Likwidacja klubu sportowego i uczniowskiego klubu sportowego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | kluby, stowarzyszenia, organizacje |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Partycypacji Społecznej |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Partycypacji Społecznej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/229/3193)
ul. G. Zapolskiej 4
- I piętro, pok. 124 (pracownik merytoryczny)
- I piętro, pok. 120 (sekretariat)
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- kluby sportowe działające w formie stowarzyszenia, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej
- uczniowskie kluby sportowe
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45—15:45
Opłaty:
opłata skarbowa - 10 zł (tytułem wydania decyzji administracyjnej)
Opłatę można wpłacać w Oddziałąch Obsługi Bankowej lub na konto: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Uwagi:
Dopiero z chwilą wykreślenia z ewidencji klubów sportowych klub traci osobowość prawną.
Wykreślenie klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej lub uczniowskiego klubu sportowego z ewidencji prowadzonej przez Prezydenta jest możliwe dopiero po zakończeniu likwidacji klubu sportowego. Likwidacja klubu polega na całkowitym zakończeniu jego działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu klubu z ewidencji po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Krok pierwszy
Jeśli członkowie klubu sportowego lub uczniowskiego klubu sportowego chcą, aby klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni w pierwszej kolejności na Walnym Zebraniu Członków:
- podjąć uchwałę o rozwiązaniu klubu zgodnie z zapisami statutu klubu, (wzór uchwały do pobrania na dole strony)
- sporządzić protokół z zebrania (wzór protokołu do pobrania na dole strony)
- sporządzić listę obecności członków klubu na zebraniu (wzór listy do pobrania na dole strony)
Uchwała powinna:
- określać datę rozwiązania klubu, która jest jednocześnie datą rozpoczęcia likwidacji,
- określać cel na który przeznaczony będzie majątek zlikwidowanego klubu.
- może także wskazać likwidatora, jednakże w przypadku braku takiego wskazania
- w uchwale i statucie likwidatorami są członkowie Zarządu (art. 36 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).
Krok drugi:
Następnie likwidator:
- sporządza sprawozdanie finansowe (zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości) na dzień poprzedzający dzień rozpoczęcia likwidacji, - pisemnie zawiadamia Wydział Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia (WSS) - o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu (wzór zawiadomienia do pobrania poniżej) oraz dołącza protokół z Walnego Zebrania Członków wraz
z uchwałą o rozwiązaniu klubu i listą obecności - podaje do publicznej wiadomości informacje o wszczęciu postępowania likwidacyjnego (można też złożyć z ww. dokumentami 3 szt. ogłoszenia o likwidacji do WSS, które zostaną wywieszone na tablicach Urzędu Miejskiego na 3 tygodnie (wzór ogłoszenia do pobrania poniżej)
- ogłoszenie powinno zawierać informacje o rozpoczęciu likwidacji, dane i kontakt do likwidatora oraz datę do kiedy można zgłaszać ewentualne roszczenia wobec likwidującej się organizacji.
Krok trzeci:
W dalszej kolejności likwidator:
- ustala listę wierzycieli i dłużników,
- przystępuje do zbycia majątku klubu i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli,
- zamyka rachunek bankowy, w banku w którym klub go posiadał,
- sporządza sprawozdanie finansowe zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości - stan rachunkowy na koniec likwidacji
- sporządza protokół przekazania dokumentów klubu sportowego na przechowywanie (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego),
- dokonuje innych czynności prawnych niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji
w tym zawiadamia właściwy urząd skarbowy i Urząd Statystyczny we Wrocławiu - sporządza sprawozdanie z podjętych przez siebie działań w toku likwidacji
Krok czwarty
Likwidator składa wniosek do WSS o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji wraz z:
- sprawozdaniem finansowym na koniec likwidacji,
- dowodem dokonania opłaty skarbowej w wysokości 10zł za wydanie decyzji (wzór wniosku - plik do pobrania na dole strony)
- sprawozdaniem Likwidatora z podjętych działań
Zarówno sprawozdanie finansowe na dzień poprzedzający jak i dzień zakończenia likwidacji oraz sprawozdanie z czynności likwidacyjnych winny być zatwierdzenie przez walne zebranie członków.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o wykreśleniu z ewidencji oraz od decyzji odmawiającej wykreślenia z ewidencji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach; Ustawa z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie.
Zamieszczone wzory dokumentów nie stanowią urzędowych formularzy a jedynie przygotowane dla Państwa edytowalne szablony do wykorzystania.