Podatek leśny – złożenie informacji (osoby fizyczne)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki, opłaty |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Podatków i Opłat |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Od 1 lipca 2019 r. obowiązują jednolite wzory deklaracji i informacji na podatki lokalne: podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny.
Informacje i deklaracje, które powinny zostać złożone do końca czerwca 2019 r. oraz korekty deklaracji i informacji złożonych do tej daty należy składać z wykorzystaniem dotychczasowych formularzy, których wzory zostały określone uchwałą Rady Miasta Wrocławia.
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
- COM I
ul. G. Zapolskiej 4 (wejście od ul. W. Bogusławskiego 8,10, sala s4), - COP
ul. Kotlarska 41
sala obsługi - parter.
Informacje:
Wydział Podatków i Opłat
Dział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego (https://bip.um.wroc.pl/artykul/221/3205/wydzial-podatkow-i-oplat#nrl)
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Zgodnie z art. 165 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa – postępowanie podatkowe wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu.
Godziny przyjmowania klientów:
- ul. G. Zapolskiej 4
poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 15:15, - ul. Kotlarska 41
poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 17:15.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
- rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I,
- rejestracja wizyty przez Internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)
Opłaty:
- złożenie informacji - bez opłat,
- opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17 zł.
Opłatę skarbową można uiścić
- bezgotówkowo na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 lub
- za pośrednictwem Platformy Informacyjno-Płatniczej Wrocławia (PLIP) (https://plip.um.wroc.pl).
Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Złożenie informacji od ręki.
Informacje składa się organowi podatkowemu, właściwemu ze względu na miejsce położenia lasu, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub o zaistnieniu zmian stanu faktycznego.
W późniejszym etapie postępowania - załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Art. 139 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia reprezentowanego przez Wydział Podatków i Opłat, w terminie 14 dni daty otrzymania.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- akt notarialny lub umowa dzierżawy lub postanowienie Sądu:
Dla lasu nabytego przed dniem 30.06.2019 r.:
- formularz IL-1 – informacja o lasach,
- formularz IL-1/A - część uzupełniająca dane o nieruchomościach leśnych,
- formularzIL-1/B - część uzupełniająca dane o zwolnieniach w podatku leśnym (gdy las podlega ustawowemu zwolnieniu);
Dla lasu nabytego po dniu 30.06.2019 r.:
- formularz IL-1 (od 1 lipca 2019 r.) – informacja o lasach,
- formularz ZIL-1 - załącznik do informacji o lasach, dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu,
- formularz ZIL-2 - załącznik do informacji o lasach, dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,
- formularz ZIL-3 - załącznik do informacji o lasach, dane pozostałych podatników.
Uwaga!!!
Formularze należy drukować obustronnie