Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Pełnomocnictwa w sprawach podatkowych

Informujemy, że od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe zasady i formularze w zakresie pełnomocnictw udzielanych w sprawach podatkowych (druki do pobrania na dole strony).

Natomiast od 1 lutego 2024 r. weszły w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważnia do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej (z wyjątkiem złożenia deklaracji). Pełnomocnictwo ogólne mocodawca zgłasza w formie elektronicznej do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych za pośrednictwem Portalu Podatkowego. Składanie pełnomocnictw ogólnych (ich zmiana i odwołanie) nie podlega opłacie skarbowej.

W rozporządzeniu Ministra Finansów zostały wprowadzone następujące wzory formularzy w zakresie pełnomocnictw:

  • pełnomocnictwo do doręczeń (druk PPD-1),
  • pełnomocnictwo szczególne (druk PPS-1),
  • pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej (druk UPL-1P),
  • pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (druk UPL-1).


W przypadku złożenia pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przed dniem 1 stycznia 2016 r., nie ma obowiązku ponownego składania pełnomocnictwa według nowego wzoru na formularzu UPL-1P lub UPL-1. Wcześniejsze pełnomocnictwa zachowają moc do czasu ich wygaśnięcia lub odwołania:

  • zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń (druk OPD-1),
  • zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (druk OPS-1),
  • zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej (druk OPL-1P),
  • zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (druk OPL-1).

Załączniki

Powiadom znajomego