniecznie należy przesłać także w wersji elektronicznej – plik PDF na adres: wss@um.wroc.pl Prosimy o czytelne jej wypełnienie – najlepiej komputerowo - z uwagi, na konieczność publikacji zawartych w niej danych dot. imienia i nazwiska kandydata, nazwy organizacji zgłaszającej, krótkiego opisu doświadczeń i umiejętności kandydata na stronie Wrocławia i Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Po upływie terminu zgłoszenia kandydatów do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (18.09.2020 r. godz. 15.45), Wydział Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego sporządza imienną listę osób, których kandydatury do ww. Rady Pożytku zostały zgłoszone w sposób opisany w § 4 ust. 1 – 5 Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr XXXVII/803/17 z dnia 23 marca 2017 r., wraz z nazwą Organizacji zgłaszającej, krótkim opisem doświadczeń i umiejętności każdego kandydata na członka Rady Pożytku, i zamieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, do czasu powołania Rady Pożytku.
Procedura głosowania
- Głosowanie na zgłoszonych przez organizacje kandydatów odbędzie się w terminie od 29.09.2020 r. do 08.10.2020 r. Wypełnione karty do głosowania należy złożyć w Wydziale Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul G. Zapolskiej 4 pokój 120, I piętro w godzinach 7.45 - 15.45 do dnia 08.10.2020 r., pocztą – decyduje data wpływu do Wydziału. Partycypacji Społecznej lub osobiście. W przypadku braku możliwości wejścia do Urzędu Miejskiego Wrocławia, prosimy o kontakt do sekretariatu Wydziału Partycypacji Społecznej pod numerem 71 777 86 68. Pracownik odbierze od Państwa dokumenty. Przy czym głosowanie na członków do Rady Pożytku winno zostać potwierdzone podpisami osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Organizacji.
- Głosują zarejestrowane organizacje: wrocławskie oraz organizacje prowadzące aktywną, nie budzącą wątpliwości (co do miejsca, adresatów/ beneficjentów) działalność na terenie Wrocławia i na rzecz jego mieszkańców.
- Każda z organizacji może głosować max. na 6 kandydatów z listy.
- Zwracamy uwagę: aby głos był ważny, podpisy na karcie do głosowania, złożonej przez organizację, powinny być podpisami osoby lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji (należy to sprawdzić w KRS – Dział 2., Rubryka 1., punkt 2. – „Sposób reprezentacji podmiotu” lub w innym rejestrze/ewidencji właściwych dla danej organizacji)
Karta do głosowania zostanie zamieszczona na stronie www.wroclaw.pl i BIP UM Wrocławia wraz z listą kandydatów. - Głosy, które wpłyną po terminie określonym w ust. 1 lub nie będą podpisane przez osoby upoważnione, nie będą uwzględnione.
- Komisja wyborcza składa się z 4 osób, w tym 1 przedstawiciel Rady Miejskiej Wrocławia, 1 przedstawiciel organizacji i 2 przedstawicieli Prezydenta Wrocławia.
- Wrocławskie organizacje pozarządowe zgłaszają swojego przedstawiciela do komisji wyborczej poprzez skierowanie pisma w terminie do 21.09.2020 r. - osobiście do Wydziału Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. G. Zapolskiej 4 pokój 120, I piętro lub pocztą. W przypadku braku możliwości wejścia do Urzędu Miejskiego Wrocławia, prosimy o kontakt do sekretariatu Wydziału Partycypacji Społecznej pod numerem 71 777 86 68. Pracownik odbierze od Państwa dokumenty. O wyborze do komisji decyduje kolejność zgłoszenia (wpływ pisma do Wydziału). Zgłoszenie kandydatów przez organizację powinno być podpisane przez osoby posiadające prawo reprezentowania organizacji pozarządowej. Członkiem komisji wyborczej - przedstawicielem organizacji pozarządowych nie może być osoba będąca jednocześnie kandydatem do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
- Z przeprowadzonego głosowania komisja wyborcza sporządza protokół. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie komisji wyborczej. Oryginał protokołu wraz z kartami do głosowania komisja niezwłocznie przekazuje Prezydentowi Wrocławia.
- Protesty związane z przebiegiem wyborów, ustaleniem ich wyników zgłasza się w formie pisemnej, do Prezydenta Wrocławia w ciągu 3 dni od daty ogłoszenia wyników głosowania przez komisje wyborczą.
Wyniki głosowania
- Wyniki głosowania na członków Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, ustala powołana przez Prezydenta Wrocławia Komisja Wyborcza. Wyniki zostaną opublikowane w ciągu 7 dni od dnia zakończenia głosowania.
- Do Rady Pożytku wchodzi 6 osób, które uzyskały największą ilość głosów.
W przypadku równej ilości głosów decyduje losowanie. - W przypadku zgłoszenia jedynie sześciu kandydatów na członków Rady Pożytku, powołuje się ich bez przeprowadzenia głosowania.
- Zgłoszenie mniej niż sześciu kandydatów na członków Rady Pożytku kończy procedurę naboru kandydatów, a Rady Pożytku nie tworzy się.
- Wyniki głosowania uwzględniające ilość głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów oraz informację o osobach, które zostały wybrane do Rady Pożytku, Prezydent Wrocławia ogłasza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia w ciągu 7 dni od daty zakończenia głosowania.
- Za organizację i przeprowadzenie wyborów odpowiada Prezydent.