Wyciąg z rejestru czynności przetwarzania administratora danych
Jakie informacje są prezentowane na tej stronie
Na tej stronie prezentowany jest wyciąg z rejestru czynności przetwarzania danych osobowych prowadzonego przez administratora danych. Informacje mają charakter poglądowy oraz informacyjny i są przeznaczone przede wszystkim dla podmiotów danych (osób, których dane są przetwarzane). Nie jest to formalny i pełny rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w rozumieniu artykułu 30 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Dane są aktualizowane automatycznie raz dziennie.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Wrocławia bądź Gmina Wrocław z siedzibą we Wrocławiu.
Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
- przez e-mail kum@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 77
Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki.
Inspektor to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: ul. G. Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław
- przez e-mail: iod@um.wroc.pl
- telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Lista czynności przetwarzania danych osobowych
-
Cel:Dochodzenie przez Gminę Wrocław Urząd Miejski Wrocławia od sprawców wypadków należności z tytułu pokrycia kosztów uprzątnięcia i zagospodarowania odpadów z tych zdarzeń.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (DZ.U. z 2018 r. poz.1000 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2017 r. poz.1289 z późn zm.) (w tym w zakresie dot. przesłanki legalizującej dane z art. 10)
- ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 222 z późn. zm.)
- ustawa o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn. z m.)
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2018.1025 t.
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zameldowania, adres do korespondencji, adres e-mail, numer PESEL, numer telefonu, REGON, nr polisy ubezpieczeniowej, nazwa towarzystwa ubezpieczeniowego, nr rejestracyjny pojazdu sprawcy kolizji, adres siedziby, kwota należności. oraz następujące dane wymienione w art. 10 RODO:- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane osobowe zgromadzone w tym zasobie informacyjnym - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WPO - Wydział Podatków i Opłat -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wykonanie zadań w zakresie windykacji należności cywilnoprawnych Gminy Wrocław i Skarbu Państwa.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2017 r., poz. 459),
- ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1822),
- ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2017 r., poz. 1007),
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r., poz. 2147),
- ustawa z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1577).
- ustawa z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2016 r., poz. 2117),
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imię ojca, imię matki, data urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, zawód, miejsce urodzenia, numer NIP, nr rachunku bankowego, miejsce pracy, seria i numer dowodu osobistego,imiona, adresy nieruchomości dłużników, dane wynikające z ksiąg wieczystych nieruchomości dłużników, nr innych dokumentów tożsamości dłużników, dane małżonka dłużnika (np. imię i nazwisko, adres, Pesel, dane dot. aktu stanu cywilnego), dane o majątku i źródłach dochodu dłużnika, adres dłużnika, identyfikatory dłużnika, identyfikatory systemowe, dane dot. prowadzonej działalności (w tym REGON, miejsca prowadzenia działalności), dane dot. pełnomocników (imię, nazwisko, adres), data zgonu dłużnika, dane członków zarządów i likwidatorów dłużników będących osobami prawnymi (imię, nazwisko, adres, PESEL), informacja o wpisie do KRD, informacja o zabezpieczeniu wierzytelności hipoteką, informacje o upadłości, informacje o udzieleniu ulgi, dane dot. nieruchomości dłużnika, dane dotyczące zobowiązania (np. rodzaj, okres zaległości, termin płatności, kwota), oznaczenia identyfikujące dokumenty (data, sygnatura/znak) niezbędne do przeprowadzenia windykacji (w szczególności tytułów wykonawczych, orzeczeń wydawanych w postępowaniu sądowym, egzekucyjnym i administracyjnym, umów oraz dokumentów naliczających opłatę). oraz następujące dane wymienione w art. 10 RODO:- wyroki skazujące
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WZN - Wydział Zarządzania Należnościami -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji przyznania pomocy zdrowotnej dla nauczyciela, nauczyciela emeryta, rencisty oraz nauczyciela pobierającego nauczycielskie świadczenia kompensacyjne.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imię, PESEL, adres korespondencyjny, nr telefonu, nazwa placówki, stanowisko, liczba osób w rodzinie, miesięczny dochód przypadający na jednego członka rodziny, numer rachunku bankowego, uzasadnienie wniosku
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Dane przetwarzane do czasu rozpatrzenia wniosku o przyznanie pomocy zdrowotnej, a w przypadku przyznania takiego świadczenia przez okres jednego roku (tj. w wydania decyzji w sprawie) - 1 rok
- Po okresie 1 roku od jego przyznania (tj, wydania decyzji w sprawie) dane sa przechowywane przez okres dochodzenia/obrony praw lub roszczeń z nim związanych czy też wykazania zgodności przyznanego świadczenia z przepisami w przypadku kontroli organów państwowoych (np. US), a następnie przez okres wymagany na podstawie obowiązujących przepisów dla wykonywania obowiązków archiwizacyjnych - 5 lat (kategoria archiwalna B5)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Przyznanie nauczycielom dofinansowania na zakup sprzętu, oprogramowania lub usługi, przydatnych w prowadzeniu zajęć realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęćPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- 19
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, informacje o rodzaju zakupionego sprzętu, oprogramowania lub usługi, o których dofinansowanie ubiega się nauczyciel, data oraz koszt ich zakupu, dane znajdujące się na dowodzie zakupu, miejscowość i data sporządzenia wniosku, oświadczenie nauczyciela, że nie złożył i nie złoży wniosku w innych jednostkach systemu oświaty, kwota dofinansowania, nazwa i adres jednostki systemu oświaty/ organuOkresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane zebrane w procesie - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianego pracownika.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- art. 122; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania; rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu; rozporządzenie Komisji (WE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu UE do pomocy de minimis; rozporządzenie Komisji (WE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu UE do pomocy de minimis w sektorze rolnym; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie; ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis; ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Zakres przetwarzanych danych:nazwiska i imiona pracodawcy, młodocianego pracownika, osoby szkolącej, instruktora, adres pracodawcy do korespondencji, imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego młodocianego pracownika, data urodzenia młodocianego pracownika, osoby szkolącej instruktora, miejsce urodzenia młodocianego pracownika, osoby szkolącej, instruktora, adres zamieszkania lub pobytu młodocianego pracownika, numer ewidencyjny PESEL młodocianego pracownika, Numer Identyfikacji Podatkowej pracodawcy, miejsce pracy młodocianego pracownika, osoby szkolącej, instruktora, zawód młodocianego pracownika, osoby szkolącej, instruktora, wykształcenie młodocianego pracownika, osoby szkolącej, instrultora, seria i numer dowodu osobistego pracodawcy, służbowy numer telefonu pracodawcy, okres zatrudnienia i wynagrodzenie młodocianego pracownika, numer rachunku bankowego pracodawcy, kwota dofinansowania, miejsce nauki i adres instytucji, w której młodociany realizował obowiązkowe dokształcanie teoretyczne, czy pracodawca zatrudniający młodocianego pracownika jest rzemieślnikiem zgodnie z ustawą o rzemiośle.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane zebrane w procesie - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Udzielanie pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2020
- 2022.
Zakres przetwarzanych danych:nazwiska i imiona, nazwa i adres siedziby szkoły, klasa do której uczęszcza uczeń, numer rachunku bankowego.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- dane zebrane w procesie - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Dopełnienie obowiązków Gminy w zakresie wprowadzania danych do Systemu Informacji Oświatowej.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej.
Zakres przetwarzanych danych:nazwiska, imiona, data urodzenia, numer PESEL, miejsce pracy, seria oraz numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, płeć, kraj pochodzenia,status ucznia w zakresie obowiązku nauki,stopień awansu zawodowego w zakresie nauczyciela mianowanego,data uzyskania stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego, adres zamieszkania, adres zameldowania, telefon, e-mail.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane otrzymane w wersji papierowej zebrane w procesie, zgromadzone w bazie danych SIO dane organów prowadzących będących osobami fizycznymi, zgromadzone w bazie danych SIO dane dyrektorów szkół i placówek prowadzonych przez JST oraz inne niż JST - w zakresie imion i nazwisk - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- zgromadzone w bazie danych SIO dane dyrektorów szkół i placówek prowadzonych przez JST oraz inne niż JST - w pozostałym zakresie - 20 lat od dnia wprowadzenia do zbioru danych ostatniej informacji o placówce
- zgromadzone w bazie danych SIO dane nauczycieli, którzy uzyskali stopień awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego - 10 lat od dnia wprowadzenia do zbioru danych ostatniej informacji o nauczycielu
- zgromadzone w bazie danych SIO dane absolwentów szkoły podstawowej w zakresie spełniania obowiązku nauki - 5 lat od dnia wprowadzenia do zbioru danych ostatniej informacji o absolwencie
Komórka merytoryczna:WFI - Wydział Finansów Oświatowych -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wprowadzanie informacji o realizowanych we Wrocławiu inwestycjach do systemu monitorowania SMP.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
Zakres przetwarzanych danych:identyfikator użytkownika w systemie, nazwisko, imię, e-mail służbowy, nazwa jednostki gminnej, nazwa wykonawcy zadania zgodnie z podpisaną umową, ewentualnie inne dane wykonawcy zawarte w umowie /o realizację projektu/,Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane systemowe - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)-zakończeniu monitoringu projektu
Komórka merytoryczna:WIM - Wydział Inżynierii MiejskiejCel:Obsługa systemów informatycznych składających się na System Informacji PrzestrzennejPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e) konieczność prawidłowego funkcjonowania Systemu Informacji Przestrzennej (ewidencja użytkowników, przydzielanie uprawnień), który gromadzi oraz przetwarza dane przestrzenne związane z realizacją zadań ustawowych poszczególnych jednostek organizacyjnych gminy
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, identyfikator w systemie, nr faksu, stanowisko, lokalizacja, jednostka organizacyjna, dział.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:BRW - Biuro Rozwoju WrocławiaCel:Obsługa systemów informatycznych wspierających procesy Wydziału Księgowości: EOF, KSAT 2000i, V-7, Besti@, Konsolidacja RB, JPK_VAT i JPK_FAPodstawa prawna:- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, miejsce pracy, identyfikator w systemie, numer faksu, stanowisko, lokalizacja, jednostka organizacyjna, działOkresy przetwarzania danych:- wszystkie dane użytkowników systemów informatycznych - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WKS - Wydział Księgowości -
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
-
Cel:Prowadzenie rejestru chorób i podejrzeń zawodowych zgodnie z wymogami ustawy.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- kodeks Pracy,
- ustawa o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych,
- rozporządzenie Rady Ministrów z 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych.
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zamieszkania, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, nazwa pracodawcy, Regon, pełna nazwa choroby zawodowej.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:ZBH - Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny PracyCel:Prowadzenie rejestru zgodnie z wymogami prawa - kodeks pracy, Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, ustawa o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa kodeks pracy,
- rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, Ustawa o ubezpieczeniu Społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, imię ojca, adres zamieszkania, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, numer NIP, opis okoliczności wypadku, dokumentacja fotograficzna.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- rejestr i protokół powypadkowy - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:ZBH - Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Ewidencja składów organów spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Wrocław.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515)
- ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 2011 r. Nr 45, poz. 236 z późn. zm)
- ustawa z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących podmiotami prawnymi (Dz. U. z 2013 r. poz 254)
Zakres przetwarzanych danych:imiona, przebieg pracy zawodowej, wysokość wynagrodzenia, adres zamieszkania, nazwisko, data urodzenia, adres e-mail, numer telefonu, zawód, miejsce pracy, wykształcenie.Okresy przetwarzania danych:- Pozostałe dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:BNW - Biuro Nadzoru Właścicielskiego -
Cel:Wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Wrocław, w zakresie realizacji uprawnienia lub dopełnienia obowiązków określonych w przepisach prawaPodstawa prawna:
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny,
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece, ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych,
- ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
- ustawa z dnia 27.03.2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- ustawa z dnia 20 lipca 1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy,
- ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
- ustawa z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie
- ustawa o podatku rolnym,
- ustawa z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych,
- ustawa z dnia 10 maja 1990 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych,
- ustawa z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
- ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
- ustawa z dnia z dnia 17 maja 1989 r. – prawo geodezyjne i kartograficzne,
- ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształcaniu prawa użytkowania gruntów zabudowanych na cle mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów na podstawie zmiany do ustawy dokonanej w myśl art. 20 pkt 7) ustawy z dnia 13 czerwca 2019 o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imiona, imię ojca, imię matki, adres zamieszkania, adres do korespondencji, adres e-mail, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, numer księgi wieczystej, dane ewidencyjne nieruchomości, udział w nieruchomości.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- dokumentacja zadań dotyczących gospodarowaniem nieruchomościami, w szczególności wniosek o jednorazowe wniesienie opłaty oraz udzielenie bonifikaty wraz z dokumentami składanymi na dowód spełnienia przesłanek ustawowej bonifikaty w wysokości 99%-ustanawianie trwałych tytułów prawnych do nieruchomości w szczególności: sprzedaż nieruchomości, oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste,przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- ustalenie dodatkowej opłaty rocznej; udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej; naliczenie / pomniejszenie / rozliczenie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej; określenie wysokości stawki procentowej opłaty rocznej z urzędu; aktualizacja opłaty rocznej ; zmiana stawki procentowej opłaty rocznej; (przechowanie dokumentów księgowych przez okresy wskazane przez Ustawę o rachunkowości) - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- comiesięczne rejestry sprzedaży i zakupów VAT (zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług oraz ordynacją podatkową) oraz naliczenie opłaty adiacenckiej - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- Dane dotyczące rozwiązania umowy użytkowania wieczystego w ramach sprawowania nadzoru właścicielskiego nad nieruchomościami oddanymi w użytkowanie wieczyste oraz dane dotyczące wygaśnięcie prawa użytkowania wieczystego (upływ terminu) - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Dane dotyczące: wydzierżawiania nieruchomości gminnych,czasowego udostępniania,stwierdzenia i obsługa bezumownego zajęcia, ustanawiania ograniczonych praw rzeczowych, naliczenia opłaty planistycznej, ustalenia i wypłaty odszkodowania za utratę praw do nieruchomości,składania wniosków o założenie księgi wieczystej lub o wpis do księgi wieczystej, regulacji zapisów w księgach wieczystych oraz w ewidencji gruntów i budynków,regulacji stanu prawnego rodzinnych ogrodów działkowych - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WNK - Wydział Nieruchomości KomunalnychCel:Zawarcie umowy sprzedaży lokalu w formie aktu notarialnegoPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. nr 115, poz. 741 z późn.zm.)
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania,.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WNS - Wydział Nabywania i Sprzedaży NieruchomościCel:Gospodarowanie i zarządzanie nieruchomościami, w tym m.in.: ustalenie i pobranie opłat,ustalenie wysokości odszkodowania,ustalenie wartości nieruchomości w celu jej zbycia,ustanowienie służebności,ustalenie wysokości wynagrodzenia za bezumowne korzystanie,regulacja stanu formalno-prawnego nieruchomości,ustalenie i obsługa praw do nieruchomości,udostępnienie informacji publicznej,wydanie zaświadczenia,udzielenie bonifikaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własnościPodstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 10 lipca 2018 o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1999 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,
- ustawa o ochronie praw lokatorów,
- ustawa z dnia 14.06.1960 kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- ustawa z dnia 13.06.2019 r. o zmianie ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko, imię ojca, imię matki, adres do korespondencji, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, nr rachunku bankowego, imiona, dane geodezyjne nieruchomości, numer księgi wieczystej, wysokość dochodów, dane finansowe, informacje o wysokości zobowiązań i posiadanym majątku, informacja o prowadzeniu działalności gospodarczej, identyfikatory przetwarzanych danych osobowych (w tym identyfikatory systemowe), decyzja/orzeczenie o niepełnosprawności, ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniu albo nieuleczalnej chorobie zagrażającej życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu; dokument: potwierdzający inwalidztwo wojenne i wojskowe; przyznanie Karty Dużej Rodziny; posiadanie statusu kombatanta, ofiary represji wojennych i okresu powojennego
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- dane dotyczące: realizacja obowiązku prawnego w związku z koniecznością ustalenia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego; zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości; rejestry podatkowe, ewidencje i wykazy w tym zakresie; dochody majątku Skarbu Państwa; Dotacje; Wyjaśnienia, interpretacje,opinie,akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu rachunkowości, księgowości i obsługi kasowej; obrót bezgotówkowy - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane dotyczace spraw służebności gruntowych - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- dane dotyczące przekazywania nieruchomości do korzystania, w tym w dzierżawę lub najem, ustalanie odszkodowania za nieruchomość - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- dane dotyczace gospodarowania nieruchomościami: wykonywanie, ograniczanie, pozbawianie praw do nieruchomości oraz zwrot nieruchomości; wiedza o nieruchomościach i jej aktualizacja; sprzedaż nieruchomości; przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności; przejmowanie nieruchomosci na rzecz Skarbu Państwa; wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące gospodarowania nieruchomościami - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WSP - Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa -
Cel:Zwrot nadpłaconego kosztu biletu aglomeracyjnego 30-dniowego.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
- § 1 pkt 4 lit. b uchwały Nr VI/132/19 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 21 marca 2019 r. zmieniająca uchwałę nr XLVII/1094/17 Rady Miejskiej Wrocławia w sprawie ustalenia cen za usługi przewozowe świadczone środkami lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław oraz sposobu ustalania wysokości opłaty dodatkowej i manipulacyjnej (Dz. Urz. Woj. Doln. poz. 2146)
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres, nr rachunku bankowego.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane przetwarzane w związku z realizowaniem wniosku wniosku oraz dane do przetwarzania których ma zastosowanie art. 112. ustawy o podatku od towarów i usług oraz art. 70 ustawy Ordynacja podatkowa - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WTR - Wydział Transportu -
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (6.1b)
-
Cel:Realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa.Podstawa prawna:
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
Zakres przetwarzanych danych:adres, imię, nazwisko.Okresy przetwarzania danych:- wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WIM - Wydział Inżynierii Miejskiej -
Cel:Dane teleadresowe w celach kontaktowych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446),
- ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r., poz. 1817).
Zakres przetwarzanych danych:imiona,nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, nazwa klubu piłkarskiego, funkcja, stanowisko.Okresy przetwarzania danych:- Dane przetwarzane w zasobie. - Dane są przetwarzane do czasu odwołania badź zmiany członka zasiadającego w Radzie ds. Sportu
Komórka merytoryczna:BSR - Biuro Sportu i Rekreacji -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Akredytacja dziennikarzy.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
Zakres przetwarzanych danych:numer legitymacji prasowej, redakcja, funkcja (dziennikarz, fotoreporter, operator itp.), adres e-mail.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:WKO - Wydział Komunikacji Społecznej -
Cel:Rozwiązywanie problemów mieszkańców.Podstawa prawna:
- zgoda podmiotu danych
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres zameldowania, numer telefonu, adres e-mail.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
Okresy przetwarzania danych:- Pozostałe dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
- Wszystkie dane przetwarzane we wskazanym celu, które są przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody udzielonej przez podmiot danych: - dane dot. zdrowia, - dane przekazywane w formularzu papierowym - Do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wynikający z kategorii sprawy (celu przetwarzania danych) i przepisów o archiwizacji
Komórka merytoryczna:BPR - Biuro PrezydentaCel:Obsługa gości wizytujących Radę Miejską i Przewodniczącego Rady.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, zawód, miejsce pracy, wykształcenie.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - Wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:BRM - Biuro Rady Miejskiej -
Cel:Komunikowanie się z mieszkańcami i organizacjami/instytucjami/firmami w zakresie zadań realizowanych przez DZR-WWE np. "Wrocław bez smogu", "Zmień piec", "Ciepło w domu", "C-Change Kultura i sztuka w walce ze zmianami klimatu" i inne.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) ustawa z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
- 2020 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1299/2013 z dnia 17 grudnia 2
- 13 r. w sprawie przepisów szczegółowych dotyczących wsparcia z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach celu "Europejska współpraca terytorialna" Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiające szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami zarządzającymi, certyfikującymi audytowymi i pośredniczącymi.
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres, nr telefoniczny, e-mail (mieszkańcy) imię i nazwisko, nazwa organizacji/instytucji/firmy, telefon służbowy, e-mail służbowy (przedstawiciele organizacji/instytucji/firm), wizerunekOkresy przetwarzania danych:- imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail-wszystkie dane przechowywane tylko w postaci elektronicznej usuwane automatycznie przez funkcję anonimizacji - 30 dni od ostatniej operacji na danych
- Wszystkie dane zawarte w dokumentach papierowych - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WWE - Wydział Wody i Energii -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Prowadzenie ewidencji księgowej oraz ewidencji podatkowej z zakresu VAT Urzędu Miejskiego Wrocławia.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 27 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613),
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2016 r., poz. 380).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko,imiona, adres zamieszkania, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, dane dot. należności i odsetek, numer rachunku bankowego kontrahenta, nr i seria dokumentu tożsamości - paszport.Okresy przetwarzania danych:- dokumenty księgowe - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane dotyczące diet radnych - 10 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
- dane dotyczące rozliczenia składek ZUS wynagrodzeń funduszu osobowego i bezosobowego - 50 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WKS - Wydział Księgowości -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom gminy i osobom przebywającym czasowo na terenie gminy.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2018.994. t.j.)
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.2018.995 t.j.)
- ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U.2018.1401 t.j.)
Zakres przetwarzanych danych:miejsce pracy, numer rejestracyjny pojazdu, wizerunek, imię, drugie imię, nazwisko, imię ojca, imię matki, adres zamieszkania, adres zameldowania, adres do korespondencji, adres e-mail, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, zawód, miejsce pracy, wykształcenie.
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- pochodzenie rasowe lub etniczne
- poglądy polityczne
- przekonania religijne lub światopoglądowe
- dane biometryczne w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej
- dane dotyczące zdrowia
- seksualność lub orientacja seksualna tej osoby
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- dane biometryczne (wizerunek) - pozyskane w trakcie zapisu Monitoringu prewencyjnego Wrocławia - do 3 miesięcy
- dane kontaktowe, idenyfikacyjne - pozyskiwane w trakcie zgłoszeń telefonicznych i interwencji - do 18 miesięcy
- Dane kontaktowe - plany zarządzania kryzysowego (kategoria archiwalna A) - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WBZ - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Wizyjny monitoring wewnętrzny stosowany jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, ochrony mienia oraz zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Gminę Wrocław-Urząd Miejski Wrocławia na szkodę. Wizyjny monitoring zewnętrzny stosuje się w celu zapewnienia bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa klientów oraz ochrony przeciwpożarowej w obszarze przestrzeni publicznej wokół obiektów Urzędu, w tym ograniczenie zachowań nagannych i innych zachowań niepożądanyPodstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e) W przypadku wizyjnego monitoringu zewnętrznego, podstawą prawną przetwarzania jest wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora polegającego na potrzebie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa klientów oraz ochrony przeciwpożarowej w obszarze przestrzeni publicznej wokół obiektów Urzędu. Urząd korzysta z systemu monitoringu wizyjnego wewnątrz swoich budynków zgodnie z art. 22[2] ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 i 1000), natomiast zewnętrzny monitoring wizyjny jest stosowany na podstawie art. 9a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 i 2232 oraz z 2018 r. poz. 130 i 1000).
-
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem (6.1f) Podstawą prawną przetwarzania danych w ramach wizyjnego monitoringu wewnętrznego jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na potrzebie zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Urzędu i jego placówek oraz możliwości identyfikacji osób znajdujących się na ich terenie. Urząd korzysta z systemu monitoringu wizyjnego wewnątrz swoich budynków zgodnie z art. 22[2] ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 i 1000), natomiast zewnętrzny monitoring wizyjny jest stosowany na podstawie art. 9a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 i 2232 oraz z 2018 r. poz. 130 i 1000).
Zakres przetwarzanych danych:Wizerunki postaci i twarzy osób w ruchu bez dźwięku oraz bez możliwości automatycznego rozpoznawania osób monitorowanych w oparciu o cechy biometryczne.Okresy przetwarzania danych:- Po upływie okresu przechowywania nagrania obrazu podlegają zniszczeniu - maksymalnie 1 miesiąc
- W sytuacji w której nagrania zostały zabezpieczone, zgodnie z odrębnymi przepisami i przekazane uprawnionym podm. - ponad 1 miesiąc (poza systemem)
Komórka merytoryczna:WOU - Wydział Obsługi Urzędu -
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (6.1e)
-
Cel:Realizacji ustawowych zadań gminnego komisarza spisowego, w zakresie prac przygotowawczych i przeprowadzenia spisu rolnego, w szczególności przeprowadzenie naboru i szkolenia kandydatów na rachmistrzów terenowych (spisowych) oraz realizacja innych obowiązków gminy wymienionych w art. 19 i 20 ustawy o powszechnym spisie rolnym w 2020 r.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c) Ustawa z dnia 31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. (Dz.U. poz. 1728) w szczególności czynności określone w art. 19 i art. 20
Zakres przetwarzanych danych:imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu oraz informacje, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy PSR2020, tj. data urodzenia, miejsce zamieszkania, wykształcenie, oświadczenie o posługiwaniu się językiem polskim w mowie i w piśmie oraz oświadczenie, że osoba nie była skazana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, login do aplikacji szkoleniowej e/m-learningOkresy przetwarzania danych:- dane osobowe wszystkich kandydatów, którzy nie zdadzą egzaminu lub nie zostaną wybrani do roli rachmistrza - 3 tygodnie od zakończenia procesu naboru
- wszystkie dane osobowe wszystkich rachmistrzów - 5 lat od stycznia następnego roku po zakończeniu ostatniej sprawy z danego symbolu JRWA 5041
Komórka merytoryczna:WOK - Wydział Organizacyjny i Kadr -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Realizacja procedur nabywania nieruchomości do zasobu Gminy Wrocław (również w trybie zamian). Wypłata odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne i na realizację celu publicznego.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, adres zamieszkania,adres e-mail, numer PESEL,numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, Numery kont bankowych.Okresy przetwarzania danych:- dane dotyczące odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- dane dotyczące zakupów nieruchomości - wieczyście - w Archiwum Państwowym, po przekazaniu dokumentów po 25 latach ich przechowywania przez administratora danych
Komórka merytoryczna:WNS - Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:Realizacja uprawnień ustawowych Prezydenta jako organu nadzorczego i ewidencyjnego.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach,
- ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie.
Zakres przetwarzanych danych:imiona, nazwisko, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, własnoręczne podpisy, nr PESEL, informacja zawarta w oświadczeniu założycieli o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i nie pozbawieniu praw publicznych, dane dot. klubu sportowego/uczniowskiego klubu sportowego/stowarzyszenia, pełniona funkcja, dane dot. osób występujących do Prezydenta z wnioskiem o podjęcie działań nadzorczych, w tym numer telefonu i e-mail (w celu udzielenia informacji ogólnej), seria i numer dowodu osobistego (dotyczy dwóch przypadków: gdy jest zbierana w pełnomocnictwie, ponadto gdy była przetwarzana w procesie ustalenia osób reprezentujących organizację na dany moment. Aktualnie ta dana nie jest już przetwarzana (konieczna do realizacji tego zadania) -pozostaje w zasobie do czasu zarchiwizowania dokumentacji ją zawierającej), inne dane dot. sprawy.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - Dane osobowe będą przetwarzane przez 25 lat od momentu rozwiązania i likwidacji organizacji, nast. przekazane do Archiwum Państwowego we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane wieczyście.
Komórka merytoryczna:WSS - Wydział Partycypacji Społecznej -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1. Zawarcie i wykonanie umowy o pracę, 2. Wykonywanie obowiązków Pracodawcy, 3. Realizacja obowiązków BHP, 4. Wykonywanie praw i korzystanie ze świadczeń związanych z zatrudnieniem, 5. odpowiedzialność porządkowa, za szkodę wyrządzoną Pracodawcy, za mienie powierzone, w tym ustalanie i dochodzenie ewentualnych roszczeń, 6. Powierzanie pracownikowi mienia Pracodawcy, 7. Wykorzystanie wizerunku w celu wyrobienia niezbędnej legitymacji służbowej, 8. Zakończenie stosunku pracy,Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- prawa pracy (ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r.
- Kodeks pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych),
- przepisów o ubezpieczeniu społecznym (ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych),
- ubezpieczeniu zdrowotnym (ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych), podatkach (ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.
- Ordynacja podatkowa), wypadkach przy pracy (ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych), rachunkowości (ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości), powszechnym obowiązku obrony (ustawę z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej)
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem (6.1f)
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko, stanowisko, pesel, adres zamieszkania, adres mail służbowy, nr SAP,nr archiwalny, telefon, adres korespondencyjny, nr Urbancard, rodzaj , data zawarcia umowy, rodzaj pracy, data rozwiązania stosunku pracy, miejsce wykonywania pracy (lokalizacja), miejsce w strukturze, wynagrodzenie, wymiar czasu pracy, dane dot urlopu, inf o odbyciu służby przygotowawczej, adres zameldowania, informacja o Krk, zaświadczenia lekarskie (przeciwwskazania do pracy, wskazania lekarskie, informacja o niepełnosprawności), kary, dodatkowe zatrudnienia, działalność gospodarcza oświadczenia o dzieciach ( daty urodzenia, miejsce), dane do ZUS, kod tyt ubezpieczenia, staż pracy, wykształcenie ( ukończone szkoły, szkolenia, tytuły naukowe), seria numer dowodu tożsamości lub inny dowód tożsamości (organ i data wydania) dane zawarte w świadectwie/ach pracy, imiona rodziców, obywatelstwo, dodatkowe uprawnienia (np. stopień znajomości języków obcych, prawo jazdy, obsługa komputera) pozostałe dane zawarte przez kandydata w aplikacji), opis stanowiska pracy, zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku, ocena pracownicza; dane wymagane do złożenia oświadczenia majątkowego data urodzenia, miejsce urodzenia, stan cywilny (+ od kiedy), prawo do emerytury/renty, NIP, nr konta bankowego, Urząd Skarbowy, dane członków rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego (imię, nazwisko, pesel, data i miejsce urodzenia, obywatelstwo, adres), dane ewidencyjne dzieci, odbyte delegacje, ewidencja czasu pracy
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- przynależność do związków zawodowych
- dane dotyczące zdrowia
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Wszystkie dane - 50 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WOK - Wydział Organizacyjny i KadrCel:1. Zawarcie i wykonanie umowy o pracę, 2. Wykonywanie obowiązków Pracodawcy wynikających z Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych i ustawy o samorządzie gminnym.Podstawa prawna:-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- wykonanie obowiązków określonych przepisami Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych i przepisów do nich wykonawczych, ustawy o samorządzie gminnym
Zakres przetwarzanych danych:imię i nazwisko, pesel, data urodzenia, miejsce urodzenia, stan cywilny (+ od kiedy), imiona rodziców, obywatelstwo, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, adres zameldowania wykształcenie (ukończone szkoły, szkolenia, tytuły naukowe), staż pracy (poprzedni pracodawcy-ksera świadectw pracy), pozostałe dane zawarte przez kandydata w aplikacji o pracę, opis stanowiska pracy, informacje z Krajowego Rejestru Karnegodata zawarcia umowy (powołania) i zatrudnienia czas trwania umowy o pracę (powołania), , data rozwiązania stosunku pracy, rodzaj umowy, NIP, Urząd Skarbowy, rodzaj pracy, miejsce wykonywania pracy, nr SAP przypisanie organizacyjne, wynagrodzenie, wymiar czasu pracy, adres mail służbowy, telefon służbowy, lokalizacja pracownika, inf o odbyciu służby przygotowawczej, dodatkowe zatrudnienie, działalność gospodarcza, kary, seria i numer dowodu tożsamości (organ wydający i data wydania) , numer archiwalny, dodatkowe uprawnienia(np. kursy, znajomości języków obcych, prawo jazdy, obsługa komputera)dane do ZUS, prawo do emerytury / renty, , dane członków rodziny w tym dzieci (imię, nazwisko, pesel, data urodzenia, miejsce urodzenia, obywatelstwo adres), uprawnienia rodzicielskie (urlop okolicznościowy, rodzicielski macierzyński, wychowawczy), dane dot. urlopu i innych nieobecności, zaświadczenie lekarskie (przeciwwskazania do pracy, wskazania lekarskie, informacja o niepełnosprawności), zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku, ocena pracownicza,
Szczególne kategorie danych (art. 9 RODO):- dane dotyczące zdrowia
- wyroki skazujące
- czyny zabronione lub związane z tym środki bezpieczeństwa
Okresy przetwarzania danych:- Dane związane z procesem zatrudnienia kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Wrocław - 10 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
- Dane związane z procesem zatrudnienia kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Wrocław - 50 lat od stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy, następnie Archiwum Państwowe (AP) wykona ekspertyzę i zadecyduje, czy dane będą przechowywane wieczyście w AP, czy też zostaną usunięte
Komórka merytoryczna:WOK - Wydział Organizacyjny i Kadr -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
-
Cel:1. Gromadzenie danych osobowych w związku z nadesłaniem korespondencji do Urzędu 2. Obowiązek przekazywania operatorowi pocztowemu nadawczych książek pocztowych oraz potrzeba reklamacji korespondencji, co do której Wydziały odnotowały brak zwrotki 3. Potwierdzenie złożenia reklamacji oraz kontrola nadejścia odpowiedzi na nie. Potwierdzenie otrzymania i wywieszenia ogłoszeń sądowych i komorniczych.Podstawa prawna:
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 595 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.).
Zakres przetwarzanych danych:nazwisko,imiona, imię ojca, imię matki, adres zamieszkania, data urodzenia, miejsce urodzenia, numer PESEL, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, numer NIP, zawód, miejsce pracy,wykształcenie, numer decyzji, dane zawarte w dokumentacji powstałej i powstającej w związku z działalnością jednostki samorządu terytorialnego, w której zostały utworzone.Okresy przetwarzania danych:- Wszystkie dane - 5 lat od stycznia roku następującego po zakończeniu sprawy (realizacji celu przetwarzania)
Komórka merytoryczna:WOK - Wydział Organizacyjny i Kadr -
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (6.1.c)