W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Uwaga! - zmiana godzin i zakresu obsługi Klientów UMW.
Przed wizytą w Urzędzie prosimy zapoznać się z informacją  zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Podatek leśny – złożenie informacji (osoby fizyczne)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat
Informacja

Treść

Od 1 lipca 2019 r. obowiązują jednolite wzory deklaracji i informacji na podatki lokalne: podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny. 

Informacje i deklaracje, które powinny zostać złożone do końca czerwca 2019 r. oraz korekty deklaracji i informacji złożonych do tej daty należy składać z wykorzystaniem dotychczasowych formularzy, których wzory zostały określone uchwałą Rady Miasta Wrocławia.



Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  1. COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    sala obsługi nr 3, stanowiska nr 16, 17, 18
  2. COP
    ul. Kotlarska 41
    sala obsługi - parter
Informacje:
Dział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego 

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Zgodnie z art. 165 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa  – postępowanie podatkowe wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu.


Informacje dotyczące pełnomocnictw (w tym aktualne druki/formularze) udzielanych w sprawach podatkowych.

Informacje szczegółowe dotyczące podatku leśnego  (przedmiot opodatkowania, terminy, obowiązek podatkowy itp.)


Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I 
    poniedziałek - piątek  8:00 – 15:15
  • COP
    poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15


Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I
  • rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt


Opłaty:

  • złożenie informacji - bez opłat
  • opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł

Opłatę skarbową można uiścić bezgotówkowo  na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895  lub za pośrednictwem Platformy Informacyjno-Płatniczej Wrocławia (PLIP).

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Złożenie informacji od ręki.

Informacje składa się organowi podatkowemu, właściwemu ze względu na miejsce położenia lasu, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub o zaistnieniu zmian stanu faktycznego.

W późniejszym etapie postępowania - załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Art. 139 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji  służy  Stronie  odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem  Prezydenta Wrocławia reprezentowanego przez Wydział Podatków i Opłat, w  terminie  14  dni daty otrzymania.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym;
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.


Wymagane wnioski i dokumenty:

  • akt notarialny lub umowa dzierżawy lub postanowienie Sądu


dla lasu nabytego przed dniem 30.06.2019 r.:

  • formularz IL-1 – informacja o lasach,
  • formularz IL-1/A - część uzupełniająca dane o nieruchomościach leśnych ,
  • formularzIL-1/B - część uzupełniająca dane o zwolnieniach w podatku leśnym (gdy las podlega ustawowemu zwolnieniu)


dla lasu nabytego po dniu 30.06.2019 r.:

  • formularz IL-1 (od 1 lipca 2019 r.) – informacja o lasach,
  • formularz ZIL-1 - załącznik do informacji o lasach, dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu 
  • formularz ZIL-2 - załącznik do informacji o lasach, dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
  • formularz ZIL-3 - załącznik do informacji o lasach, dane pozostałych podatników


Uwaga!!!

Formularze należy drukować obustronnie

Załączniki

IL-1 doc, 79 kB
IL-1 pdf, 60 kB
IL-1A doc, 53 kB
IL-1A pdf, 31 kB
IL-1B doc, 57 kB
IL-1B pdf, 31 kB
IL - 1 rtf, 425 kB
ZIL - 1 rtf, 236 kB
ZIL - 2 rtf, 236 kB
ZIL - 3 rtf, 223 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane