Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
ul. G. Zapolskiej 4
I piętro, pok. 127 -129

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Stali mieszkańcy Wrocławia

Godziny przyjmowania Konsumentów:
poniedziałek 8:00—15:15
wtorek 8:00—15:15
środa 8:00—15:15
czwartek 8:00—15:15
piątek 8:00—15:15

Uwagi:

Sprawy, jakimi zajmuje się rzecznik konsumentów dotyczą w szczególności:

  • umów sprzedaży
  • umów o dzieło i o świadczenie usług przez firmy (np. serwisy naprawcze, firmy świadczące usługi remontowe, wykonawcy mebli, stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie)
  • usług telekomunikacyjnych
  • turystycznych
  • przewozowych i pocztowych
  • bankowych
  • energetycznych
  • związanych z obrotem nieruchomościami
  • edukacyjnych

Sprawy, którymi rzecznik się nie zajmuje, to między innymi te, które dotyczą:

  • umów zawartych między osobami fizycznymi, które nie są konsumentami
  • umów, w ramach których roszczeń dochodzą przedsiębiorcy (firmy)
  • spraw z zakresu ochrony danych osobowych
  • spraw z zakresu ochrony dóbr osobistych
  • spraw z zakresu usług Narodowego Funduszu Zdrowia
  • spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych
  • praw członków spółdzielni mieszkaniowych
  • prawa pracy
  • spraw załatwianych z organami administracji publicznej

 

Opłaty:
Poradnictwo i pomoc prawna udzielana przez Rzecznika Konsumentów jest bezpłatna. 

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Odpowiedzi na wnioski i zapytania w sprawach z zakresu ochrony praw konsumenckich są przygotowywane zgodnie z kolejnością wpływu spraw do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów (czas oczekiwania to ok. 1 miesiąca od wniesienia sprawy). 

W przypadku interwencji: drugi egzemplarz wystąpienia do przesiębiorcy jest przesyłany do wiadomości konsumenta.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Jeśli konsument nie zgadza się z opinią prawną wydaną w jego sprawie przez pracownika Biura, może ją jeszcze skonsultować prosząc o dodatkową opinię Dyrektora Biura - Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r., poz. 798 ze zm.).

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek konsumenta zawierający pełnomocnictwo na rzecz rzecznika konsumentów


Załączniki:

(PL) Wniosek Konsumenta - wersja podstawowa