Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Awans na stopień nauczyciela mianowanego dla nauczycieli początkujących

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy edukacja, oświata
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Departament Edukacji
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Kancelaria Departamentu Edukacji
ul. G. Zapolskiej 4
IV piętro, pok. 439

Informacje telefoniczne:

  • 71 777 76 20
  • 71 777 76 08

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek – piątek 8.00 – 15.00

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Wniosek składa nauczyciel początkujący zatrudniony w szkole/placówce oświatowej prowadzonej przez Miasto Wrocław, który zakończył przygotowanie do zawodu nauczyciela.

Opłaty:

Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • Dla wniosków złożonych do 30 czerwca danego roku – do 31 sierpnia danego roku,
  • Dla wniosków złożonych do 31 października danego roku – do 31 grudnia danego roku.

Termin egzaminu:

Egzaminy są organizowane:

  • dla wniosków złożonych do 30 czerwca danego roku – w czerwcu i lipcu danego roku,
  • dla wniosków złożonych do 31 października danego roku – w listopadzie danego roku.

Termin egzaminu jest ustalany po przeprowadzeniu analizy formalnej wniosku. 
W przypadku braków formalnych nauczyciel jest informowany o konieczności ich uzupełnienia.

O terminie i miejscu egzaminu nauczyciel jest informowany na minimum 7 dni przed egzaminem.
Ustalony przez organ prowadzący termin egzaminu jest wiążący dla nauczyciela.
Jeżeli nauczyciel nie stawi się na egzamin, organ prowadzący przywraca termin egzaminu, jeżeli nauczyciel uprawdopodobni, że naruszenie terminu nastąpiło bez jego winy (choroba, inne niedające się pokonać przeszkody).
Czy nauczyciel/wnioskodawca może mieć wpływ na termin egzaminu:

Przy ustalaniu terminu egzaminu organ w miarę możliwości może wziąć pod uwagę czasową nieobecność/niedyspozycyjność nauczyciela w trakcie sesji egzaminacyjnej. W takim przypadku kompletny wniosek należy złożyć do 15 czerwca lub 15 października z informacją o terminie nieobecności.

Uroczyste wręczenie aktów nadania stopnia nauczyciela mianowanego:

Nauczyciel jest nauczycielem mianowanym dopiero po złożeniu ślubowania i otrzymaniu aktu mianowania.

Uroczystość wręczania aktów mianowania odbywa się zazwyczaj w ostatnim tygodniu sierpnia i w grudniu w Sali Wielkiej Ratusza. O terminach nauczyciele są informowani za pośrednictwem szkoły/placówki oświatowej.

Uwagi:

Kto i w jaki sposób potwierdza dokumenty za zgodność z oryginałem:

  • Kserokopie dokumentów za zgodność z oryginałem,  z bieżącą datą, pieczęcią szkoły i pieczęcią dyrektora potwierdza dyrektor szkoły.
  • Dokumenty kserowane dwustronnie należy potwierdzić za zgodność z oryginałem na każdej stronie. Dopuszczalne jest również potwierdzenie kserokopii dokumentów wielostronicowych wyłącznie na jednej stronie – z adnotacją: „potwierdzam za zgodność z oryginałem strony od 1 do …”.
  • Kserokopia musi być czytelna i obejmować wszystkie elementy dokumentu.
  • Przed skopiowaniem dyplomu należy sprawdzić czy został podpisany przez posiadacza dyplomu.

Kto i w jaki sposób potwierdza na dokumencie zmianę nazwiska:

  • W przypadku dokumentów wystawionych na nazwisko inne niż we wniosku (np. nazwisko rodowe), dyrektor na kopii dokumentu sporządza adnotację następującej treści: „zaświadczam, że dyplom/świadectwo, wystawione na nazwisko ……… potwierdza kwalifikacje Pani ………”.
  • Dokumenty powinny być wpięte do skoroszytu (najlepiej z przezroczystą przednią okładką),
  • Wniosek powinien być pierwszym dokumentem,
  • Dokumenty powinny być wpięte bez koszulek,
  • Dokumenty powinny być drukowane dwustronnie,
  • Do dokumentacji nie należy dołączać:
    • kserokopii dokumentów potwierdzających udział w kursach, szkoleniach, itd., które nie potwierdzają nabycia dodatkowych kwalifikacji,
    • prac/kserokopii prac wykonanych przez uczniów,
    • strony tytułowej, spisu treści, przekładek między dokumentami.

Najczęściej występujące błędy:

  • Brak dokumentu potwierdzającego uzyskanie przygotowania pedagogicznego - przygotowanie pedagogiczne może być udokumentowane stosownym zapisem w dyplomie studiów (specjalność nauczycielska), stosownym zapisem w suplemencie do dyplomu, świadectwem ukończenia studiów podyplomowych, zaświadczeniem wydanym przez uczelnię, dyplomem ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli lub świadectwem ukończenia kursu kwalifikacyjnego),
  • Dokumenty są niewłaściwie poświadczone za zgodność z oryginałem,
  • Brak potwierdzenia zmiany nazwiska,
  • Potwierdzenie zmiany nazwiska poprzez dołączenie m.in. kserokopii dowodu osobistego, kserokopii aktu ślubu,
  • Brak podpisu posiadacza dyplomu na dyplomie,
  • Błędy merytoryczne w zaświadczeniu dyrektora.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji/aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub decyzji odmowy nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego służy stronie odwołanie do Dolnośląskiego Kuratora Oświaty we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 1, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem Organu, który wydał decyzję.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela,
  • Art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw,
  • Rozporządzenie MEiN z dnia 6 września 2022 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego,
  • Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie kompletu dokumentów potwierdzających kwalifikacje, w tym obowiązkowo dokument potwierdzający uzyskanie przygotowania pedagogicznego (m.in. dyplom/y ukończenia studiów wraz z suplementami, inne dokumenty wydane przez uczelnię, świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego, świadectwo ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli),
  • Poświadczona za zgodność z oryginałem kopia karty oceny pracy zawierająca ocenę uzyskaną  w ostatnim roku odbywania przygotowania do zawodu nauczyciela,
  • Poświadczona za zgodność z oryginałem kopia pozytywnej opinii o przeprowadzonych zajęciach,
  • Oryginał zaświadczenia dyrektora szkoły/placówki oświatowej, w której nauczyciel jest zatrudniony, z wpisanymi wszystkimi wymaganymi informacjami.

Załączniki

Powiadom znajomego