Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Ogłoszenie Prezydenta Wrocławia o wyborach do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego 2015

UWAGA: ta informacja ma status ARCHIWALNA

Ogłoszenie Prezydenta o trybie powoływania członków Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego zgłaszanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3ustawy z dnia ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 

Prezydent Wrocławia
zarządza wybory przedstawicieli wrocławskich organizacji pozarządowych
do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (WRDPP)
– kadencja 2015 - 2017. 

 

Terminarz wyborów:

  • Ogłoszenie wyborów: 27 lipca 2015 r.
  • Zgłaszanie kandydatów: 28 lipca - 10 sierpnia 2015 r. (przez 14 dni)
  • Publikacja listy kandydatów organizacji:  17 sierpnia 2015 r.
  • Głosowanie: 18 - 24 sierpnia 2015 r. (przez 7 dni)
  • Publikacja wyników wyborów: do 1 września 2015 r.

 
Publikacja informacji związanych z wyborami do WRDPP zamieszczana będzie na stronach:


I.    Wybory odbywają się na podstawie:
Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr X/210/11 z dnia 16 czerwca 2011 w sprawie trybu powoływania członków, organizacji i trybu działania Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.


II.   Zgłaszanie kandydatów do WRDPP:

  1. Zgłoszenie kandydatów w wyborach do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego zwanej dalej Radą Pożytku, dokonują organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3ustawy z dnia ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zwane dalej "Organizacjami" poprzez przesłanie pocztą lub osobiste dostarczenie wypełnionej karty zgłoszeniowej, podpisanej przez osoby uprawnione zgodnie ze statutem organizacji. W przypadku przesłania karty zgłoszeniowej pocztą decyduje data jej wpływu do Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, a nie data stempla pocztowego.
    Ponadto kartę zgłoszeniową, koniecznie należy przesłać także w wersji elektronicznej na adres: bps@um.wroc.pl

  2. Zgłoszenie kandydatów należy dokonać osobiście w terminie od 28.07.2015 r., do 10.08.2015 r., w godz. 7.45 – 15.45 w Biurze ds. Partycypacji Społecznej  Miejskiego Wrocławia, ul G. Zapolskiej 4 pokój 120, I piętro w terminie do dnia 10.08.2015 r., lub pocztą – decyduje data wpływu.

  3. Każda Organizacja ma prawo do zgłoszenia nie więcej niż dwóch kandydatów na członków do Rady Pożytku.

  4. Zgłoszenie kandydata na członka Rady Pożytku następuje wyłącznie na Karcie Zgłoszeniowej - do pobrania na dole strony

  5. Wraz z kartą zgłoszeniową Organizacja dokonująca zgłoszenia kandydatów na członków Rady Pożytku dołącza:
    1) Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o wyrażeniu zgody na kandydowanie - do pobrania na dole strony
    2) Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o niekaralności za przestępstwo umyślne - do pobrania na dole strony
    3) Aktualny odpis z rejestru bądź ewidencji lub innego dokumentu, który potwierdza status prawny Organizacji zgłaszającej oraz umocowanie osób ją reprezentujących.
    Przypominamy:
    Kartę zgłoszeniową, koniecznie należy przesłać także w wersji elektronicznej na adres: bps@um.wroc.pl

  6. Po upływie terminu  zgłoszenia kandydatów do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, Biuro ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego sporządza imienną listę osób, których kandydatury do  ww. Rady Pożytku zostały zgłoszone, wraz z nazwą Organizacji zgłaszającej, krótkim opisem doświadczeń i umiejętności każdego kandydata na członka Rady Pożytku i zamieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, do czasu powołania Rady Pożytku.


III.  Procedura głosowania

  1. Głosowanie na zgłoszonych przez organizacje kandydatów odbędzie się w terminie  od 18.08.2015r. do 24.08.2015 r. Wypełnione karty do głosowania należy złożyć w  Biurze ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul G. Zapolskiej 4 pokój 120, I piętro w godzinach 7.45 - 15.45 do dnia 24.08.2015 r., lub pocztą – decyduje data wpływu. Przy czym głosowanie na członków do Rady Pożytku winno zostać potwierdzone podpisami osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Organizacji.
    • Głosują zarejestrowane organizacje: wrocławskie oraz organizacje prowadzące aktywną, nie budzącą wątpliwości (co do miejsca, adresatów/ beneficjentów) działalność na terenie Wrocławia i na rzecz jego mieszkańców.
    • Każda z organizacji może głosować max. na 2 kandydatów z listy.
    • Zwracamy uwagę: aby głos był ważny, podpisy na karcie do głosowania, złożonej przez organizację, powinny być podpisami osoby lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji (należy to sprawdzić w KRS – Dział 2., Rubryka 1., punkt 2. – „Sposób reprezentacji podmiotu

    Karta do głosowania zostanie zamieszczona na stronie www.wroclaw.pl  i BIP UM Wrocławia wraz z listą kandydatów.

  2. Głosy, które wpłyną po terminie określonym w ust. 6 lub nie będą podpisane przez osoby upoważnione, nie będą uwzględnione.

  3. Komisja wyborcza składa się z 4 osób, w tym 1 przedstawiciel Rady Miejskiej Wrocławia, 1 przedstawiciel organizacji i 2 przedstawicieli Prezydenta Wrocławia.

  4. Wrocławskie organizacje pozarządowe zgłaszają swojego przedstawiciela do komisji wyborczej poprzez skierowanie pisma w terminie do 20.08.2015 r. - osobiście do Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. G. Zapolskiej 4 pokój 120, I piętro lub pocztą. O wyborze do komisji decyduje kolejność zgłoszenia (wpływ pisma do Biura). Zgłoszenie kandydatów przez organizację powinno być podpisane przez osoby posiadające prawo reprezentowania organizacji pozarządowej.

  5. Z przeprowadzonego głosowania komisja wyborcza sporządza protokół. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie komisji wyborczej. Oryginał protokołu wraz z kartami do głosowania komisja niezwłocznie przekazuje Prezydentowi Wrocławia.

  6. Protesty związane z przebiegiem wyborów, ustaleniem ich wyników zgłasza się w formie pisemnej, do Prezydenta Wrocławia w ciągu 3 dni od daty ogłoszenia wyników głosowania przez komisje wyborczą.


IV.  Wyniki głosowania

  1. Wyniki głosowania na członków Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, ustala powołana przez Prezydenta Wrocławia. Wyniki zostaną opublikowane w ciągu 7 dni od dnia zakończenia głosowania.

  2. Do Rady Pożytku wchodzi 6 osób, które uzyskały największą ilość głosów. W przypadku równej ilości głosów decyduje losowanie.

  3. Wyniki głosowania uwzględniające ilość głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów oraz informacja o osobach, które zostały wybrane do Rady Pożytku, Prezydent Wrocławia ogłasza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia w ciągu 7 dni od daty zakończenia głosowania.

  4. Za organizację i przeprowadzenie wyborów odpowiada Prezydent.

Załączniki

Powiadom znajomego