Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Dokonanie płatności z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych, trwałego zarządu, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności – dotyczy nieruchomości będących własnością Skarbu Państwa oraz Gminy Wrocław

Zaświadczenie o wniesieniu opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu zabudowanego na cele mieszkaniowe w prawo własności


Płatności można dokonać: 

  1. Bank PKO BP S.A. nr 35 1020 5226 0000 6302 0417 4181 – dotyczy nieruchomości Skarbu Państwa,
  2. Bank PKO BP S.A. nr 77 1020 5226 0000 6702 0417 4199 – dotyczy nieruchomości Gminy Wrocław,
  3. lub na indywidualne konta kontrahenta – subkonta w ramach rachunku PKO BP S.A. wskazane w Informacjach o opłacie lub w wezwaniach do zapłaty – w przypadku osób fizycznych.


Podstawa prawna:

  • art. 71 oraz  art. 82 ustawy o z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,                                                          
  • art. 4 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
  • art. 481 Kodeksu cywilnego.

 

Aby ułatwić identyfikację wpłacającego zobowiązanie  na ogólny rachunek bankowy  przydatne jest wskazanie numeru konta kontrahenta lub numeru ewidencyjnego, znaku dokumentu wystawionego przez wydział merytoryczny lub Wydział Podatków i Opłat, na którym wskazany jest tytuł zobowiązania oraz kwota zobowiązania  lub inny dokument będący podstawą do regulowania przedmiotowego zobowiązania np.: 

  • dokument określający wysokość opłaty (akt notarialny, pismo o przejęciu opłaty lub wypowiedzenie wysokości opłaty rocznej), 
  • decyzja przekształceniowa dot. przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, 
  • decyzja oddająca nieruchomość w trwały zarząd lub aktualizująca wysokość opłaty,
  • wezwanie do zapłaty lub upomnienie, 
  • pismo informujące o przyznaniu ulgi w opłacie,
  • sygnatura akt orzeczeń Samorządowego Kolegium Odwoławczego lub sądowego.

 

Powiadom znajomego