Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Udostępnienie dokumentacji z zasobu archiwum zakładowego Urzędu Miejskiego Wrocławia

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy udostępnianie danych
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Obsługi Urzędu
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

w formie pisemnej:

  • w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego Wrocławia lub jej filiach
  • w sekretariacie Wydział Obsługi Urzędu, ul. Świdnicka 53, 50-030 Wrocław

w formie dokumentu elektronicznego:

  • na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu: /umwroclaw/SkrytkaESP i potwierdzonego przez wnoszącego kwalifikowanym lub zaufanym podpisem elektronicznym
  • na adres do e-doręczeń Urzędu: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27 potwierdzonego przez wnoszącego kwalifikowanym lub zaufanym podpisem elektronicznym

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Każdy

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45-15:45

Opłaty

Bez opłat za udostępnienie dokumentacji.

Wysokość  opłaty skarbowej wynosi:

  • za uwierzytelnioną kopię dokumentu (od każdej pełnej lub zaczętej stronicy) - 5 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Opłaty można wnieść w placówce banku PKO BP lub na rachunek bankowy:

  • PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 

Termin i sposób załatwienia sprawy

Niezwłocznie, nie dłużej niż 30 dni.

W przypadku odmowy dostępu do materiałów archiwalnych decyzję wydaje się nie później niż 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji odmawiającej udostępnienia dokumentacji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:

  • Art. 16a, 16b, 16c, 16d, 16e, art. 35 ust. 3 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z dnia 14 lipca 1983 r.
  • §31 ust. 1, 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych

Uwagi:

Udostępnienie dokumentacji nastąpi, w zależności od woli wnioskodawcy, w archiwum przy pl. Nowy Targ 1-8 w pok. 021 lub w postaci kopii. 

Do udostępnienia akt wymagana jest zgoda kierownika podmiotu lub osoby przez niego upoważnionej. Dostęp do dokumentów podlega ograniczeniu ze względu na ochronę: dóbr osobistych i  danych osobowych oraz stan archiwaliów, które mogą być narażone na zniszczenie lub uszkodzenie.

Dane zostaną udostępnione tylko w zakresie, który wnioskodawca wskazał we wniosku.

Dokumentacja zostanie udostępniona z uwzględnieniem ochrony danych osobowych, tj. częściowo zanonimizowana.

Wszelkie informacje udzielane są pod numerem telefonu: 71 777 80 92.

Wymagane wnioski i dokumenty

  • wniosek o udostępnienie akt z archiwum zakładowego osobie spoza podmiotu,
  • dokument potwierdzający tożsamość,
  • dokumenty mogące potwierdzić zasadność udostępnienia dokumentacji (np. akty zgonu ze względu na ochronę danych osobowych, zaświadczenia ze szkół wyższych o prowadzeniu badań naukowych),
  • pełnomocnictwo jeżeli strona działa przez pełnomocnika,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku działania przez pełnomocnika) w kwocie 17 zł.

Załączniki

Powiadom znajomego