Dofinansowanie w ramach Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Środowiska i Rolnictwa |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.
|
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Środowiska i Rolnictwa
(https://bip.um.wroc.pl/contents/content/226/3223)
ul. Hubska 8-16
Sekretariat, I piętro, pokój 127
BOK 5, sala na parterze
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoby fizyczne i prawne wykorzystujące wyroby azbestowe lub posiadające odpady azbestowe na terenie Wrocławia.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45 Uwagi:
Uwagi:
Uczestnik Programu obowiązany jest we własnym zakresie zgłosić prace polegające na demontażu wyrobów zawierających azbest do Wydziału Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego Wrocławia lub uzyskać pozwolenie na budowę/rozbiórkę obiektu.
Wyroby zawierające azbest mogą być wykorzystywane w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi w terminie do dnia 31 grudnia 2032r. Dopuszcza się bezterminowe wykorzystywanie odpowiednio zabezpieczonych dróg utwardzonych odpadami azbestowymi oraz pozostawienie w ziemi wyłączonych z użytkowania instalacji zawierających rury azbestowo-cementowe.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej (w przypadku występowania przez pełnomocnika).
Opłaty:
Opłata skarbowa
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia Deklaracji.
Opłatę można wpłacić w Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/151) lub na konto Urzędu Miasta Wrocławia nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zasady realizacji Programu określa Zarządzenie Nr 4536/12 Prezydenta Wrocławia z dnia 15 maja 2012r. w sprawie określenia zasad i warunków realizacji Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia.
Program jest realizowany w cyklach rocznych. Jest dofinansowywany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska we Wrocławiu. Termin składania dokumentów na dany rok kalendarzowy jest ogłaszany w BIP w zakładce Ogłoszenia i komunikaty z zakresu środowiska (https://bip.um.wroc.pl/artykuly/528/ogloszenia-i-komunikaty-zzakresu-srodowiska)
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
- Zarządzenie Nr 4536/12 Prezydenta Wrocławia z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie określenia zasad i warunków realizacji Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia, zmienione Zarządzeniem Nr 8607/13 Prezydenta Wrocławia z dnia 16 września 2013r., Zarządzeniem Nr 9855/14 Prezydenta Wrocławia z dnia 11 lutego 2014r., Zarządzeniem Nr 12413/14 Prezydenta Wrocławia z dnia 6 listopada 2014 r.(https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/13007/);
- Uchwała Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2009 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą: „Program Oczyszczania Kraju z Azbestu lata 2009–2032”;
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest ;
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest ;
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
I. Osoby fizyczne przedkładają:
- Deklarację przystąpienia do Programu.
- Pisemną zgodę na realizację prac w zakresie usuwania azbestu wyrażoną przez wszystkie osoby posiadające tytuł prawny do nieruchomości na której znajduje się azbest.
- Oświadczenie o wykorzystywaniu lub niewykorzystywaniu obiektu zawierającego wyroby azbestowe na prowadzenie działalności gospodarczej.
- Pisemną zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji Programu, w tym przekazania tych danych wykonawcy prac.
- Osoby fizyczne prowadzące w zgłaszanym obiekcie działalność gospodarczą - oświadczenie o posiadaniu środków na pokrycie kosztów realizacji usługi, których nie opłaca Miasto, w zakresie zgodnym ze złożoną Deklaracją (Miasto opłaca 85% kosztów, jednak nie więcej niż 680 zł za tonę usuniętych wyrobów azbestowych).
- Informację o wyrobach zawierających azbest.
II. Pozostałe podmioty przedkładają:
- deklarację przystąpienia do Programu.
- pisemną zgodę na realizację prac w zakresie usuwania azbestu wyrażoną przez wszystkie osoby posiadające tytuł prawny do nieruchomości na której znajduje się azbest, w przypadku wspólnot mieszkaniowych – kopię uchwały wspólnoty mieszkaniowej w sprawie wyrażenia zgody na realizację przedmiotowych prac
- oświadczenie o wykorzystywaniu lub niewykorzystywaniu obiektu zawierającego wyroby azbestowe na prowadzenie działalności gospodarczej
- podmioty inne niż: gminne i powiatowe jednostki sektora finansów publicznych, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, zarządcy nieruchomości lokali mieszkalnych oraz organizacje społeczne - oświadczenie o posiadaniu środków na pokrycie kosztów realizacji usługi, których nie opłaca Miasto, w zakresie zgodnym ze złożoną Deklaracją (Miasto opłaca 85% kosztów, jednak nie więcej niż 680 zł za tonę usuniętych wyrobów azbestowych)
- potwierdzenie przedłożenia Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego Informacji o wyrobach zawierających azbest
III. Przedsiębiorcy w rozumieniu unijnego prawa konkurencji przedkładają, oprócz wymienionych w pkt I lub II, dodatkowo dokumenty o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymali w roku, w którym ubiegają się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
- informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis (wzór formularza informacji stanowi załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis)
IV. Przedsiębiorcy w rozumieniu unijnego prawa konkurencji prowadzący działalność w sektorze rolnictwa lub rybołówstwa przedkładają, oprócz wymienionych w pkt I lub II, dodatkowo dokumenty o których mowa w art. 37 ust. 2 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymali w roku, w którym ubiegają się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymali w roku, w którym ubiegają się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
- informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (wzór formularza informacji stanowi załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie)